60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

1 Kasım 2015 Pazar

Bu Gece Yatağa Gözü Yaşlı Girme !

 

Twitter'ı açmadım. Fakat bir şekilde sosyal medyayı takip ettim. Yine başlamışlar; "ülkeden çekip gitmek lazım"cılar. Giden gitsin. Buradayız hala. Burada olmaya da devam edeceğiz; mecburuz. Dün yazdım; güzel insanlar mutlu günleri hak ediyor. Kimseyi yüzüstü bırakma lüksümüz de yok. Ne için oy verdiğinin farkında olan herkes de benim gibi düşünüyordur. İlk tökezlemede ağlayıp çekip gidecek halimiz yok. Belki gece yataklara gözyaşıyla, umutsuzlukla gireceğiz ama şunu asla unutmayın yalnız değiliz. Ben buradayım. Sen de buradaysan, mutlu günler bir gün gelecek.

 “..bu şehirden gidemem. Bütün mümkünüm çarelerim kesilmiş. Ama böylesi bir dünyada da sevinemem. Hayal kurarım hayal. Işıklı, sevinçli, çiçekli, kimsenin kimseyi sömürmediği, kimsenin kimseden korkmadığı, kuşkulanmadığı, kimsenin kimseye düşmanca bakmadığı bir dünyanın hayalini kurarım. Kimsenin kimseye diş gıcırdatmadığı bir dünya... Gönlü gani bir adam sayarım kendimi. Bu kadarı bile bana yeter, bu kadarı bile beni mutlu eder.” - Yaşar Kemal

10 yorum:

  1. Tarihte dünü yaşarken milli iradeyi elde etmenin haklı gururunu yaşıyorduk . Elde ettiğimiz bu milli iradenin sonuçlarına ise katlanmak zorunda olduğumuzu Dünkü sonuçlar da gördük bunun sonrasında yapılması gereken şey bence demokrasiye olan inancımızı elden bırakmamak çünkü gerçek demokrasilerde her zaman bir çözüm vardır .
    Anayasa'yı değiştirmeden önce son bir refarandum seçeneği muhtemelen olmayacak 367 sayısına bir şekilde ulaşılacak ama umudu elden bırakmamak gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevcut tablonun belki de tek iyi yanı 367'e ulaşamamaları. Dün gerçekten üzüldüm, yalan değil ama yine de bu bile umudun tükenmemesi için bir şey dedim ve bu yazıyı hemen yazdım. Bir sonraki seçime kadar da ne referanduma götürebilirler ne de anayasayı değiştirebilirler. Hiçbir partinin de bu saatten sonra kendilerine destek çıkıp bu sayıya ulaşmalarına aracılık edeceğini sanmam.

      Sil
    2. 316+59 !!!! Eğer biraz siyasetten anlyorsam bu sonucu göreceğiz :) Burada ayrıntısına girmek istemiyorum ama her iki tarafında işine gelir Anayasa değişikliği , umarım sen haklı çıkarsın ..

      Sil
    3. Bu hataya düşecek hangi parti olursa olsun tarih onu asla unutmayacaktır. Hele ki "seni başkan yaptırmayacağız" dedikten sonra böyle bir şeyler yaparlarsa.. Daha sonra ayrıntılı konuşabiliriz-Twitter'a bu aralar pek girmiyorum da :)

      Sil
  2. Bir of çeksem karşıki dağlar yıkılır! Modum budur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağların hemen dibinde biten çiçeklere yazık. Elbette bir gün dağı kaplayacaklar.

      Sil
  3. Yaşar Kemalin yazdıklarını paylaşacaktım feysimde ama
    kopyalamayı engellemişsin :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanında engellemiştim. Geçenlerde tekrardan kopyalamayı çalıştırmayı denedim fakat kodu silmeme rağmen hala engelliyor nedense, halledemedim :(

      Sil
  4. Ne güzel yazmışsın. Ben de şuursuzca umutluyum, kimseleri bırakıp gitmek istemiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Yalnız olmadığını bilmek insana yetiyor aslında; tek başına da kalsa insan doğruları için yaşamalı bence. Sonuçta hepi topu 70 sene yaşayacağız, bunun ne kadarına bırakmayı sığdırabilirim ki ? Hem bu topraklar neler gördü zamanında. Bırakıp giden oldu; bırakmayanlar da bu toprakların devası oldu. Para ve güç değildi bizlerin sandık motivasyonu, demokratik, aydın ve kardeşliğin huzur sürdüğü bir ülkeydi. Varsa paraya tapanlar, bavullarını toplamaya yardım edebilirim hemen.

      Sil