60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

9 Mayıs 2015 Cumartesi

Film Meydan Okuması (20.Gün)

Gene uyku tutmadı beni. Zaten bir haftadır ne ara uyuyorum ne ara uyanıyorum ben de bilmiyorum. Tilki uykusu mu derler artık buna ? Bir gözüm hep açık. Kulaklarım beklemede. Neyi bekliyorsam ? En iyisi oturup, kafayı toplamak.

Favori aktrisiniz ?


Hollywood bir çok büyük yıldız çıkarmış olabilir ama hiçbirisi Joan Crawford kadar "yıldız" tanımlamasını bu kadar haketmemiştir sanırım. O "yıldız ışığı" denen şey her neyse, Crawford'ta ziyadesiyle mevcut. Şöyle bir bakış atar filmin ortasında, üç gün gözünüzün önünden gitmez. Öyle bir efsanedir kendisi ! Her ne kadar şaşalı sessiz sinema döneminin bitmesiyle -filmleri artık iş yapmadığı için- "gişe zehirleyen" lakabını alsa da, bir süre sonra tekrardan ününü kazanmış ve bir de En İyi Kadın Oyuncu dalında Oscar kapmıştır. Sessiz dönem filmlerine ulaşamadığım için hiç izlemedim ama yeni dönem filmlerinden önerebileceklerim; Mildred Pierce, Sudden Fear, Johnny Guitar aklıma ilk gelenler.

Çalkantılı özel yaşamıyla da (Pepsi'nin sahibiyle evlenmesi, Bette Davis'le bitmek bilmeyen kavgaları ve Marilyn Monroe'yla ilişkisi?) zamanında magazin basınını hayli meşgul etmiş birisi. Hatta o kadar ki, onu "kötüleyen" ve canavar gibi göstermeye çalışan "otobiyografik" bir film bile çekilmiştir; Mommie Dearest (ucuz ve saçma bir film, önermem). Crawford'u çekemeyen anten taksın :D Hiç lafı dolandıramayacağım açıkçası. 

Gençken iyi bir dansçıydı kendisi. Buyrun:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder