60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

16 Haziran 2015 Salı

En İyi 20 Tori Amos Şarkısı


Eski dostum Tori Amos.. 2006-7 senelerini neredeyse onun şarkılarını dinleyerek geçirdim diyebilirim. Tam da American Doll Posse albümünün çıkacağı dönemdi. Televizyonda klipleri dönüp dururdu. Big Wheels, Bouncing Off Clouds.. Güzel zamanlardı. Belki de son iyi Amos albümüydü. Ondan sonra çıkardığı işlere bir türlü ısınamadım. Ama Tori sevgim bir yerlerde gömülü kalmış olacak ki bu ay her ne hikmetse aniden dışarı çıktı. Tozlu raflardan albümleri indirildi, eksik albümlerin peşine düşüldü. Playlistimde sürekli Tori şarkıları dönüp durdu. En büyük pişmanlıklarımdan biridir, geçen yazki İstanbul konserini kaçırmam. Bob Dylan'dı, Pixies'ti, Neil Young'tı derken Tori'ciğime bütçe ayıramadım ve arada kaynadı gitti. Umarım bir gün yeniden uğrar buralara ve canlı canlı Purple People dinleyebilirim. Peki kim bu Tori ? diyeniniz varsa başlangıç için şu üç albümü öneririm; Little Earthquakes, Scarlet's Walk (favori albümüm) ve Under the Pink.

Gelelim önereceğim yirmi şarkısına;

20) Pretty Good Year
19) Wednesday
18) Ophelia
17) Riot Proof
16) Famous Blue Raincoat (Leonard Cohen cover)
15) Hey Jupiter
14) Precious Things
13) God
12) Winter
11) Velvet Revolution
10) Professional Widow
9) Enjoy the Silence (Depeche Mode cover)
8) Purple People
7) Crucify
6) Bouncing Off Clouds
5) Cornflake Girl
4) A Sorta Fairytale
3) Blood Roses
2) Silent All These Years
1) Scarlet's Walk

4 yorum:

  1. Tek bildiğim şarkısı A Sorta Fairytale ve o da ♥♥♥
    Diğerlerini de keşfedeceğim, A Sorta Fairytale'in sende dördüncü sırada olması da zevklerimizin uyuşacağı izlenimi uyandırdı •ˑ̫•

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fairy de tam ♥♥♥ yani :D Ben de seveceğini düşünüyorum öbür şarkıları. Özellikle ilk 6 şarkıyı :)

      Sil
  2. Fairytale zamanında benim kayıp şarkılarımdandı sonra buldum ve uzun bi süre mp3 'ümde depresif şarkılar arasında yerini almıştı ama nedense tori amos'un diğer şarkılarına bakmamışım senin sayende bi bakayım bakayım belki vardır yine bildiğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silent All These Years ve Crucify'i kesin duymuşsundur :) Bu kadar çok Fairytale dinleyicisi olduğnu bilmek ne hoş. En sevdiğim şarkılarından çünkü :)

      Sil