60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

1 Nisan 2015 Çarşamba

Mavi Kuş Uçtu Bugün


Twitter hesabımı kapadım bugün. Neden ? Akıl sağlığımı korumak istiyorumda ondan. Medya perhizimin son ayağını oluşturuyordu sosyal medya hesabım. Onu da kapadım. Artık bu ülkede ve dünyada ne olup bitiyor en ufak bir fikrim yok. Merak de etmiyorum. Çünkü tek duyduğum ölümler, uçak kazaları, ve saymak bile istemediğim onlarca berbat şey !

Ne diyorduk ?

Dün korkunç bir gündü. Twitter kararımı almamda ziyadesiyle etkili oldu. Sabah başlayan ve gün boyu devam eden muazzam elektrik kesintisi hayatımızı altüst etti. Ne iş yapabildik, ne bir şey. İş yapmamaya bile sevinemiyorum, düşünün halimi! Sonra elektrikler geldi de noldu sanki ? Korkunç bir cinayet işlendi. Hukuk vuruldu. Bir çocuk öksüz bırakıldı. Ne zaman ki Twitter'da millet 140 "karakterli" tespitler s*çmaya başladı, işte o zaman "bana müsade" deyip zengin kalkışı yaptım. Hukukçu bir aileden geliyorum. Yakın arkadaşlarımın bir kısmı da hukukçu. O yüzden bu konuda hassas olmamı az çok anlayabilirsiniz Her ölüm üzücüdür, ama bir de o ölümle bağ kurdunuz mu işte o zaman insan daha fazla duygusal tepkiler verebiliyor. Çok üzgünüm. Allah rahmet eylesin.

Tüm bunlar yetmezmiş gibi bu sabah uyandığımda Joni Mitchell'ın yoğun bakıma alındığını öğrendim. Lise sıralarından beri severek dinlediğim bu özel insan, canıyla uğraşıyor. Son haberlere göre bilinci açıkmış. Umarım ölmez. Seni çok seviyorum Joni.

Aklımızı yitirmeden önce hemen müzik açmamız lazım. Film meydan okumasını da iki üç hafta içinde başlatmayı düşünüyorum. Kafamızı dağıtırz. Ne dersiniz peki buna ?


10 yorum:

  1. Ünideki ev arkadaşım Samsun haberleri hariç başka bir şey takip etmezdi. Hala da pek haberleri takip etmez, mesela savcının rehin alınması olayını dün benden duydu saat 12 gibi. Arap Baharını birkaç ay sonra öğrenmişti. Okumayan, etmeyen, düşünmeyen bir tip de değildir. O zamanlar ona sormuştum niye takip etmiyorsun bir şeyi diye. ''Haberleri bir gün takip etme çok şey kaçırıyorsun. Bir yıl takip etme hiçbir şey kaçırmıyorsun'' demişti. Çok önemli bir durum varsa zaten bir şekilde kulağına geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :) Büyük olaylar bir şekilde gelip buluyor seni. Marketin önünden geçerken kocaman atılmış manşetlere gözü kayıyor insanın. Haberdar oluyorsun ister istemez. Ama şu gündelik olayları tamamen hayatlarımızdan çıkarmak lazım. Haber bültenlerini özellikle de. Bir izliyorsun, sinir küpü olup çıkıyorsun. Ona kız, buna kız. Düz adam olsak kafa bir nebze rahat olurdu. Bir taraf seçip onun haberlerinde alkışlar, öbürkülerini yuhalardık. O da yok ki :)

      Sil
  2. Haberleri ve tv de dizileri seyretmeyeli 3 yıl oldu. mecburen denk geldiğim haberleri saymazsak. yine de akıl sağlığımı koruyabiliyor değilim. bunca yıldır ilgiliydik memleket meselelerine de ne oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahtan diziler hayatımdan çıkalı baya oldu. Televizyonu da izlemiyorum 2 seneye yakındır. Sadece tek program var izlediğim. Onun dışında günün 23 saati kapalı :) Dediğiniz gibi ilgili oluyoruz da ne oluyor zaten, sinirden kendimizi yıpratıyoruz. İnsanlar değişime kapalı. Ne kadar uğraşsak boş.

      Sil
  3. Biraz nefes almak hepimize iyi gelecek , bence bi an önce başlasın meydan okuma ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bugün etkinliği başlatmak isterdim ama bu aralar işler yoğun. Ondan biraz öteliyorum tarihi. Tahminim 20 Nisan haftası başlarız :)

      Sil
  4. 2 ay olacak ben de aynı kararla yola çıktım ve çok huzurluyum. 1 dk önce hassaslaşan biri anında kahve eyfi fotosu ekleyebiliyordu sinirlerim geriliyor bu ani değişime. Duyarlı olmakla olmamak arasında böyle hızlı geçişi benim bünye kaldırmıyor. Sadece instagram var o da zeytinle dolu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sinir olduğum şeylerden biridir ani değişmeler. Çoğu insan sosyal medyada "duyar kasıyor". İçlerinde en ufak bir samimiyet olduğuna inanmıyorum ne yalan söyleyeyim.

      Zeytin'ciğe selamlar :)

      Sil
  5. bu bloga çok saygı duyuyorum, kutsal bulduğum tek şey müzik çünkü. müzik yanında edebiyat bile sönük kalıyor galiba benim için. bir yandan da oldukça bön hissediyorum kendimi ama olsun.

    twitterda bol bol sıçtı gerçekten o gün insanlar. herkes birilerini sevdi, nedense ben kimseyi sevemedim. adalet istemekle adaleti bu şekilde sağlamaya (?) kalkmak çok ayrı şeyler, bunu desteklemek, birilerinin bu olay karşısında "iyi oldu, adalet yerini buldu" diyebiliyor olması korkunç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Müzik olmasa gerçekten bu dünya günlerini nasıl geçirebilirdik hiç bilmiyorum :/

      "İyi oldu"cular dönüp baksınlar, şu korkunç saldırı ne kadar zarar verdi Berkin ve ailesine.



      Sil