60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

12 Temmuz 2015 Pazar

Roket Adam'ın Son Perdesi

Courtesy of Terry O'Neill

Gece eve dönerken radyoda çalıyor; Elton John'un en güzel şarkılarından Sad Songs (Say So Much). Duraklıyorum. 2010 yılındaki Ankara konserini hatırlıyorum. O gece bizleri kırmayıp bu şarkıyı da söylemişti. Yüzümde tebessümle eve dönüyorum. Şarkıyı mırıldanarak;

"When all hope is gone, why don't you tune in and turn them on ?"

(Tüm umutlar tükendiğinde, neden bu şarkıları çalmıyorsun?)

- Elton John (Sad Songs Say So Much / Hüzünlü Şarkılar Çok Şey Söylerler)

John, şu zamanda her ne kadar bir popüler kültür öğesi gibi algılansa ve kendisi popstar muamelesi görse de, zamanında çok büyük bir rock yıldızıydı. Stadyumları dolduran, John Lennon'ın önünde eğildiği, Billy Joel'la turnelere çıkan, Freddie Mercury'nin yakın dostlarından birisiydi..1969 yılından beri müzik sahnesinde önemli bir yere sahip kendisi. Hafif rock müzikten tutun da bluesa, pop müziğe kadar bir çok türde eserler vermiş bir sanatçı. Özellikle 1970'lerde çıkardığı klasik albümlerle rock tarihinin unutulmaz işlerine vesile olmuştur. Goodbye Yellowbrick Road'suz bir rock müzik tarihi kaleme alınamaz.

Courtesy of Gilbert Carrasquillo (Getty Images )

İşini layığıyla yapan ve duyguların hakkını veren şarkıcılara her zaman saygı duymuşumdur; ama turne sanatçısı olmayı başarmış kişilere duyduğum saygı bambaşkadır. Yıllarını dünyayı gezerek, yolları arşınlayarak harcayan sanatçılar onlar. Elton John da bu sıfatı layığıyla hak eder. Kendisi  yarım asıra yakın bir süredir dünyanın her köşesinde -setlist.fm istatistiğine göre- bugüne kadar 4'ü Türkiye'de olmak üzere tam 3373 konser vermiş. Dile kolay.. Bu maratona ne ses dayanır ne beden kuvveti.

Son açıklamasına göre artık dünya çapındaki turnelere veda etmeye hazırlanıyormuş. Ailesine daha fazla zaman ayırmak istediğini söyleyen Elton John, bundan sonra yalnızca büyük sahnelerde ve az sayıda gecede sahne alacakmış. The Final Curtain (Son Perde) adını verdiği bir turneye çıkmaya hazırlanıyor. Yolun açık olsun Roket Adam. Sen 50 yıl boyunca rock sahnesine büyük katkılarda bulundun; güzel bir emekliliği sonuna kadar da hak ettin.

Yılda üç beş konser verip "oldum ben" diye gezen yeni nesil şarkıcıların Elton John gibilerinden öğrenecekleri çok şeyler var. Eğer bu saatte (4'e yaklaştı) hala ayaktaysam ve onun şarkılarını dinliyorsam gerçekten bir şeyleri başarmıştır

Courtesy of  Michael Putland (Getty Images)

"It's four o'clock in the morning. Damn it! Listen to me good. I'm sleeping with myself tonight. Saved in time, thank God my music's still alive."

(Sabahın dördü, lanet olsun! Beni iyi dinle şimdi. Yalnız uyuyorum bu akşam. Zamanın içinde korunmuş olarak. Şükürler olsun, benim müziğimse hala yaşıyor) 

- Elton John (Someone Saved My Life Toinght / Bu Akşam Birisi Hayatımı Kurtardı)



2 yorum:

  1. Yeni haftaya başlama şarkısı oldu. Teşekkürler :)

    Müziği bu kadar özümseyerek, hissederek yaşaman... Her yazından sonra tekrar takdir ediyorum. Düşündüm de; belki ilerde müzik tarihine dair bir kitap yazarsın ;) Çok hoş olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında müzik tarihi biraz iddialı kaçabilir fakat kendi müzik yolculuğumu günlük şeklinde yazmak isterdim. Neden olmasın ki, bir gün yazabilirim ? :)

      Sil