60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

Geçmişin ve geleceğin bugünü öldürmesin izin verme. Zıvanadan çıkmış dünyada yola çıkmalı !

7 Mayıs 2015 Perşembe

Film Meydan Okuması (13-18.Günler)

Meydan okumaya başlamak isteyenler için tüm sorular burada. Lafı uzatmanda geciktirdiğim soruları kısa kısa cevaplıyorum.

13.GÜN: En iyi kitap uyarlaması hangisi?


Birçok insanın aksine, Baz Luhrmann'ın F.Scott Fitzgerlad uyarlaması The Great Gatsby'i çok sevdim. Kitabın o görkemli ve melankolik atmosferini çok başarılı yansıttığını düşünüyorum. Özellikle "yeşil ışık" referansının beyazperdeye bu şekilde yansıtılması müthiş olmuş. Soundtrackini de ıskalamamak lazım ! Florence and the Machine'in tüyler ürpertici Over the Love yorumunu da şuraya ekleyeyim.

14.GÜN: En sevdiğiniz film repliği hangisi?


Tüm zamanların -bence- en iyi savaş filmi olan Apocalypse Now'da Marlon Brando'nun canlandırdığı Albay Kurtz'ün dilinden dökülen sözcükler, savaşın anlamsızlığını ve korkunçluğunu çok güzel özetliyordu; "dehşet..dehşet!"

15.GÜN: En sevdiğiniz bilim kurgu filmi hangisi?


Sinemanın dahi ismi Stanley Kubrick'in alameti farikalarından olan 2001:A Space Odyssey kadar yenilikçi, devrimci ve öngörüleri belli bir temele oturan bir başka bilimkurgu filmi daha var mıdır acaba ? Aradan geçen kırk yıla rağmen hala onun kadar cesur bir film çekilmedi desem abartmış sayılmam. 

16.GÜN: Bu sene şimdiye kadar izlediğiniz en iyi film hangisi?
 
 
Yolsuzluklara batmış bürokratlar, bürokrasiyle dirsek temasındaki din adamları ve toprağını, evini ranta kaybetmemek için direnen, bir yandan da ailesini ayakta tutmaya çalışan bir adam. Buyrun Leviathan'a..

17.GÜN: Geçen sene izlediğiniz en iyi film hangisi?
 
 
Irvine Welsh romanından uyarlama, psikolojik-dram Filth derim. James McAvoy'un harika oyunculuğu, karanlık atmosferi ve tabii şahane müzikleriyle dört başı mamur bir film. Filmle ilgili yazım burada.
 
18.GÜN: Sizi hayalkırıklığına uğratan film hangisiydi?
 
 
Nuri Bilge Ceylan sinemasını ne kadar sevsem de Kış Uykusu filmine ısınamadım. Konuyla ilgili yazım burada.

6 yorum:

  1. Her şeye rağmen Kararlılığını ve dirayetini takdir ediyorum . Kendi adıma, bir okuyucun olarak eğer meydan okumaya devam etmek istemezsen anlayışla karşılarım ama senin de dediğin gibi kafayı bir şeylerle meşgul etmek gerekiyor , hayattan soyutlanmak değil yine de sen bilirsin ..

    Her zamanki gibi çok güzel filmler seçmisin katılıyorum hepsine tabi biri hariç o da malum 18. Sorunun cevabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçiş sürecini ne kadar uzatırsam o kadar da dönmek zorlaşıyor. O yüzden kendimi ite kaka buralara döndüm. En azından bir yarım saatliğine kaçış oluyor fikirlerden.

      Beğendiğine sevindim :) Kış Uykusu yerine aslında Birdman'i yazacaktım fakat Kış Uykusu'ndan beklentim daha yüksekti o yüzden cevap olarak seçtim :(

      Sil
    2. Birdmaaaaan ! Nasıl unuttum yaa onu yazacaktım ben de kafamda yazacağım şeyleri bile oluşturduydum ne balık hafızalıyım ama . Neyse artık bir oscar yazısı yazarsam ilerde orada söylerim söyleceklerimi :) izlediğimde şok olmuştum bu mu yani o kadar abartılan film diye diye bir hal kaldıydım..

      Sil
    3. Grand Budapest dururken Oscarın Birdman'e gitmesi.. Olacak şey değil yani :s

      Sil
  2. İzlenecek bisürü bisürü yeni film! James McAvoy'a da ayrı bir sempatim vardır, belirtmeden geçemeyeceğim :) X-Men: Days of Future Past da bile hayran kalmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. James'i ben de severim :) İyi bir oyuncu. Vizyona filmi girdikçe takip etmeye çalışıyorum. X-Men'le sevmiştim, Filth'la da hayranı oldum diyebilirim :)

      Sil