60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Nisan 2015 Pazar

Film Meydan Okuması (7.Gün)

Yeni başlayacaklar için tüm sorular burada.

Sizi mutlu eden bir film seçin.


Beni mutlu eden film. Hmm.. Nedense bu soru fazlasıyla zorladı beni. Şöyle bir hafızamı yokladığımda karşıma çıkan filmler hep dram, korku, bilimkurgu, müzikal falan oldu. Beni mutlu eden film sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor anlaşılan. Neyse ki Paris imdadıma yetişti her zamanki gibi.

On sekiz kısa filmden oluşan Paris je t'aime (Paris Seni Seviyorum)'i ne zaman izlesem yüzümde tebessüm oluşuyor. Her öykü, Paris'in farklı bölgesinde (arondisman dedikleri bölgeler) geçiyor ve hepsi de aşk, sevgi  ve özlem üzerine. İki pandomim sanatçısının sessiz aşkı, Müslüman kıza aşık olan Parisli oğlan, ölen oğlunun arkasından yas tutan annenin çocuğuna olan özlemi, boşanan yaşlı çiftin son içkileri, görme engelli bir adamın sanatçı bir kızla yaşadığı fırtınalı ilişkisi, iki eşcinsel gencin dil engeline takılan yakınlaşması ve elbette Paris'e aşık olan turist kadın.

 
Kadrosunda Marianne Faithfull, Steve Buscemi, Juliette Binoche, Willem Dafoe, Maggie Gyllenhaal, Elijah Wood, Natalie Portman, Gena Rowlands ve Gerard Depardieu gibi ünlü isimleri konuk eden filmi mübalasız 2-3 kere seyretmişimdir. Hatta şu an yazıyı yazarken bile gaza gelip "akşam bir kez daha mız izlesem acaba Zihin" diye kendime soruyorum ! Filmin sonunda ve fragmanda da çalan parçayı çok severim. Şarkıyı merak edenler buraya :)

Aynı formatta iki benzer film daha çekildi; pek beğenmediğim New York,I Love You (Fatih Akın yönetiyor bir öyküyü) ve bu sene vizyona giren, henüz izleyemediğim Rio,I Love You. Serinin yapımcısının açıklamasına göre bir sonraki duraklar Şangay ve Kudüs olacakmış (Roma ve İstanbul nerde eyyy yapımcı?). Ama bana soracak olursanız bunu tadında bırakmak da fayda var :)
 
"Paris Seni Seviyorum!"

Fragman:


10 yorum:

  1. Paris Aşktır , Paris mutluluktur ! :) Bu filmi seçmene hiç şaşırmadım gayet yerinde bir tercih olmuş bence de izleyen herkesleri mutlu eder :)
    İstanbul yoktur , İstanbul adamı mutlu etmez çileden çıkarır :P Ama Roma hakkında bir şey diyemem hatta ben de sorarım Rio dan önce Roma yı neden çekmedin eyy yönetmen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Morrissey'den gelsin; I'm throwing my arms around Paris :)

      İstanbul'da yaşamadığım doğru ama zamanında baya yaşadığım oldu. Trafik ve insan kargaşasını görmezden gelirsek, bence aşka fon olabilecek bir şehir :) Roma'ya çekmemeleri bir saçmalık. O şehri sevmeyen karşısında beni bulur ahahaha :D Viyana ile St.Petersburg da olabilirdi bence ya.

      Sil
  2. yine bir türlü izleme fırsatı bulamadığım bir film :) senin sayende 2015 boyunca yeni bir şey aramamıza gerek kalmayacak.katılan bloglardan ne güzel filmler düşüyor listeme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meydan okumaların bir güzel yanı da o oluyor. Ne okusam ne izlesem derdi kalmıyor :)

      Sil
    2. acaba bunun bi de bloglusunu mu yapsak. izlediğim blogların bir çoğu uzun süredir yazmaz oldu. referanslı falan yeni bloglar keşfedesim var :))

      Sil
  3. Merhaba, bloğunu yeni gördüm ve çok beğendim. hemen takibe alıyorum :)
    Bana da beklerim > RoketOsman

    YanıtlaSil
  4. Yine bir Fransız filmi! Bu millet mutlu etmeyi biliyor sanırım :) İsmini duymuştum hatta bir zamanlar diskimde de vardı; fakat ne hikmetse izlememişim :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listenin üst sıralarına çekmekte fayda var bence :) Filmin kendisi güzel ama bir de Paris seviyorsa insan daha bir güzel geliyor :)

      Sil