60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

17 Mayıs 2015 Pazar

Film Meydan Okuması (Kapanış)


Meydan okumayı başlattığım gibi bitireyim dedim; fakat görünen o ki bazı komşularım benden de hızlı davranmışlar. Otuz günü ne çabuk devirmişiz.. Geriye dönüp bakıyorum da.. Nice yeni filmler ve yeni komşular tanımışım. Etkinliğe katılan, beni yalnız bırakmayan herkese sonsuz teşekkürler. Son iki sorumu da cevaplıyorum ve kısa bir mola veriyorum. Merak etmeyin, yazımın sonunda paylaştığım şarkı bitene kadar döneceğim. Ben gelene kadar herkes kendine iyi baksın, olur mu ?

29.Gün - Bir konuda fikrinizi değiştiren bir film seçin.


Açıkçası günün sorusuna bir cevap bulamıyorum. İzlerken düşündüren bir çok film izlemişimdir ama bir konuda fikrimi değiştiren bir film.. Var mıdır, şuan hatırlayamıyorum. O yüzden bir film yerine bir dizi önermek istiyorum; Six Feet Under. Yaşam, sevgi, aile ve ölüm üzerine bu kadar düşündüren, insanların hayata bakışını etkileyen bir başka dizi var mıdır dünyada bilemiyorum.

Sadece tüm zamanların en iyi dizisi değil aynı zamanda bir hayat dersiydi diyebilirim. Biteli 10 yılı geçti ama etkisi hala devam ediyor. Hiçbir zaman da eskimeyecek. İzleyenler bilirler. Fisher ailesinin yaşamına konuk olmak insanı birçok yönden değiştiriyor. Bir yerden sonra siz de o ailenin bir ferdi oluyorsunuz ve efsanevi finalinde siz de gözyaşı döküyorsunuz.

30.Gün - En sevdiğiniz film hangisi?


Hollywood'un görkemli ışıklarının aydınlattığı Sunset Bulvarı. Kocaman bir malikane. İçindeyse yalnız başına, ünü tükenmiş eski bir sinema yıldızı. Tek isteği, alkışları yeniden duymak. Yalnızlığı, terk edilmişliği ve sinema dünyasının karanlık tarafını başarıyla anlatan unutulmaz bir klasik; Sunset Boulevard. Hakkında ne desem boş. Kısaca, bana göre tüm zamanların en iyi filmi. Gloria Swanson'ın dehşet oyunculuğuna selam olsun ! Biz seni hiç unutmadık Norma Desmond.

* * *

Görüşmek üzere :)


15 yorum:

  1. Ama ama ama burada bir adet Six Feet Under var <3

    Finali erken ama müthiş yapmışsın Zihin. Biz teşekkür ederiz, öncülük ettiğin için.
    Ben son soruyu cevaplamaya kıyamıyorum, tıpkı Six Feet Under'ı izlemeye kıyamadığım gibi :)

    İyi ki güzel filmler/diziler var. Yoksa nasıl renklenirdi bu hayat...

    Arayı fazla açma, şarkı bitmek üzere ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir diziydi ama Six Feet Under :)

      Bence de. Güzel filmler müzikler olmasa hayat çok renksiz kalırdı.

      En kısa zamanda geliyorum :)

      Sil
  2. çok güzel bir etkinlikti. blogumdan ettim ama bir kez de burdan teşekkür edeyim. umarım döndüğünde biraz daha iyi hissediyor olursun. kendine iyi bak. ve çabuk dön. sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim esas. Sizin blogunuzu ve bir kaç güzel blogu daha tanımış oldum böylece :) Ufak bir tatilden sonra hemen döneceğim buraya. Görüşmek üzere.

      Sil
  3. Meydan okumanın son yorumu olarak , sunset bulvarını izleyeli çok oldu sanırım bu yorumundan sonra tekrar bi izlemeliyim ne de olsa siyahh beyaaz :)
    Zihinn çok teşekkür ederim bu güzel etkinlik için kendi adıma çok hoş oldu :)
    Görüşmek üzereee !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim için de güzel bir etkinlik oldu. Katılan herkese teşekkürler :) Terminator filmindeki unutulmaz replikle bitireyim meydan okumayı; "I'll be back!" :D

      Sil
  4. Ben de burada the xx görüyorum :) ben dönünce yazmayacağım ama manson 'dan sonra sen yazabilirsin belkim , grubun bilmediğim şarkıları varsa sayende keşfederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa neden :(( Ben de seviniyordum Mariposa yazmaya geri döndü diye. Manson'dan sonra xx'i de yazarım tabi. Biraz müziğe ağırlık vermeli :)

      Sil
    2. Aaa o anlam çıkmış di mii :) halbusem benim demek istediğim " the xx 'i seviyorum ama üzerine yazabilecek kadar bilgiye sahip değilim sen benim yerime yaz zaten senin müzik yazılarını da çok özlemiştik " ' ti. Yoksa başka konular yazmam mı hiç hatta yazacağım konularım bile belli, tabi yazıncaya kadar unutmazsam :D

      Sil
  5. artık galiba Six Feet Under'ı izlemem gerekiyor:) (dizi konusunda tam bir cahilim)
    Vee..
    Yazıdan, blogdan uzaklaştığım anda bu meydan okumasıyla bana yeniden blogumu hatırlattığın için çok çok teşekkürler :D
    görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) Six Feet bence dünyanın en iyi dizisi. Klasik olarak kabul edilen dizilerin (Wire, Oz, Breaking Bad, vs.) neredeyse tamamını izledim, SFU hala bir adım önde hepsinden :) Müthiş bir drama ayrıca.

      Sil
  6. Henuz challengea başlamadım bile ama Six Feet Under, film olmasa dahi benim de yanıtlarım arasında yer alacaktır, eminim. Benim en sevdigim dizi sıralamasında birinci sıradadır. Uyku kaçıran, izledikten sonra kamyon çarpmışa dönmeme sebep olan, susturan, konuşturmayan, sadece nefes alıp vermekten bile zevk almamı sağlayan bir yapımdı. Evet çok etkilenmiştim, belli oluyor herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! :) Hele o "unutlmaz" final sahnesi. İzlemeyenler olduğu için pek bir şey diyemedim ama sırf o 10 dakika için bile diziye başlanmalı :)

      Sil
  7. ❤ Sunset Blvd. ❤
    Six Feet Under'ı ise sırf Frances Conroy için keşfetmek isterken bu övgü iyi oldu, belki bir zaman yaratırım da başlayıveririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frances Conroy'u bu diziyle tanıdım ve sırf onun yüzünden American Horror Story izliyorum şuan :D Kadın SFU'da öyle bir oynamıştı ki.. Dizi olmasına rağmen bence Oscar falan verilmeliydi. Hatırladıkça kadının performansını ürperirim, saygıdan yerlere kadar eğilirim. Meryl Streep'ler Nicole Kidman'lar Conroy'un yanında hikaye kalıyor :D

      Sil