60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

30 Nisan 2015 Perşembe

Film Meydan Okuması (11.Gün)

Tüm sorular burada mevcut.

"En sevdiğiniz sinema salonu hangisi?"


Saat 02:44

Mutluluğun resmi budur işte. Ankara Büyülü Fener Sineması'nın Kızılay'daki şubesinin büfesi gördüğünüz yer. Karede yok belki ama buranın sağ tarafında uzuun bir kırmızı koltuk var. Arkasındaki duvarda filmlerden sahnelerle bezeli bir tablo. Şu an orada olmak isterdim. Hatta durun resmini buldum !
 

Meydan okumayı tadsızlaştırmak istemem ama çok sevdiğim birisi şuan yoğun bakımda. O yüzden daha cafcaflı bir şeyler yazmak isterdim bugüne. Hayat devam ediyor elbette, ama şuan o uzun koltukta oturup, kafamı boşaltmak isterdim. Sadece geleceği, güzel günleri hayal etmek isterdim. Sonra da güzel bir film izlemek isterdim tabii ki. Neyse, ne diyordum ben..

Yaşasın bağımsız sinema salonları ! Alışveriş merkezlerinin yemek katlarına mahkum edilen ve sinema ruhunu taşımayan o salonlara inat, böylesi tek tük kalan bağımsız sinemalara gitmeyi tercih ediyorum. Nostalji mi dersiniz, gerikafalılık mı bilemiyorum. Ama duygusal bağım var bağımsız salonlarla. Eskiden Kavaklıdere Sineması, Ankapol (şimdiki Jolly Joker Ankara), Megapol gibi bir çok bağımsız salon vardı. Şimdi bir Kızılırmak kaldı geriye bir de Büyülü Fener. Metropol de var gerçi ama ses yalıtımı o kadar zedelenmiş ki, bir salonda dört film birden izlemeniz mümkün.

Büyülü Fener'imin genel hali de şöyle :)

8 yorum:

  1. Güzel günleri düşünelim, iyi şeyler düşünelim. Sabır, sabır, sabır; iyi haberlerini bekliyorum dört gözle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün akşam doktorla konuştum. Yapılacak hiçbir şey kalmamış. Sabırla bekliyoruz artık. Umarım daha fazla acı çekmez. Ne diyeceğimi inan bilmiyorum.

      Sil
  2. Ne tesadüf, şu anda bizim aileden biri de yoğun bakımda, ben de iki arada bir derede gelip kafa dağıtmak için yazıyorum. Her ikisi için de haklarında hayırlısını diliyorum, şifalar diliyorum. O yukarıdaki büfeye "Menekşe'den Önce" belgeselinden sonra kıpkırmızı olmuş şiş gözlerle adeta sarhoş ve acıdan kamaşmış bir şekilde kendimizi atıp adamın şaşkın bakışları altında ağlamaya devam ederek kahve içmişliğimiz var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. İnşallah hayırlısı olur tüm hastalar için. Çok zor valla çok. Meydan okuma da kaçamak oluyor dediğiniz gibi. Dışarıdaki hayatla bir bağlantımız oluyor en azından. Yoksa insan düşüne düşüne sadece çıldırası geliyor.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun umarım bir an önce sağlığına kavuşur , fermina'nın dediği gibi sabretmekten başka ne gelir elden ..
    Tablo da cidden çok iyiymiş belki bir gün kendi gözlerimle gidip görebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım fakat doktorun söylediğine göre artık yolun sonundaymışız. Sabrediyoruz. Bekliyoruz. Elden bir şey gelmiyor.

      Bazen sağ taraftaki bahçe kapısı açık oluyor kediler falan girmeye çalışıyor, kafalarını sokuyorlar :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun Zihin. Hastanıza acil şifalar, size de sabır dilerim. Sinema çok hoş görünüyor. İnsanın atlayıp Ankara'ya gidesi geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'nın en güzel köşelerinden biri bence :)

      Sil