60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

16 Mayıs 2015 Cumartesi

Film Meydan Okuması (26-28.Günler)

Tamam hemen eksikleri tamamlıyorum.

26.Gün: Kirli zevkiniz olarak nitelendirebileceğiniz bir film seçin.

Başıma iş gelmeyecekse eğer.. Sharon Stone'u ve canlandırdığı üstün zekalı, cazibesiyle erkekleri ağına düşüren seri katil Catherine Tramell karakterini sinemaya kazandıran Temel İçgüdü serisi demek istiyorum.

Gene ikinci film görece olarak vasattı ama 1992 yılında o yılların bir çok kült filmine de imza atan Paul Verhoeven'in çektiği neo-noir havasındaki ilk film bence oldukça başarılı bir gerilim filmiydi. Açılış sahnesinden filmin sonuna kadar düşmeyen temposu, gerilimi ile her daim sevdiğim filmlerden biri olmuştur.

Kötü namına kulak asmayın. Güzel müzikleri, paranoyak atmosferi, Michael Douglas ve Sharon Stone'un karşılıklı oyunculuk performansları ile 90'lı yılların en unutlmaz filmlerinden biridir.


 27.Gün En sevdiğiniz klasik film hangisi?

Aslında bu soruya verebileceğim cevap çok. Klasik filmleri izlemekten hoşlanıyorum. Özellikle 1950-1980 arası filmlere karşı bir zaafım olduğu doğru. Fakat çoğunlukta olduğu gibi bende de The Godfather'ın özel bir yeri var. Şimdiye kadar yedi sekiz defa izlemişimdir. Bir on beş kez daha izlesem eminim bu filmde yeni bir şeyler daha keşfeder, son saniyesine kadar gözümü kırpmadan seyrederim. Eskimeyen ölümsüz bir klasik.


28.Gün En güzel film müzikleri hangi filmdeydi sizce?

Meydan okumanın en güzel sorusuna geldik belki de.. Sinema ve müzik aynı soru içerisinde. Tam benlik ! Oldum olası film müziklerine karşı ilgim vardır. Fırsat buldukça da sevdiğim filmlerin müziklerini satın alırım. Genelde ülkemizde soundtrackler pek ilgi çekmese de.. Virginia Woolf ve eserlerinin çevresinde gelişen, aynı zamanda da bir kitap uyarlaması olan The Hours'un film müziklerini çok seviyorum. Ee besteler Philip Glass ustadan.


4 yorum:

  1. Sanırım ortaokul zamanlarıydı bi soundtrack arıyodum nereye gittiysem bulamamıştım , soundtrack ne diyeni mi ararsın , onun yerine filmi verelim olmaz mı , öyle ayrı müziği mi oluyomuş diyene mi :) yani diyeceğim soundtrack kültürü pek gelişemedi bizde yerinde bir tespit .
    bende de çok özeldir bu soundtracklar hatta bu yüzden iki üç tane cevabım olacak yine ama ben geç mi kaldım bilemedim herkes 28 i cevaplamış :D
    İnanır mısın temel içgüdü'ye o kadar çok önyargım birikti ki ne biri ne de ikincisini izlemedim ama madem sen güzel diyosun bi ara izleyeyim :)
    Sen ve senin woolf sevdan.. :) dur dinleyeyim hemen şu şarkıyı da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günle ilgili bende de sıkıntı var. Ben normal hızda gidiyorum zannediyordum bir baktım Fermina Hanım ve birkaç komşum daha "klasik film" sorusuna geçince dedim eyvah geriye düştüm koşturayım :D
      Temel İçgüdü'yü seyretmeden önce bence hiçbir önyargı ve beklenti olmaması lazım. Yoksa ters tepmesi mümkün :) Ne hikmetse bu film hep ucuz erotik film klasmanında tanıtıldı ama alakası yok. İkinci filmi önermem pek :)
      Woolf ve Marquez'in yeri her zaman ayrıdır bende :)

      Sil
  2. Ben hala Godfather'ı izlemedim desem, ne dersiniz? :(
    Ahh Virginia! Sen nasıl bir kadınmışsın. Kitabının filme uyarlandığını bilmiyordum :O
    dipnot: Kafkaokur okuyor musun? 2. sayısı Woolf'a ithaf edilmişti, bilgine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir derim :) Bir arkadaşım birkaç sene önce utana sıkıla bana "Star Wars'u izlemedim desem?" demişti. Sonra izledi ve beğenmişti :)

      The Hours kitabı Woolf'un değil aslında. Michael Cunnigham'ındı. Ama o kitap da filmi de Woolf'un Mrs.Dalloway kitabından esinlenmiş. Dolaylı olarak Woolf kitabı diyebiliriz :)

      Maalesef okumuyorum fakat geçenlerde kitapçıda gözüme takıldı. İnceleme fırsatım olmadı. Hemen alayım. Çok teşekkürler :)

      Sil