60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Nisan 2015 Çarşamba

Film Meydan Okuması (10.Gün)

Tüm sorular için buraya.

"En sevdiğiniz yönetmen kim?"


Bu satırları yazarken baş ağrısından ölüyorum. Yetişmesi gereken tonla iş var hala. Neyse.. İyi bir sinema izleyicisi olduğumu düşünüyorum o yüzden de bu soruya yanıt bulmakta zorlanıyorum şuan. Aklımdan onlarca isim geçiyor. Hangi birini sayabilirim ? Kesin unuturum arada birkaçını. İyisi mi aklıma ilk geleni söyleyeyim; Federico Fellini. Zevk meselesi tabii ama benim en sevdiğimdir İtalyan sineması. O yüzden de İtalyan yönetmenlerin yeri ayrıdır bende. Pasolini'dir, Visconti'dir, efendime söyleyeyim, De Sica'dır, Rossellini'dir hiç girmiyorum yoksa sabaha kadar yazmam gerekir.

Fellini'yi seviyorum çünkü kaçık adamın teki. David Lynch'le sürrealizm konusunda kapışacak nadir isimlerden biri olsa gerek (8,1/2 filmi)

Fellini'yi seviyorum çünkü her İtalyan gibi estetik anlayışı kuvvetli (La dolce vita filmi)

Fellini'yi seviyorum çünkü filmlerinde sıcaklık var (I Vitelloni filmi)

Fellini'yi seviyorum çünkü filmlerinde mizah var (Amarcord filmi)

Fellini'yi seviyorum çünkü yetenekli bir oyuncuyu, eşini sinemaya kazandırdı (La strada filmi)

Kendisini tanıma fırsatım olmadı ama eminim bir masa etrafında otursak anlaşırmışım gibime geliyor. Neticede İtalyan kendisi ve şu hayatta tanıdığım en cana yakın yabancılar İtalyanlar oldu nedense. Tesadüf müdür yoksa mayaları mı kuvvetli bilemiyorum (laf arasında İtalya'daki dostlarıma da kucak dolusu sevgiler saygılar buradan!). Özellikle şarap sonrası muhabbetleri harika oluyor (içki sağlığa zararlıdır!!!)

Amarcord'tan gelsin:

7 yorum:

  1. Çook ayıp ettimm Fellini'yi saymadımm daha kimbilir kaç kere isimler aklıma geldikçe bunu yazsaydım keşke dicem :)
    Sekiz buçuk 'ta bir sahne var adamı uçurtma gibi havalanıyor sonra ayağındaki iple tutuyorlar falan cidden çok entrasan bir yönetmen henüz bütün filmlerini izlemedim listeye onları da alayım
    La dolce vita'dan bahsemiyorum bile daha önce ne denli sevdiğimi söylemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte o yüzden tek isim verdim. Yoksa saymaya kalksam birilerini kesin unuturum :) Hele de benim gibi bunak biri..
      ,
      Filmin açılış sahnesindeydi uçan adam. Herhalde sinema tarihinin en "uçuk" açılışlarından biridir o :)

      Amarcord ve La strada en sevdiğim filmleri diyebilirim. O kadar harikalar ki.. Tarif edemiyorum :)

      Sil
  2. tanışmadığın o insanla aynı masada bi' kere otursan çok iyi anlaşacağına olan inancın var ya, ah işte çok tanıdık o.

    benim de öyle aşırı yükseldiğim yazarlar, müzisyenler var mesela. ve o kadar eminim ki iyi anlaşacağımızdan. :) tabi böyle kurup kurup gerçekleşmeyince de "neyse ben elimdeki eş dostla idare edeyim" diyerek burun büküyorum benimkilere ahahha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fellini ve Godard'la çok iyi anlaşırım gibime geliyor :) David Lynch ve merhum Stanley Kubrick sanki ezerlerdi beni masa başında :D Sen niye geldin cahil diyip..

      Sil
    2. Yaa diğerlerini bilemem ama stanley kesin ezerdi hatta hepimiz birleşsek yine de ezebilir :P Adamda nasıl bir kafa vardır nasıl çalışıyormuş hayret ediyorum çektiği filmlerî o planlayıp çekmiş bizse izlerken bile anlamakta zorluk çekiyoruz o denli bir yönetmen..

      Sil
  3. Benim yolum neden kesişmemiş ki Fellini ile :/
    Hangi filmden başlamalıyım :)

    YanıtlaSil