60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

11 Mayıs 2015 Pazartesi

Film Meydan Okuması (22.Gün)

Şaka maka son düzlüğe girdik film meydan okumasında. Tüm sorular için buraya.

Sizce en az kıymeti bilinmiş film hangisi?


Birdman ile geçen sene isminden sıkça söz ettiren Meksikalı yönetmen Alejandro González Iñárritu'nun ilk filmi Amores perros (Paramparça Aşklar Köpekler)'un kıymetinin yeterince bilinmediğini düşünüyorum. Yönetmenin 21 Gram ve Babil filmleri herkes tarafından bilinmesine rağmen Amores perros ismi hep geri planda kalmış durumda. Oysa benim -hala- en sevdiğim Iñárritu filmimdir. İlk seyrettiğim zamanı hatırlıyorum. Film bittiğinde tokat yemiş gibi hissetmiştim. Daha sonra birkaç defa daha izledim. Yine o etkiyi vermişti.

Amores perros, kesişen hayatları konu alan Ölüm Üçlemesi'nin ilk filmi. Merak etmeyin, üçlemenin her filmi de birbirinden bağımsız. Tek ortak noktaları, dünyanın başka bölgelerindeki kesişen hayatları ele alması. Bu filmde de, erkek kardeşinin eşiyle yasak aşk yaşayan ve köpek dövüşleri yaptıran Octavia'nın, yaşadığı bir sakatlıkla hayatı altüst olan İspanyol süpermodel Daniel'in ve öğretmenken gerilla hareketine katılan ve 20 yıl hapse mahkum edilen El Chivo'nun bağımsız hayatları bir araba kazasında kesişiyor. 

Esaslı bir dram filmi izlemek istiyorsanız buyrun Amores perros'a..

İşte fragman:
 

11 yorum:

  1. Hala favori filmler listemde üst sıralardadır Amores Perros...Düşencelerinize katılıyorum gerçekten de pek bileni yoktur ya da kıymeti az bilinmiştir filmin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birdman'in Oscar'lara boğulduğu aklıma geldikçe kızıyorum. Şu filme bir ödülü bile çok gördüler.

      Sil
  2. çook haklısın!
    21gramı izledikten sonra Alejandro Gonzalez filmlerini merak edip Ameros Peros'u izlemiştim. ve 'vayy be' demiştim. Ayrıca normalde türkçe film ismi çevirilerinden haz etmem ama 'Paramparça Aşklar ve Köpekler' kulağa çok güzel geliyor, filmi de düşünce tabii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! :) Nadir başarılı çevirilerden biri olmuş.

      Sil
  3. Yakın bir arkadaşım dile dolanan bir şarkı gibi sürekli paramparça aşklar köpekler deyip duruyordu izle izledin mi paramparça aşklar köpekler çok güzel en sonunda pes edip izlemiştim sonra da çok utandıydım bu kadar niye uzattın kız ilk deyince izleseydin diye :) cidden çok iyi film diğer filmleri de güzel (birdman hariççç :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüm Üçlemesi'nde hiç boş film yok bence de. Amores perros da 21 gram da babil de şahane filmler. Sonrasında gelen biutiful'u da sevmiştim ama bir tık aşağıda kalmıştı sanki. Hoş, Birdman faciası varken Biutiful yanında şaheser kalıyor :D

      Sil
  4. Benim de çok beğendiğim filmlerden biridir. Alejandro Gonzalez Inarrutu ne çevirse izlerim zaten ama Birdman benim için koca bir hayal kırıklığıydı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal kırıklığı oldu benim için de :(

      Sil
  5. Ben de paramparça aşklar köpekleri çok severim yönetmenin diğer filmleri beğensem de bu filmi hepsinden önce gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paramparça Aşklar Köpekler'i sevenlerin bu kadar çok olması sevindirdi beni :) Nedense çevremdeki insanlar bu filmi gçrmezden geliyor.

      Sil
  6. Bir Inarritu meselesi daha :-) Amores Perros'u çok severim. Şu an farkettim yeniden izlememin vakti gelmiş. Şu an sıralama yapamıyorum ama bence Inarritu'nun en iyi üç filminden biri, diğerleri 21 Grams ve Babel.

    YanıtlaSil