60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

12 Haziran 2015 Cuma

Yaşar Usta Der Ki, Bugünlerde Bahar İndi


Biliyorsunuz Yaşar Kemal edebiyatının yeri ayrıdır bende. Gücünü doğadan, Anadolu'dan ve insandan alan birbirinden güzel romanlar yazan Kemal'i biz hep romancı kimliğiyle tanıdık. Ama kendisinin aynı zamanda şiirleri de olduğunu biliyor muydunuz ? Şiirlerinin bir arada toplandığı "Bugünlerde Bahar İndi" kitabını dün akşam itibariyle bitirmiş bulunmaktayım ve kelimenin tam anlamıyla sarsıldım; çünkü bu kadar iyi şiir yazan birinin şimdiye kadar şair kimliğiyle bu kadar geri planda kalması şaşırtıcı.

"Elbet bir gün, bütün çiçekler beyaz açar
Hür ve mes'ut bir şarkı halinde
Penceremizden uzanır nur
İstediğimiz şekilde doğar gün,
Dilediğimiz gibi yağar yağmur"

"Dört bulut salıverdim gökyüzüne
Gökyüzünün en yücesine, ucuna
Biri turuncu, biri yeşil, biri al, birisi apak
..Turuncusuna sevgi yükledim
Yeşiline dostluk
Arkadaşlık yükledim alına arkadaşlık
Apal buluta barış yükledim
Ne kadar çok özlemişsek barışı o kadar çok
..Yağın dedim bulutlarım yeryüzüne
Yağmadık hiç bir yer bırakmayın, hiç bir yer, hiç bir yer.."

"Sonra genç insanlar birbirleriyle çok yatarlar baharda
Ben bu dünyada genç insanların biribirleriyle
Yatmaları kadar güzel bir şey görmedim"

"Benim memleketim sıcaktır
İnsanları da öyle, uzun türküleri, uzun yağmurları, uzun dostlukları vardır
Her gün bahar gibi açan sıcacık dost insanlardır Hanna"

"Zulüm kötü bir şeydir Hanna
Yoksulluk utanılacak bir şeydir
Dünyanın neresinde olursa olsun
Kötülüğün sesi dünyanın neresinden gelirse gelsin
İyi değildir, yüreğimizi dağlamalı kötülük"

3 yorum:

  1. Hiç Yaşar Kemal okumamış olma ayıbından bu yaz kurtulmayı planlıyorum, bu güzel bir uyarı-hatırlatma oldu 👍 Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıç için bu kitabını veya Kuşlar Da Gitti'sini önerebilirim. İnce Memed uzun biraz. Hoş, çabuk okunuyor ama yine de ufak bir aperatifle başlamak daha iyi :)

      Sil
    2. Kafamda Yaşar Kemal'e İnce Memed'le kalpten giriş yapmak var, bakalım :D

      Sil