60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

20 Temmuz 2015 Pazartesi

Pek Bilinmeyen 10 Floyd Şarkısı


Yaptıkları müzik her ne kadar popülizmden uzak olsa da Pink Floyd'un kendisi artık markalaşmıştır ve günümüzde popüler bir grup olarak varlığını sürdürmektedir. Herhalde bu güzide müzik oluşumunun adını duymayan yoktur ? İyi kötü herkesin bir Floyd şarkısı da vardır. Genelde bunlar High Hopes, Time, Another Brick in the Wall ve Comfortably Numb'tır. Onun dışındaki şarkılar her nedense pek rağbet görmez.

Müzikle biraz daha içli dışlıysanız ama tam anlamıyla da Floydian değilseniz Echoes, Arnold Layne, Money, Shine On You Crazy Diamond müzik setinizde dönüyor olabilir. Hangi kategoriye kendinizi ait hissediyorsanız önemli değil. Yazının amacı genel müzik dinleyici kitlesi tarafından pek fazla bilinmeyen şarkılardan bir seçki sunmak. Albümlerden özellikle bir şarkıyı listeledim ki Floyd'u merak edenler, daha fazla tanımak isteyenler geniş bir pencereden bakabilsinler.

Şarkıları dinlemek için üzerlerine tıklamanız yeterli :)
 
Pigs on the Wing (Part Two)
Summer '68
Brain Damage
A Great Day for Freedom
A Pillow of Winds
Terminal Frost
Interstella Overdrive
Let There Be More Light
Young Lust
Have a Cigar

10 yorum:

  1. Sanırım ben o ilk bahsettiğin gruba giriyormuşum :) Aslında kendimi Pink Floyd sever olarak takdim ederdim hatta Floyd'lu kazağım bilen vardı ama şu an fark ettiğim üzere aslında Pink flyod'u ama tüm şarkılarını bilmiyormuşum hatta tam bir fan'ı bile değilmişimm ..

    Adı bile harika nasıl atlarım mesela bu şarkıyı ben "A Great day for FREEDOM"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellikle Roger'ın konsept albümleri (The Wall, Dark Side of the Moon, Animals ve The Final Cut) daha fazla biliniyor. Syd Barrett'lı psychedelic dönem ile post-Barrett diyebileceğimiz o geçiş dönemi (A Saucerful of Secrets, Meddle vs.) genel olarak pek bilinmiyor ve radyolarda da çalmıyor maalesef :/

      Psychedelic dönemlerini fazla sevmiyorum açıkçası, çok etkileyici gelmiyor bana. Birkaç güzel şarkı haricinde. O yüzden de "Syd Barrett gitti Pink Floyd bozuldu"culardan hiç değilim :) Çoğunluk gibi ben de konsept albümleri seviyorum. Ek olarak da bahsettiğim geçiş dönemini ve Roger'sız yaptıkları tek iyi albüm olan Division Bell'i seviyorum ve dinliyorum.

      A Great Day bence kıymeti hiç bilinmemiş. Zaten genel olarak Division Bell hep gölgede kalmış, o albümden sadece Marooned ve High Hopes'u çalıyorlar. Oysa ne cevherler gizli. Toptan albümü öneririm sana :)

      Keep Talking vardır hele o albümde ki of ki ne of ! İnsanı koltuğundan alır, tüm güneş sisteminin çevresinde dolaştırır sonra da uzay boşluğunda sizi terk eder :D Stephen Hawking'in vokali bile var şarkıda ! Fiuuu.

      Neyse kendimi şuan kaybettim Floyd diyince :D Susuyorum efendim.

      Sil
    2. Alıştık senin bu hallerine biz :D müzik denilince bi haller oluyo bi heyecan basıyor anlatırken bile :)
      Hawking ne alaka ya çok şaşırdım şuan ayrı bir ilgileniyorum o adamla ilk iş bu dediklerini dinleyeyim hemen :)

      Sil
    3. Detayları verip süprizi heba etmek istemem. Hawking'in bir sebebi var :)

      Yorumlarını merak ediyorum şimdiden :)

      Sil
    4. Sen bence ufaktan başla artık bu işin kitabını yazmaya. Vallahi her müzik post'un ve yorumun sonrası ayağa kalkıp saygı duruşuna geçiyorum.

      Sil
  2. Bugünkü playlist'im de belli oldu :)
    Şimdi tatil dönüşü afallamasıyla, nasıl konsantre olurum diyordum. İmdadıma yetiştin Zihin.

    @Mari --> Floydlu kazak mı? Hiç güleceğim yoktu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyoo :) Ben de şuan geri dönemedim işimin başına, tatilde hala benim kafa :D Napmalı napmalı dedim, Pink Floyd gözüme ilişti.

      Kazağı merak ettim ya ben ? Google'ladım hatta :)

      Sil
  3. Ahahah :D nasıl daha önce rastlaşmadınıx büyük büyük şehirlerde yaşıyorsunuz , bende merak ettim goole da aynısı var mı diye evet varmış kimilerine göre çok ergensi gelse de belli bi yere kadar sembolik olarak seviyorum ben şeyleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla baskılı tshirt giymeye devam ediyorum; kimisine göre ergence olsa da pek umrumda değil :) Sevdiğim grupların ismini aynada görmek bile yetiyor bazen.

      Sil