60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

27 Nisan 2015 Pazartesi

Film Meydan Okuması (8.Gün)

Yeni başlayacaklar için tüm sorular burada.

"Sizi mutsuz eden bir film seçin."


Hotaru no Haka (Ateşböceklerinin Mezarı)'yı kim izlese yaşam enerjisi tükenir, mutsuzlaşır; çünkü insanın yüreğini burkan gerçekçi bir film. Geçtiğimiz gün en iyi dram filmini seçmiştik. İki soruya da aynı cevabı vermemek için bu filmi bugüne sakladım. Animasyonlar genelde çocuksu ve eğlenceli olur ama bu film o kadar trajik o kadar gerçekçi ki.. İnsanın canını yanıyor.


Konusu? İkinci Dünya Savaşı tüm korkunçluğuyla sürerken, yaşadıkları şehri bombalanan Seita ve küçük kızkardeşi Setsuko'nun hayatta kalma mücadelesini anlatılıyor.

Tüm zamanların en vurucu antimilitarist, savaş karşıtı filmlerinden birini kaçırmayın derim.

Fragman:

12 yorum:

  1. nasıl da merak ettim şimdi, bugün yarın izlerim ben bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken yakınlarda mendil bulundurmakta fayda var :(

      Sil
  2. İzlemiştim bu filmi. Şimdi resmini görünce bile sahneler doldu aklıma gece gece kötü oldum. O açlık çektikleri sahneler hele... Mişima kitaplarında Japonya'nın o dönem nasıl kıtlığa girdiği de anlatılınca daha bir oturdu her şey. İzleyin izlettirin çok iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmleri izledikçe, kitapları anıları okudukça ve tabii çevreye bakındıkça insan sormadan edemiyor; "biz ne zaman akıllanacağız?" Yüzlerce yıldır sadece öldürmeyi başarmışız bu dünyada.

      Sil
    2. Ah ah... Bu konuda ne kadar dertliyim bilemezsiniz.

      Sil
  3. Ben de izleyeceğim, kesinlikle çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  4. İzlemedim bu filmi. Ama animasyon oluşu, hiç böyle çağrışım yaptırmazdı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta ben de inanamadım. Yani bir animasyon ne kadar dramatik olabilir ki ? Gerçi bu film tek değil. Lübnan İçsavaşını anlatan Beşir'le Vals de animasyondu ve onda da boğazım düğümlenmişti.

      Sil
    2. Animasyon ama normal değil anime. Japonlar filmlik her konuyu animeye taşıyabilen insanlar ki onlar çizgifilmi her yaştan insan için yapıyorlar. Bunu çocuklara izletmemeli anime diye. Ruhları sıkılır genç yaşta.

      Sil
  5. İzlemeden önce yorum yazmamayayım dedim keşke izlemeden yazsaydım da böylece izlemeseydim .. Kelimenin tam anlamıyla yıktı geçti .. Bir tarafta masumiyet diğer tarafta savaşın gerçek yüzü ancak bu kadar net anlatılabilirdi .Teşekkür ederim böylesine güzel bir film için şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim. Çok sarsıcı bir film gerçekten de.

      Sil