60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

5 Nisan 2015 Pazar

Güzel Bir Gün

 

Morrissey paylaşımlarımı özlediniz mi ? Yine bir pazar günü.. Öyleyse sözü Morrissey'e bırakayım.

All the Lazy Dykes, 2004 yılında çıkardığı You Are the Quarry albümünün pek bilinmeyen şarkılarından biri. Konserlerinde de pek sık okunmuyor nedense. Fakat benim en sevdiğim şarkılarının başında gelir. Sözleriyle cinsel kimliğini yıllarca bastırmış olan ve bir erkekle "mutlu evlilik" pozları veren eşcinsel bir kadının "uyanış"ını anlatsa da, genel olarak insanın kendi özünü tanıması ve kendiyle barışmasıyla ilgili bence. Fevkalade çarpıcı müziği de cabası ayırca. Hele o kapanışa doğru yükselen melodi..

7 yorum:

  1. Selam, bu şarkıyı ben de bayaa seviyorum ve uzun süredir dinlememiştim.
    Teşekkürler
    bi ara vaktin olursa sanatçıyı tanıyalım; Steven P. Morrissey yazısı yazar mısın? Bu çok hoş olur.
    kendine iyi davran :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Çok güzel olur aslında bir Morrissey dosyası yazmak. Ama önce kendi yazdığı biyografisini okumayı düşünüyorum ki, daha ilginç, az bilinen yönlerinden de bahsedeyim :) Hoş, mevcut durumda bildiğim şeyler var ama onları zenginleştirerek çok daha güzel bir yazı ortaya çıkmasını isterim.
      Siz de kendinize iyi davranın :)

      Sil
  2. Evet, özlemişiz! Haftaya Morrissey ile başlamak güzel oldu.
    Eski işyerimden bir yakın arkadaşım da Opeth hayranıydı ve tüm şarkılarını hikayeleriyle birlikte özümsemiş durumdaydı. Senin açıklaman onu anımsattı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Morrissey'in de anlatacak hikayesi çok valla :) Adam her türlü duruma göre bir şeyler karalamış zamanında.

      Sil
  3. Özlemişim yaa :D Daha cumartesi gecesi senden ve Morrissey'den bahsetmiştim blogumda. Bu sorunu görüp de "özledim" demeden geçmek istemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi okudum yazınızı ve blogu takibe aldım :) Morrissey/Smiths ayrı bir dünya bence.

      Sil
  4. Çok mutlu oldum :) teşekkürler :)

    YanıtlaSil