60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

22 Temmuz 2015 Çarşamba

Kısa Mim


Geldi yine tipini sevdiğim havalar. Yapılacak işler masa üzerinde bana taciz dolu bakışlar fırlatıyor. Bense tüm şunların arasında kendimi gerçekleştirmek için debeleniyorum. Saolsun komşularımdan Mariposa kısa bir mim cevaplamış. Ben de üzerime vazifeymiş gibi yanıtlamak istedim. Sıcaklardan, işlerden bunalanlar, ufak bir soluklanma molası vermek isteyenler, buyrun mime.

1) Haziran'da en çok dinlediğin şarkı hangisi? Leonard Cohen'ın yeni albümündeki Nevermind sanırım. Albüm çıktığından beri severek dinliyordum. Şimdi bir de True Detective'in ikinci sezon jeneriğinde kullanılmış. Onun verdiği gazla bir tur daha şarkının üzerinden geçtim.

2) Kitap okurken genelde hangi tür şarkılar dinlersin? Valla bir şeyler okurken müzik dinleyemiyorum. Aklım hemen şarkıya gidiyor ve okuduğumdan hayır gelmiyor o zaman.

3) Rock mı caz mı? Elbette rock. Başıma iş gelmeyecekse, pek cazdan hazetmiyorum. Jazz fusion, vokal caz ve folk caz gibi türleri severim ama diğer türleriyle barışık olduğum söylenemez. Hele "asansör müziği" diye tarif edilenler yok mu..

4) Hangi şarkı seni huzura çağırır? Zor soru. Aklıma şuan ilk gelenlerden birkaçını yazayım; Tim Buckley'den Phantasmagoria in Two, Carpenters'tan Superstar, Ella Fitzgerald ve Louis Armstrong ortak çalışması Isn't it a Lovely Day?,  Iron & Wine ve Calexico'dan Dark Eyes ve bir de Kylie Minogue'un Never Too Late'i (caz yorumu).

5) Bu yaz ayını hangi şarkıyla anlatırsın? Simon & Garfunkel'ın The Boxer şarkısı derim. Joan Baez konserinden beri şarkı dilimde. Bu satırları yazarken hala mırıldanıyorum sözlerini.

2 yorum:

  1. Ajandamın bi kenarını sadece sana ayırıp ödev defteri haline getircem yakında yoksa mümkünatı yok bu şarkılara yetişebileyim birini dinlesem diğerini unuturm :)
    Huzura çağıran şarkılar da huzura çağırma noktasında biraz ilginç geldi :)

    YanıtlaSil