60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

2 Ekim 2015 Cuma

İnsansız Hava Araçları ve Yatak Döşek


Dün hasta oldum ve tüm gün yattım. Tebrikleri alayım.. Ne zaman öğreneceğim hangi havada ne giyeceğimi bilmiyorum. Derler ya "eşek kadar adam oldun hala öğrenemedin". Hala öğrenemedim. Bu hava değişimlerinden etkilenebiliyorum. Tabii enayi gibi sokakta gece vakti ince gömlekle gezersem sonuç doğal. Ankara soğuğu geri döndü; winter is coming yani. Eldivenleri, kabanları falan çıkarmak lazım. Bir gün terden ıslanırken öbürsü gün kar yağışından bir taraflar donabilir; Ankara'ya hoşgeldiniz. Ufak şehir, bir yerden bir yere gitmesi kolay diye seviyoruz ediyoruz da haberlerde görmüşsünüzdür, dün bir otobüs kazası yaşandı. 11 kişi haybeden can verdi. Ucuz ölümler ülkesi diye bir tabir var ya, hah işte o bizi anlatıyor. Soğuklar bizi hasta etmez, otobüsler de canımıza kastetmezse yeni bir güne daha merhaba diyebileceğiz. Bugün iyiyim. Siz de iyi olun. Haftasonu bizi dört gözle bekliyor; iyi olmak zorundayız. Sanki gidebileceğimiz bir yer var da.

"Aldığımız her nefes bizi sürekli etkisi altında olduğumuz ölüme doğru çeker. Nihai olarak zafer ölümün olacaktır, çünkü doğumla birlikte ölüm zaten bizim kaderimiz olmuştur ve avını yutmadan önce onunla yalnızca kısa bir süre için oynar. Bununla birlikte, hayatımıza olabildiğince uzun bir süre için büyük bir ilgi ve özenle devam ederiz, tıpkı sonunda patlayacağından emin olsak da, olabildiğince uzun ve büyük bir sabun köpüğü üflememiz gibi." - Schopenhauer



Not: E peki nerede insansız hava araçları derseniz, Muse'un albümü çıkalı baya oldu ve ben yeni dinleyebildim. İlk gözlemim Drones pek olamamış sanki ? The 2nd Law'dan sonra yavan buldum.

10 yorum:

  1. Ben de dün akşamüstü yedim soğuğu, şu anda evin içinde ellerim ayaklarım donuyor, geçmiş olsun Zihin Beyciğim.
    Hafta sonu Cermodern'de tasarım pazarı varmış, kesin çok üşeneceğim evden çıkmaya ve oralara gitmeye ve insan içine karışmaya.
    Kanlım Muse'un albümünün yavan çıkmasına da sevindim için için, böyle de sevimsiz biriyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek cömert Ankara'mızın hediyesi. Sana da geçimşler olsun.
      Cermodern'e nicedir gitmem lazım tonla şey kaçırdım fakat o üşengeçlik yok mu.. Kronikleşti bende. Yakında konserlere falan da üşenirsem 911'i arayın.
      Sanırım ben de Muse'u terk edeceğim. Korkunç albüm.

      Sil
  2. Geçmiş olsun, İstanbul'da baya soğudu. Ben de üşüttüm.
    Sonbaharı yaşayamadan sonbahar sonu, kış başlangıcını gördük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Havalar çok fena birkaç senedir. Geçiş sürecini yaşatmadan insanı hemen yaza veya kışa erdiriyorlar.

      Sil
  3. ya zaman ilerledikçe müzikalite geri gidiyor ya da bizim algılar / zevkler değişiyor. Bu ikilemi çözemiyorum bir türlü.
    Yine de çok severim bu adamları... vazgeçemediklerimdendir kendileri.

    Ha bu arada atladım sanma... Geçmiş olsun efenim, bir o kadar dengesiz İstanbul'da da havalar... Aynı kadınları gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esaslı bir sorunsal aslında. Hep düşünürüm; müzik mi geriye gidiyor yoksa zevkler mi değişiyor. Sanırım her ikisi de. Kim bilir :)

      Çok teşekkürler :) Aman dikkatli olun siz de. İstanbul'un da rüzgarı fena eder beni :D

      Sil
  4. Genelde çıkış şarkıların popüler olmasına sinir olurum ama muse ' un son albümündeki dead inside gibi bir çıkış parçası varken albüme kötü demek ne kadar doğru olur bilemiceem :) ikisi arasında bir kıyaslama yapamadım muse seviyorum dolayısıyla tarafsız da olamadım :D bi de albümün adı çok güZel ya drone :) !
    Çok geçmişler olsun biz de buralarda gündüz yaz akşam kış havasındayız geceleri dışarı çıkarken dikkatli olmak gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense bana da o şarkı albümün havasından çok uzakta kalmış geldi. Aslında Muse'u severim, eski şarkılarından bazılarını özellikle. Hatta albümlerini satın bile aldım zamanında fakat Drones, ismi hariç akılda kalacak bir albüm değil gibi sanki :(
      Teşekkürler efendim :)

      Sil
  5. Gecikmeli okuyunca, gecikmeli geçmiş olsun. Aman dikkat, mevsim geçişleri tehlikeli. Bu ara ben de boğazdan muzdaribim :S
    Muse... Anlatılmaz sadece dinlenir. Bugün günlerden Muse olsun madem.

    Ankara'ya selamlar, sevgiler ve çok büyük barışlar, rahmetler :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gecikmeli teşekkür edeyim :) Valla belli olmuyor havalar da. Sabah güneşli diye ince birşeyler giyip çıkıyorsun, biraz mesaiye kal, dönüşte kardan adama dönüşüyoruz cümleten :D O zaman sana da geçmişler olsun :(

      Dead Can Dance günü yaptım ben de sabahtan. Muse'u akşama :)

      Sokağa çıkmaya korkar oldum. Her gün bir olay, trafik kazası, böylesi saldırılar vs. Bu millet daha iyisine layık; çok üzülüyorum.

      Sil