60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Haziran 2015 Pazar

Game of Thrones Faciası !

Son yıllarda zevkle izlenecek dizilerin sayısı azaldı. Breaking Bad ve ardından Sons of Anarchy'nin bitmesiyle geriye şunlar kaldı; son iki sezondur ciddi kalite düşüşü yaşayan American Horror Story, temcit pilavına dönüşen senaryosuyla bitmesini dört gözle beklediğim The Walking Dead ve "son kale"miz diye nitelendirdiğimiz Game of Thrones (GoT). Çoğunlukla tercihimi HBO dramalarından yana kullanan ben, dramatik yapısının iyi kotarıldığı ve karakter gelişimlerinin detaylandırıldığı için GoT'u kaç senedir zevkle izliyordum. Fakat beşinci sezonu tamamladıktan sonra isyan bayrağını çekiyorum artık; başlarım şimdi böyle diziye !

(Yazının devamı spoiler içerir)


Taht mücadelesinde hangi Westeros hanesinden yanasınız bilmiyorum fakat benim her daim gözdem Baratheon'lar olmuştur. Renly'sinden tutun da Robert'ına kadar. Çünkü GoT evreninde adam gibi savaşan, sefere çıkan ve şerefiyle çarpışan bir başka hane daha yok (Stark'lar hariç). Hep bir entrika, hep bir Bizans oyunları. Ne pis bir kıtaymışsınız ! Lannister'ların hali ortada işte. En son bağnazları silahlandırarak kendi ayaklarına sıkmış oldular (Cersei'ye müstehak). Tyrell'ler, Martell'ler, Tully'ler, Greyjoy'lar.. Al birini vur ötekine. İşte bu yüzden de o tahta gönlümün kralı Stannis Baratheon oturmalıydı. Dürüst, ilkeli, mesafeli, cengaver bir adam. Taaa ikinci sezonun başından beridir Stannis favori karakterimdi.

Ama ne oldu ? Senaristlerin bir şekilde nefretini kazanan Stannis, beşinci sezon boyunca madara edildi. Kitaptaki babacan, kızına değer veren adam gitti; yerine kıytırık bir sefer uğruna kızını diri diri yaktıran, eşinin iyice delirmesine ve intiharına sebep olan deyim yerindeyse ahmak bir kabile reisi geldi. En nihayetinde Duvar'da vahşileri yenilgiye uğratan Stannis'in koca ordusu, baldırı çıplak Boltonların süvarileri tarafından yok edildi. Stannis'i de Brienne hatun bir ağaç kuytusunda öldürdü. Olacak şey değil yani ! Blackwater'da ön saflarda askerleriyle çarpışan, yedi krallığı vahşilerden koruyan Stannis, üç dakikalık bir sahneyle dizi tarihine gömüldü


Kimilerine göre Stannis ölmedi; çünkü hikayede önemli bir yere sahip olan Stannis'in ölüm sahnesi bir şekilde açıktan gösterilirdi. Mantıklı aslında. Şimdiye kadar en kıytırık isimlerin ölümlerinde bile sahneler açıkça gösterildi. Her neyse.. Diyeceğim o ki, eğer Stannis'i altıncı sezonda göremezsek bu dizi benim için biter. O tahta kim oturacak ki ? Daha üç beş gözlemci Karga'ya hakim olamayan ve ihanete uğrayan Jon Snow mu ? Ya da köleler şehrini yönetmekten aciz Daenerys mi ? Karısının bağnazlarca hapse atılmasına ses çıkaramayan iktidarsız Tommen mi ? Geriye bir tek "gerçek kral" Stannis kalıyor bu durumda. Biz seni çok sevdik.

Ours is the fury. 

32 yorum:

  1. Kılıçdaroğlu mu gelecek, bir kere adam da liderlik vasfı yok :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahaha :D :D Cidden ama Khalesi'den lider olmaz. İki ejderha gütmekten aciz :D

      Sil
    2. -da birlerşik olacakmış bu arada :D
      Tyrion Lannister, Petyr Baelish, Lord Varys koalisyonu gelsin bence başa :)

      Sil
    3. Ben bir ara yazmayı öğrenip geleceğim :)

      Sil
    4. Sinsiler Koalisyonu diyorsun :)

      Sil
  2. John Snow da öldü amma nasıl olacak bu iş anlamadım. Bir de sana dizi öneriyorum Mozart in the jungle. Bir diğer haber eğer izliyorsan true detective in yeni sezonu başlıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detective'i seyretmiştim. Fakat ikinci sezon da aynı kalitede olacak mı pek emin değilim. Bir çıksın da görelim :) Mozart'ı hemen not aldım. Wayward Pines da iyiymiş.

      Sil
    2. Mozart In the Jungle +1

      Ve de eskilerdeeen izlenmediyse How Not To Live Your Life çılgınca tavsiye ederim.

      Sil
    3. Aaa ben onu da bilmiyorum :) Not edildi. Teşekkürler.

      Sil
  3. Bana Tyrion her şeyi halleder gibi geliyor, tam dişime göre karakter :) Jon Snow'un dinner party macerasını gördün mü? Sinirlerimiz bozuldu gülmekten :)
    https://youtu.be/BabsgCQhpu4

    Wayward Pines'a başladık biz de, fena değil hakikaten. Ben o arada Orange is the New Black seyrediyorum gündüzleri, beğendim. Bir de Fortitude diye bir dizi seyrettik, güzeldi; buzullar, cinayet, gerilim filan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heeeey Fermina Daza Strikes Again :D

      Orange'ı çok duydum fakat henüz teşebbüs edemedim. Hapishane formatında bir zamanlar Oz vardı, çok severek izlemiştim. Eğer ona benziyorsa hemen yarın başlıyorum :)

      Sil
    2. Yok, Oz'dan hafif bu, o kadar dehşet yok. Ben de çok duydum diye başladım, ilk sezonu yarıladım. Yer yer komedili drama gibi.
      Ay iki satır yazsam di mi ben de bloga, öff.

      Sil
    3. Ama Oz da ne efsaneydi ! :) Hala özlerim kendilerini. Finali daha iyi olabilirdi gerçi, neyse.

      Heyecanla bekliyoruz :)

      Sil
  4. Şu GoT'u izlemeyen ve izlemeyecek olan bir ben varım galiba. Birkaç bölüm başladım, çok ihtiraslı geldi. Ben daha absürd şeyleri seviyorum sanırım.

    Walking Dead, geç bulup erken kaybettiğim favorim <3 Fakat, son sezonda hepsi delirdi/deliriyor gibi bir hisse kapılmıştım. Diğer sezonların tadını da vermemişti zira. Bakalım bekliyoruz.

    Şu sıralar kıyamadan birer birer izlediğim Six Feet Under ve servis dizisi olarak başladığım Under the Dome var. Ama bir yandan da WD ve SFU'yu bitirip, yıllardır sürdürdüğüm dizi izlememe kararıma dönsem diyorum. Çünkü diziler iyi, hoş, sürükleyici de daha az film, daha az kitap anlamına geliyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Ben de o yüzden azaltmaya çalışıyorum. 1-2 dizi kafi. Sonra dağ gibi kitap birikiyor vicdan azabı çekiyorum. Under the Dome'un ilk sezonunu izledim fakat pek umut vadetmedi gibi, bıraktım :/

      Sil
    2. Buraya da not düşmek istedim, nostalji olsun dersen: https://www.youtube.com/watch?v=YFBobSGDQqk

      İlk sezon finalinden sonra en sevdiğim bölüm/sahne sanırım budur :)

      Sil
    3. En sevdiğim üç beş şarkıdan biri Reaper ve o sahneyi izlediğimde zevkten dört köşe olmuştum :) Nate, Reaper ve motorsiklet. Daha nolsun.

      Benim en sevdiğim beşinci sezon finaliydi. Harika bir kapanış sahnesidir. Daha iyisinin geleceğini sanmam :) Zaten hep "en iyi diz finalleri" listesinde SFU yer buluyor kendine. O malum son 10 dakika bile yeter zaten efsane mertebesine ulaşmasına yaa.

      Sil
    4. İlk sezonun finalinde galiba çalıyordu bu şarkı;

      https://www.youtube.com/watch?v=UufRo6hkzeA Müthiş bişi :)

      Sil
    5. Afedeee her zamanki gibi yalnız değilsin canım :) ben de izlemiyorum izleyeceğimi de sanmıyorum pek ilgimi çekmiyor fakaaaat sizin ikinizin de tavsiyesiyle uzun zamandır dizi izleyemeyen beni bile dizi izlettiren six feet under'a başladım o yüzden ikinize de teşekkür ediyorum ama nate ölecek olursa benden çekeceğiniz vaaar mutlu sonla bitmeli bu dizi :/

      Sil
    6. Güzide blog komşularımın Six Feet Under'ı beğenmesine çok seviniyorum :)

      Birçok klasik diziyi seyrettim; ama hiçbiri SFU kadar gerçek ve çarpıcı değildi. Oyunculuklar harika (özellikle Ruth), müzikler harika, verilen mesajlar daha harika.

      Beşinci sezon tanıtım videosunu hala unutamıyorum: https://www.youtube.com/watch?v=SnEevu81CbA

      2 dakikalık şu tanıtım videosu bile günümüz popüler dizilerinden iyidir :D

      Sil
    7. Aramıza hoşgeldin MariPoSa! Emindim senin de çok beğeneceğine. Fazla hızlı gitme, paralel ilerleyelim, yorumlaşalım :)

      @Zihin --> Ruth benim de favorilerimden. Nasıl tatlı bir anne. Atarlı giderli sinir harbi yaşadığı anları, bir de sürekli kendini eğitmeye/iyileştirmeye çalışmasına bayılıyorum.

      5. sezon video sunu özellikle şimdi izlemiyorum. Sürprizi kaçmasın :)

      Sil
    8. Ruth'un nevrotik haline bayılıyorum :) Çok ıstırap çekiyor ama zavallı kadın :/

      Sil
    9. aynen yaa ben de izlemeyeyim dedim afede, sonra kafamda arka planda düşünüp dururum :D
      şimdilik 2.sezon 8. bölümdeyim sen kaçtasın ? (ihihi kaçıncı sınıftasın sorusu gibi oldu :P) Neyse neyse susuyorum zihnin yazısına saygıdan dolayı six feet under bir başka yazıda konuşalım :)

      Sil
    10. Yok yok ben memnunum :D Six Feet Under izleyen blogdaşlar varken GoT da neymiş yani ! :)

      Sil
  5. Üç başlı ejderha teorisini destekliyorum ben, Targaryen kanı taşıyan Khaleesi başta, yanında Jon Snow ve Tyrion Lannister (bunlar yarım kan Targaryen :)) - koalisyonu böyle kurdum, pek de güzel oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klaheesi hariç güzel koalisyon :) Bön bön olanlara bakmasına gıcık oluyorum :D

      Sil
  6. ay 5. sezona gelemediğimden ilk paragrafı okudum sadece :D merakıma yenik düşmediğim için kendimi tebrik ediyorum^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanında izlediğim dizilerden çok spoiler yediğim için bu konuda hassasım, uyarı verdim :)

      Sil
  7. Hannibal izle dostum hannibal. Gerci 4. Sezonu iptal oldu bir takim salaklar yüzünden ama seni oldukca tatmin edeceginden eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece ilk bölümünü görmüştüm. Pek ilgimi çekmemişti aslında fakat zaman geçtikçe ciddi bir kitlesi oluştu; neden olmasın :)

      Sil
  8. güzel yazı hocam. tek gerçek kral stannis reyiz.

    YanıtlaSil