60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

6 Temmuz 2015 Pazartesi

Tarz Değilsin

Şimdi çıkıp deseniz "bu saatte ne işin var Zihin", haklısınız. Ama yazmam gereken bir konu var; modern dünyada tarz olmak denen şey yok olmak üzere !

1960'lar başta müzik olmak üzere bir çok konuda ilgimi çekmiştir. O yıllarda tabii henüz vitamindik ama zamanla bir şekilde yaşanmışlıklar bizleri de esir aldı. Zaman makinesi yapılsa tereddüt etmeden 60'lara ışınlandırdım kuşkusuz.

Nostalji takıntısı mıdır bilemiyorum; fakat o dönemin ikonlarına bakıyorum da, gerçekten tarz olmayı başarmışlar. Seks ikonu Brigitte Bardot, şarkıcı Françoise Hardy, rock n'chic Marianne Faithfull ve Gainsbourg'un efsanevi sevgilisi Jane Birkin'i ele alalım. Hepsi de üç beş takıştırmayla, hafif makyajla tarz olmayı başarmış. Saydığım isimlerin resimlerine bakın. Tek defa bakmanız bile hafızanızda yer etmelerini sağlayacaktır eminim.

Hadi 80'lerin kitsch'liği bile neyse.. Fakat günümüz ikonlarına bakıyorum ve kaçasım geliyor. Ne giyinmesini biliyorlar ne makyaj yapmasını. Verdikleri pozlar anında unutulacak cinsten (hatırlamak da istemeyiz!) Genç kızlar falan ne yapıyor acaba ? Dönemin "kahramanları"na bakıp nelerini taklit edebiliyorlar ? Özgünlükten yoksun o kahramanlar. Birçoğu da bahsettiğim 60'lara imrenmekte.


Neyse bir erkek olarak bu konuda fazla laf etme hakkım yok sanırım. İyisi mi söz Kraliçe'nin.

"Greta Garbo ve Monroe
Deitrich ve DiMaggio
Marlon Brando, Jimmy Dean
Bir dergi kapağındalar
..
Tarzları vardı, görkemliydiler
Rita Hayworth güzel poz verirdi
Lauren, Katherine, Lana da
Bette Davis, sana aşığız"


4 yorum:

  1. Geçmiş özlemi, hem de yaşanmamış yıllara duyulan imkânsızından. Ben de 80lere tutkunum, çok bir şey bildiğimden değil ama içimde bir yerlerde o zamanlara ait şeyler taşıdığıma inanıyorum. Tarz olmayı ise zamanla, etrafla uyum içerisinde olma olarak okuyorum. Bilmem, nostalji tutkumuz bize şans tanır mı dersin :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok feci nostaljim geliyor bazı zamanlar. O yüzden etrafla uyum içerisinde olamıyorum maalesef :) 80'lerin rüküşlüğü bile zevkliydi ya ^^

      Sil
  2. Belki de zamanla insanların tarz anlayışı değişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde tarz anlayışının değişmesi olağan bir durum; fakat şu zamana bakıyorum da, tarz anlayışı diye bir şey kalmamış sanki. Dönemi yansıtan bir tarz göremiyorum pek :(

      Sil