60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

12 Mayıs 2015 Salı

Film Meydan Okuması (23.Gün)

Tüm sorular için buraya.

En sevdiğiniz film kahramanı hangisi ?


Bu soru zorladı işte. Zihnimin arka sokaklarında dolaşmama rağmen ilk seferde aklıma kimse gelmedi desem ? Ya zihnim çok kalabalık şu sıralar ya da.. Neyse artık. Şuan aklıma gelen bir ismi yazıyorum ama biraz daha zamanım olsa, düşünsem, eminim daha çok sevdiğim birileri çıkardı.

"Robert De Niro'yu neden seviyoruz'"un cevabı olarak verebiliriz Travis Bickle karakterini. De Niro, Taxi Driver filmindeki Bickle rolüyle öyle bir performans sergiler ki.. Meşhur "bana mı dedin" repliği beynimizde patlar adeta ! Yalnız, uykusuz, tutunamayan bir taksicidir Travis. Hayatta tek zevk aldığı şey geceleri sinemaya gidip ucuz seks filmleri izlemektir. Deyim yerindeyse zaman öldürmekte ve kendi zamanının gelmesini beklemektedir. Bir gün karşısına Iris çıkar ve hayatı değişir. Travis'in artık bu yaşamda bir amacı vardır; fahişelik yapan bu küçük kızı "kurtarmak".

Taxi Driver, Martin Scorsese'nin en sevdiğim filmidir aynı zamanda. Ellerinden öperim Martin abinin. Bütün uykusuzlara gelsin o zaman bugünkü şarkımız.


2 yorum:

  1. Biri uykusuz mu dedii 3 saatlik uykuyla sürekli ayakta geçen bir gündü benim için hiç bilmiyorum ben de bu soruyu nasıl cevaplayacağım acaba joker hakkını kullanıp soruyu mu değiştirsek :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 125 bin liralık baraj sorusu ama bu :D Jokeri sonraya sakla derim :p

      Sil