60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

30 Ekim 2015 Cuma

Taht Savaşlarına Var Mısınız ?


Kitap Kuşu'nda mim buldum hemen paylaşıyorum. Game of Thrones hakkında bir mim hem de. Takipçilerimden bir kısmının da bu diziyi sevdiğini biliyorum.

1) Kitaplarla, diziyle nasıl tanıştın ?
Sürekli çevremde bahsi geçiyordu fakat diziyle tanışmam bir kaç sezonu buldu.

2) Stark ve Lannister haneleri dışında en çok hangi haneyi seviyorsun ?
Herhalde bu konuda çoğunluktan ayrı düşeceğim; Baratheonlar cümleten bana sevimli geliyor. Cengaver savaşçı Robert'tan tutun da katakulliyle gönderilen Renly'e kadar hepsi de kendine has karakterler. Fakat kuşkusuz dizide ve bu hanede en çok sevdiğim karakter Stannis'tir. Daha önce kendisi hakkında bir yazı bile yazmıştım; öyle sıkı bir Stannis'ciyimdir yeri geldiğinde. Bana sorarsanız o tahtı hak eden tek kişidir. Melisandre'yi alsın yanına, koşsunları atları dört bir tarafa.


3) Starklardan hayatta olanlardan veya ölenlerden en sevdiğin karakter hangisi ?
Hiç şüphesiz dizide en çok sevdiğim ikinci hane Starklar; çünkü haksızlığa uğrayanların yanındayız. Dürüstlüğü ve görev adamlığıyla yedi düvele örnek verilmesi gereken Ned'i saygıyla anıyoruz.

4) Lannisterlardan en sevdiğin karakter hangisi ?
Açık konuşayım, hiçbirini sevmiyorum. Tabii oyun gereği birini seçeceksem Jaime derdim; şer odağı Cersei'yi "her şeye" rağmen sevmesine ve ona sabır göstermesini hayretle izliyorum.

5) Beğendiğin diğer karakterler ?
Gönül insanı Davos, hükümet kadın Brienne Tarth, "beni yak kendini yak" Melisandre hanım ve Bizans oyunlarının şahı ponçik teyze (Oleena).


6) Beğendiğin kötü karakter ?
Joffrey'i sevmiyorduk, ağza kürek vurmalık biriydi falan da kendisi gümlediğinden beri Yedi Krallık'ta istikrar falan kalmadı; yeni kral Tommen'in eşini dinciler hapse atıyor, kralın esip gürlemesi lazımken ablasına fikir danışıyor.

7) Beğenmediğin kötü karakter ?
Yalancı ve dönek Theon ile Stannis'ciğimin ölümüne (?) neden olan Ramsay.

8) Öldüğüne üzüldüğün karakter ?
Üstad Stannis'i karalama propagandası çerçevesinde senaristlerce yakılan Shireen. Yazık oldu. Baratheon hanesi de sonlandı (bazıları Tommen'e noldu diyecek, o çocuktan da bir cacık olmaz).



9) Öldüğüne sevindiğin kimdi ?
Lysa diyorum ve detaya girmiyorum. Herhalde seveni pek yoktur.

10) Sahnelerinde sıkıldığın karakter ?
Emilia Clarke'tan mı kaynaklı bilemiyorm fakat Khaleesi sahnelerinde patlama noktasına geliyorum.

11) Seni en çok şaşırtan değişim / gelişme ?
Herhalde cevabımı tahmin edersiniz; Stannis'in yenilgisi.

12) Dizideki bir karakteri canlandırsaydım hangisi olurdu ?
White Walker'lardan herhangi birisi. Ne güzel serin yerde püfür püfür yaşıyor adamlar; canı sıkılınca duvara yürüyorlar.


13) Dizideki yerlerin neresinde oturmak isterdin ?
Soğuk diye Winterfell olabilir fakat derdi btimiyor o coğrafyanın da. Dragonstone'da inzivaya çekilirdim herhalde.

14) Sence en son tahta kim çıkacak?
Khaleesi dışında kim oturursa ses etmem; lakin bu gidişle kendisini oturtcaklar ki seyrettiğim onca sene heba edilecek.


15) Dizi hakkında ne düşünüyorsun ?
Lady Stoneheart eksik bence.

10 yorum:

  1. Oldukça koyu bir Stannis hayranı görüyorum :) Kendi yazımda bahsetmemişim, ben de Daenerys'i pek de sevmiyorum ve sıkıcı bir karakter buluyorum. Ama büyük ihtimal tahta o çıkacak, en azından dizide :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saltanat hüküm sürdüğü için o evrende, saltanat kuralları gereği şuan Stannis, tahtın gerçek sahibi olmalıydı. Resmen hakkını yediler adamcağızın :D Neden şişiriyorlar o kızı anlamıyorum fakat beş sezon geçti, onda ne lider ne politikacı ne de savaşçı özelliği gördük. Madem garezleri var Stannis'e, bari Jon Snow'u oturtsunlar da kıyısından köşesinden bir Stark kazanmış olur :)

      Sil
  2. ahh diziyi hiç izlemediğim için fikrim yok..
    niyeyse izlememekle direniyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sezonlar ben de nedensiz şekilde direniyordum. Fakat dördüncü sezondan başladım ve ilk sezonları bir çıprıda izledim; baya sürükleyiciydi. Son zamanlarda dizilerimi azaltma çabası içindeyim ve Game of Thrones'u kayıracağım galiba. Kim tahta oturacak görmeden bırakmak yok :)

      Sil
  3. Tüm fikirleriniz oğlumla aynı:) Hem kitaplarını okuduğu, hem diziyi seyrettiği için senaristlerin Stannis'i ezik göstermesine deli oluyor. Adam idolü resmen:) Bir de Khaleesi'yi kayırmalarına dayanamıyor. Ben tamamen Stark'lardan yanayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleey :) Gerçekten adama karşı bir kötüleme çalışması yürütülüyor dizide. Kitapları okumadım fakat okuyanlara ve internetteki kitap alıntılarına göre Stannis ne kızını yakıyor ne de böyle bir seferde can veriyor. Khaleesi ve Jon Snow parlatılmasının önüne geçmesin diye son dönemde medyada popülerleşen Stannis'i yerin dibine soktular. Madem Stannis öldü (?), tamamen Stark'ların tarafına geçiyorum ben de :) Onlar da Yaprak Dökümü ailesi gibi mübarek.

      Sil
  4. Ay o Melisandre ve Stannis gif'i ahahhahha! Sorulara cevap verecek kadar hatırlamıyorum ben olayları. Her sezon başladığında "O kimdi? Bu kimdi?" diye diye dövünüyorum. Kitapları mı okusam acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçenlerde ben de niyetlendim fakat kitaplar da tuğla gibi; o kadar sürede neler okur insan. Bilemedim :( Orhan Kemal'e taktım ben de şu aralar.

      Sil
  5. ben çok üzülüyorum khalesi'ye. çocuk yaşında zorla ayı drogo'nun kucağında buldu kendini zavallım. pek de bi seviyorum bir sürü yönden onu. stannis'i ise hiç sevemedim. öz evladını yakması tüy dikti üstüne. çok içim gitti yahu öyle böyle değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stannis'i dizide harcadılar bence :( Kızını yakacak adam değil.

      Sil