60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

7 Eylül 2015 Pazartesi

Ciao Italia !

Kafa dinlemek için teknolojik cihazları ve insanları geride bırakarak çıktığım İtalya tatilinden döndüm. Habersiz çıktığım için merak edenler olmuş beni, hem blog takipçilerimden hem de arkadaşlardan. Oluşan panik havası için özür dilerim. Böyle olması gerekiyordu; tek sorun dönüşte blog şifremi bile unutmuşum. Daha önce hiç uzun uzadıya gezi yazısı kaleme almadığım için nasıl yazılır; ne yapılır bilmiyorum. O yüzden doğaçlama gideceğim.


Malum, Goethe zamanında sevdiği kadından yüz bulamadığı ve çalıştığı yerde mutsuz olduğu bir dönemde tası tarağı alıp iki senelik bir İtalya tatiline çıkmış. İlham kaynaklarımdan biri buydu diyebilirim. Son bir aydır çıldırma noktasına gelmiştim. Kaçıp bir yerlere gitmek akıl sağlığımı korumak için elzem bir durumdu. Onun dışında tabii ki her yanı açık hava sanat müzesi olan bir ülkeyi yıllardır merak ediyordum. Uffizi Galerisi, Vatikan Müzesi, La Scala Opera'sı, San Carlo Tiyatro'su gibi merkezler kişisel Bucket List'imde olan yerlerdi. Çok şükür hepsini gördüm.

Rotam aslında Goethe'ninkine yakındı. Kuzeyden başlayıp ufak ufak Güney'e ilerledim. Venedik, Milano, Floransa, Roma, Napoli gibi turistik kentlerin yanında çok güzel miniş kasabalar tanıdım. Yazlık mekanlara, Portofino'ya, San Margherita'ya da gelmişken uğradım. Bir tek Sicilya adasına gidemedim; aklımda kaldı, bir dahaki sefere.

Venedik sokaklarında gece kayboldum. Milano'da katedralinin tepesinden şehri seyrettim. Floransa'da Stendhal sendromu yaşadım. Roma'nın da metrosunu aşındırdım. Manavlarda ilginç sebzelerle karşılaştım. Hamur işlerine, makarnaya, kahveye ve tiramisuya doydum. Napoli'nin domates ve limonuna bayıldım. Kuzey İtalya'nın düzenine, Güney İtalya'nınsa karmaşa ve samimiyetine hayran oldum. Bol bol sohbet ettim. Kimi zaman dil sorunu yaşadım; ama bir şekilde sorularıma cevaplar buldum İtalya'da. Ben İngilizce konuştum, öbürüyse İtalyanca cevapladı. Ve her zaman gülüştük. Bu kadar neşeli bir topluluk beklemiyordum ne yalan söyleyeyim. Bu yemyeşil sıcak ülkeyi güzel anılarla hatırlayacağım kesin.


Gezi olur da müzik olmaz mı ? Tüm bu koşuşturma boyunca Zihin'e radyolarda eşlik eden şarkıcılar ise Renato Carosone, Andrea Bocelli, Tina Turner, Madonna, Blondie, Green Day, Sia, U2 ve Cyndi Lauper oldu. Madonna'nın yeni albümündeki Hold Tight şarkısı İtalya'da tekli olarak seçilmişti. Bir gece otele dönerken şarkının radyoda çalmasıyla beraber tanıdık birinin sesini duymak iyi geldi. Tam ayrılacağım gün havalimanındaki devasa panoda Madonna, Versace reklamıyla beni selamlıyordu.

10 yorum:

  1. ay yazının kopyalanmasını kapamışsın, Goethe'den ilham alıp İtalya'lara kaçmak da nedir? Nasıl bir bohemliktir zihin? Görmeyeli herkesler büyümüş ya, tüm yazılarını okuyacağım bir ara :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ben de yeni yazılarını okuyacağım inşallah. Ofelya da geri dönse keşke, bir tek o kaldı dönmeyen.

      Sil
  2. Ne güzel bir kaçış. Ben de istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Kuzey bölgelerini seversin :)

      Sil
  3. Heheheh kabul ediyorum o merak edenlerden biri de bendim bi daha öyle uzak diyarlara gitmeden önce haber et :) gerçi insanın italyada başına bir şey gelme ihtimali çok çok düşük italya da insanın başına en kötü gelen şey aşk olur sanırım :D engüzel şehirlerini gezmişsin çok güzel senin adına çok sevindim daha çok ayrıntı istiyoruzz özeliklle şarkılar sadece şarkıcı ismi yazmışsın kabul olma hangi şarkıları onları da de bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla dilenci ve yan kesici var ama o_O Şarkıların detaylarına hemen geçiyorum :)

      Tina - Stay Awhile
      Madonna - Hold Tight
      Green Day - Boulevard of Broken Dreams
      U2 - Song for Someone
      Cyndi Lauper - True Colors
      Blondie - Heart of Glass
      Sia - Titanium
      Renato Carosone - Tu Vuò Fa' L'Americano
      Bocelli - Love in Portofino

      Fazla mı dertli olmuş :p

      Sil
  4. Ben kahvemi alıp okumaya başladım gezi yazını ama kesmedi azizim. #WeWantMoreDetails :D

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir gezi olmuş :) Eminim ve umarım sana çok iyi gelmiştir Zihin.
    Bir ara seyahat yazıları yazmaya ben de meraklıydım. Fakat, sonra bir aksatış aksattım toparlayamadım. KiviliKek'e katılıyorum, bence de biraz daha detay lütfen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok iyi geldi bana :) Fakat dönünce manşetleri görmemle tüm o sanat dolu, yeşil ülke hafızamdan uçtu gitti. Moral dibe vurdu anında.
      Yoğun istek üzerine bayramdan önce devamını yazarım o zaman :)

      Sil