60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

31 Mayıs 2015 Pazar

Neil Young Starbucks'a Karşı

 

Geçen sene "artık Starbucks'tan latte içmek yok" diyerek ünlü kahve zincirine karşı isyan bayrağını açan Neil Young, tutumundan geri adım atacağa benzemiyor. Starbucks'ı ve Monsato'yu, Vermont eyaletinde çıkan yeni yasaya (bundan sonra tüm gıda ambalajlarında, GDO içerip içermediği yazılacak) karşı çıkmakla itham eden Young'ın öfkesi dinmemiş olacak ki bu sene bir de konuyla ilgili konsept albüm kaydetti.

The Monsanto Years adını verdiği bu albümde country efsanesi Willie Nelson'ın oğullarıyla birlikte çalan Young, geçtiğimiz günlerde "A Rock Star Bucks a Coffee Shop" ismindeki yeni şarkısını görücüye çıkardı. Ne diyelim, seninleyiz üstad !

İşte o şarkının klibi:


4 yorum:

  1. Ne varsa eskilerde var ,onca yaşlarına rağmen gerek müzisyen olarak gerekse aktivsitlik olarak şimdikilere taş çıkartıyorlar bu açıdan Neil amcanın elbetteki samimiyetine inanıyorum ama bi ara biZim ülkemizde de yapılmıştı bu starbucks eylemleri duydun mu bilmiyorum , gariptir boğaziçinde okuyan bu eylemlerde aktif görev alan bir arkadaşım starbucks ı işgal ettik diye övüne övüne anlatmıştı ama aynı arkadaşım beni zorla ilk ve son kez starbucksa kahve için götürmüştü gel de samimiyetine inan .. Gerçi Zaten yeteri kadar samimi ve güçlü rylemler olsa bu hızda ve genişlikte yayılmayı başaramazlardı orası da bir gerçek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ben de hayran oluyorum böyle eski toprak aktivistlere. Ne yazık ki günümüzde böyle insanların sayısı çok az. Starbucks'ı ben de boykot ediyorum bayadır. Birkaç sebebi var tabi. Ama önemli olan istikrar. Mesela ömürlük KFC, McDonalds boykotlarım sürüyor. Sürmek de zorunda, yoksa geriye bir şey kalmaz. Benim de bir arkadaş var. Gezi eylemlerinin sürdüğü bir günde bir avmde buluşmuştuk. Avmleri boykot ettiğini ve bir daha bu tip yerlerde görüşmek istemediğini belirtmişti. Ne oldu dersin ? Bir yaz sonra gene aynı avmde kahve içerken bulduk kendimizi. Ne gezisi kaldı arkadaşın ne avmsi.

      Sil
    2. Uzuuuuun zamandır mim yazısı görmedim bloğunda sence vakti gelmedi miii , mimledim seni son yazımda :)

      Sil