60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

13 Mayıs 2015 Çarşamba

Film Meydan Okuması (25.Gün)

Sevmeyeceğiniz düşünülen ama sevdiğiniz bir film seçin.

 

Savaş filmlerini izlerken hep temkinli davranırım. Çünkü genelde bir hataya düşülüyor; taraf tutuluyor. İnsan olduğumuz unutuluyor ve olaylar tek taraflı veriliyor. Mesela İkinci Dünya Savaşı filmlerinin yüzde doksanı olaylara tek pencereden bakar. Savaş sonrası Berlin'i ve Nazi olmayan "masum" Almanların başına gelenler pek gösterilmez. "Almanlar" hep kötüdür filmlerde.

Tarihi kazananlar yazar biliyorum ama bu ikiyüzlülük değil de nedir ? Bu filmlerin de ucuz propaganda filmlerinden en ufak farkı kalmıyor o zaman. Gerçi bugüne cevap olarak seçtiğim filmin de propaganda yanı var ama bir şekilde seviyorum. Elbette Schindler's List'ten bahsediyorum.

8 yorum:

  1. Eğer konu sevemeyeceğinizi düşündüğünüz ama sevdiğiniz bir filmse; ben de ilk sırada galiba American Beauty gelir. 2000 yılının ilk aylarında sinemada arkadaşlarla izlemeye gittiğimde o sıralar populer olan american pie gibi bir film bekliyordum ve yine her ne kadar o sıralar oscar da aldıysa da daha çerezlik bir film sanıyordum ki... öyle değilmiş. Hala da ara ara açar izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o filmi "acaba sever miyim ki" şeklinde bir önyargıyla izlemiştim ve sevmiştim :)

      Sil
  2. Meydan Okuma'nın hakkını veremedim Zihin :( Hep bir meşguliyet, hep bir yazamama.
    Bu filmi, listeme almıştım ama farklı yerlerde gördükçe merakım artıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu öyle şey ya, boşver. Eğlencesine neticede :) Benim de aslında yazmak içimden gelmiyor, malum. Sırf boş durmasın kafa diye buradayım. Yoksa şöyle en azından bir hafta hiçbir şey yapmak istemiyorum.

      Sil
    2. Seni takdir ediyorum arkadaşım. Umarım, meydan okuma bitiminde çok daha iyi olursun.

      Sil
  3. Savaş filmleri genelde hep birbirine benziyor sanki... :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin yazıyı da okudum... illüzyon kısımları süperdi gerçekten... :)

      Sil