60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

5 Ağustos 2015 Çarşamba

Bir Zamanlar Aşk Vardı

 
Courtesy of idicim

Yazın en sıcak günlerindeyiz ve plajlar malum "dıptıs dıptıs"lardan geçilmiyor. Sizi bilmem fakat ben günümüz Türkçe sözlü pop müziği dinleyemiyorum. Benzer melodilerden, çocuk tekerlemelerinden hallice sözlerden ve daha bir çok rahatsız edici şeyden ötürü. Haklarını yemeyelim, aralarında gerçekten iyi müzik yapanlar da var ama ben genel tabloyu pek de olumlu göremiyorum; çok mu karamsarım acaba kim bilir.

90'lı yıllarda mesela ne güzel şarkılar yapılırdı. Nazan Öncel ve Zuhal Olcay vardı o zamanlar. Daha geçmişe, 80'lere hatta 70'lere gidersek Ayten Alpman, Hümeyra, Sezen Aksu, Gönül Yazar, Ajda Pekkan vardı. Hepsi de biricik şarkıcılardı. Aradan otuz sene de geçse hala şarkılarını dinleriz. Bu isimlerin de şarkıları ayrılıkların ve aşkların fon müziğini oluştururdu. Günümüzdekilere bakıyorum da, hangi şarkıyla aşık olabilir ki insan pek bilemiyorum. Nereye bağlayacağım ?

Efendim bildiğiniz gibi plaklara karşı özel bir ilgim var. Son zamanlarda bu formatın popülerlik kazanmasıyla eski albümler yeniden basılsa da, Hümeyra'nın albümlerini raflarda göremedim. İşin fenası cd formatındaki albümleri de piyasada yok. Zamanında satın aldığımız ne varsa elimizdeki o; fakat bu durum üzücü. Gençler bilmiyorlar sanırım ama Hümeyra dönemin en iyi şarkıcılarından biriydi. En azından şahsi görüşüm, Türk müziğinin en özel isimlerinden biriydi. Hatta öyle ki müziğe dönme kararı verip bir turneye çıksa konserlerini en önden izlemek için bilet sırasına girerdim.

Satırlarımı okuyacağını zannetmiyorum ama yine de bir teşekkür etmek istiyorum kendisine. Yıllardır şarkılarıyla gecelerimize eşlik ettiği, duygulara tercüman olduğu için. Sevdiğim beş şarkısını paylaşmak istiyorum. Vakit ayırıp gecenizi onun şarkılarıyla geçirirseniz ne mutlu bana. 


4 yorum:

  1. Yerden göğe kadar Çok haklısın .Ben genel olarak yerli yabancı pop pek dinlemiyorum belki de Türk pop müziğin bu kadar kötü olmasından kaynaklı yabancı da dinleyemiyorum bir şeyler eksik geliyor . Yabancı popu dinlememem kişisel sebebim ama yerli pop aman Allahımmm müzik zevki olan dinlemez , yani şu son bi sene de bir arabesk şarkısını bile tam olarak dinlemeyen ben , keşke Türk müziği pop müziğe geçmeseydi de arabeskte kalsaydı dedim ya nedir bu hali .. Bir kaç isim dışında Türk pop müziğinde kepenkler kapansa eminim hiçbir eksikliğini hissetmeyiz ..Neyse çıkmadık candan ümit kesilmez diyelim ne yapalım başka ..
    Hümeyra'nın şarkıları geceme ayrı hoşluk kattı :) Ajda Pekkanı sevdiğini biliyorum ama bence Ajda yerine Hümeyra 'nın sahnelere devam etmesini isterdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu ben yabancı pop müziğini seviyorum. 80'ler ve 90'ların şarkılarının yeri başkadır :) Madonna, Cher, Tina Turner, Michael Jackson, Elton John, Cyndi Lauper, Whitney Houston, Mariah Carey, George Michael,.. Uuu hangi birini saysam ki.

      Sil
  2. Şimdiki dıptısdıptıs pop'lar ancak bir aylık, bilemedin bir sezonluk. Sonra çöp. Tüketim toplumunun müziğe yansıması.
    Ajda'yı çok severim de Hümeyra hiç dinlememiştim Zihin. Ne duru bir sesi varmış.
    Sağol paylaşım için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim dinlediğiniz için :) Bilinmeyi hak edecek bir sesi olduğunu düşündüğüm için paylaştım. Günümüz şarkıcılarını cebinden çıkarır :)

      Sil