60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

14 Haziran 2015 Pazar

Son Feci Yağmur

Yaz geldi rahatlarız dedik, yakamızı bırakmadı. Kim mi ? Yağmur bulutları. Bereket versin, bir haftadır Ankara'da kesintisiz yağmur yağıyor. Tam bitti diyorsunuz, yeniden başlıyor en sağanağından ! İşte gene yağmurlu günlerden birinde yollara düştük. İstikamet ODTÜ Vişnelik Tesisi. Konser var dediler, gittik. Son Feci Bisiklet ve Yüzyüzeyken Konuşuruz gruplarının sahne aldığı AAAL'15 Şenlik, tüm yağmur bulutları ve ıslanmalara rağmen güzeldi.

Tam emin olmamakla birlikte Cessie'nin sayfasında tanışmıştım Son Feci Bisiklet'le. Bu Kız diyordu oğlanlar, "bu kız beni tutar ve kendine çeker, bu kızla bana bir oda bir yatak bi kütüphane yeter.." Yüzyüzeyken Konuşuruz'un da ismini sıkça duyuyordum. Madem ikisi birlikte çıkacaktı, kaçırmak olmazdı.

Lise şenliği olduğundan mütevellit konser alanında genç nüfus oldukça baskındı. Öyle ki bir ara kendi kendime "Allah Allah, yanlış mı geldim acaba, dede kaldım burada" dedim. Neyse, liseli kardeşler saolsunlar amca muhabbetine girmediler benle. Ha, ne oldu ama; konser alanına sigara paketini sokmam için ricada bulundular, reddettim. İçmeyin gençler.

Son Feci Bisiklet, sahneye Bu Kız'la çıktı, Bu Kız'la da bitirdi. Arada neler mi okudu ? Bikinisinde Astronomi, Küçük Saydam İnsanlar, İstanbul'da Kedi Olmak, Feel Good Inc (Gorillaz coverı), ismini çıkaramadığım bir Arctic Monkeys coverı ve daha nicesi. Bir saate yakın sahnede kaldılar ve genç kitleyi hayli coşturdular. Ben de tatmin oldum. Fakat soliste bir eleştirim olacak, aradaki anonsları geçerken sözcükleri fevkalade yuvarlıyordu; "şimdi sizlere hmmm hmmm'ı okuyacağız".

Yüzyüzeyken Konuşuruz'un ilk albümünü dinlemedim fakat yeni albümlerini birkaç kere döndürmüşlüğüm vardır. O yüzden az çok kulağım aşinaydı şarkılara. Lakin Bisiklet kadar zevk alamadım. Daha tumturaklı ve ayakları yere basan bir gruptu şüphesiz ama birşeyler olmadı. Sonunu göremeden alanı terkettim. Kötü değildi ama "o bağ"ı kuramadık aramızda. Çıkarken kafamda hala Bu Kız dolaşıyordu..

4 yorum:

  1. yüzyüzeyken konuşuruz dağıldı, belki de o sahneye yansımıştır oysa evde kayıtlar yapıp soundcloudda ya da youtubeda paylaştığı zamanlar ne kadar güzel ve çabasızdı. şimdi de iyi ama eh yavan sanki. son feci bisikletin de bikinisinde astronomisi ve bu kızı bahsettiğin etkiyi daha bilgisayar başında yaratıyor ama özellikle akustikhane kaydını izleyince bahsettiğin o bağ ımmh böyle tadından yenmez bir hale ulaşıyor. kendi müziğini ele güne malzeme yapmadan kendilerinin yapması falan :) sabırsızlıkla beklemiştim yazıyı uyumadan geldi iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben grubu (Y.K.) iki kişi zannediyordum fakat davulcuları filan da vardı. Grup hakkında pek bilgim olmadığı için dağılmamış da artmış gibi gelmişti :D Bu Kız'la girişi ve çıkışı yapmaları iyi oldu bence çünkü normalde aynı şarkıyı tek gecede iki defa okuyanlardan hoşlanmam ama bu iyi geldi :)

      Sil
  2. Uzun zamandır yeni yerli grup keşfetmemiştim senin sayende dinleyelim bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Bisiklet'i tavsiye ederim. En son bu kadar yağmura Neil Young için katlanmıştım. Değerimi bilsinler :p

      Sil