60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

23 Mart 2015 Pazartesi

Seyl-i Huruşan-ı Zaman


Zaman ne kadar da hızlı geçiyor.

Dün şans eseri internette ortaokul arkadaşlarımdan birine rastladım. Aradan bin yıl geçmiş. Lisesi, üniversitesi, masterı, işiydi, bilmemnesiydi derken,.. Suratını çıkaramadım önce. Baktım şöyle etraflıca. Zihnimin arka sokaklarında dolaştım. Olmadı. Hiç kolay olmadı onu hatırlamam. Oysa beraber oynadığımız günler dün gibi zihnimde canlanıyor. Berrak şekilde. Evine gittiğimizi, evime geldiğini. O dönem çok popüler olan Metallica'yı bana sevdirmeye çalışını. Benimse Madonna dinlemekteki ısrarım. Kavgalarımızı, barışmalarımızı.

Şimdi o kadar değişmişiz ki. Yolda görsem hayatta tanımam. O da beni çıkaramaz. Bir sakal bırakmış, odunculara dönmüş mübarek. Hala gözlüklü. Kilo vermiş biraz. Ya da resimlerde öyle çıkmış. Kim bilir ! Acaba hala o tiki var mıdır ? Muhtemelen. Zamanında dalga geçerdik onunla. Çocuklar acımasız oluyor fazlasıyla.

Hoşuma gitmiyor. Zamanın ellerimizin arasından kayıp gitmesini istemiyorum. Büyümek istemiyorum. Düğünlere çağrılmak, çocuklarına altın takmak da istemiyorum. Eskisi gibi sadece oyun oynamak, lunaparka gitmek ve gecenin kararmamasını istiyorum. O kadar güzeldik ki..


10 yorum:

  1. kesinlikle düşüncelerime tercüman oldun. şu sıralar huzur bulmak için
    okuduğum ''huzur'' adlı kitaptaki Mümtaz da zamanı tartşıyor kafasında. bitmesin
    istiyorum. beni anlattığı için. huzur bulamadım gerçi, daha da derinlere battım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanpınar ! O kitabı çok merak ediyorum. Artık yaza doğru alır okurum inşallah. Beklentim yüksek. Huzuru doğada bulabilecek insanoğlu. Şu korkunç çirkin binalardan kurtulduğunda, yeşile ayağını bastığında.

      Sil
  2. çocukluğun bir yerinde uykuya dalıp ve o şu anda yaşadığımız her şeyin , sadece o uykunun rüyasıymış gibi olmasını o kadar çok isterdim ki.. Tıp dilinde büyümek istememe gibi bir tanı var mı bilmiyorum ama kelimenin tam anlamıyla bu vakayı içimde yaşıyorum . Ve bunun üstesinden nasıl gelinir bilmiyorum sanırım herkes gibi bir şekilde yaşamımı sürdürmeye devam edeceğim ben yaşayacağım ve zaman akacak asıl o zaman çocukluk benim için sadece bir rüya gibi kalacak.
    Çok dertliyim bu konu üzerinde çok düşünüyorum çevreden evlilik haberleri duydukça daha da düşünüyorum bu konuyu yazmayı da düşünüyorum :) neyse en iyisi ben daha fazla düşünmeyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke uyuyup uyanınca silinip gitse tüm bu hayat ama olmuyor işte. En fazla Inception olur. Aynı hayata defalarca uyanırız :D Ki bu daha feci.

      Sil
  3. Metallica'nın popüler olduğu dönemler falan.. Yaşlar ortaya çıkıyor :P Yaşamdan korkma kısmı sanki biraz evriliyor ;)

    Yalnız konudan bağımsız bir şikayetim olacak, ne kadar değerlendirirsiniz size kalmış. Bu okun arkasından çıkan artılar dikkatimi inanılmaz dağıtıyor. Yazıdan kopup onunla oynamaya başlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Master of Puppets çok meşhurdu cidden :D Bense Madonna'dan True Blue falan dinliyordum. Yapacak bir şey yok, orta yaşlı bir insanım.

      Ne yalan söyleyeyim, ben de onunla oynuyorum bazen :D Hatta bu yüzden kaldırmaya çalıştım, sildim onun kodunu blogumdan ama hala duruyor -_- Anlamadım valla. Çok sevdi bizi :D

      Sil
  4. "Düğünlere çağrılmak" Herhalde listelesem, çekindiğim fotoğrafları derlesem albüm olur :)
    Ama böyle... İstesen de istemesen de hayat akıyor, durmuyor. Bu akışa ne boyutta katıldığın sana kalmış. Fazla da pesimistik olmamak lazım sanki :)

    dipnot: Sakal bırakıp oduncuya dönme benzetmesine çok güldüm.
    dipnot2: Görsel yine süper! Morrissey'in çocukluğu mu diyeceğim de hiç benzemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pesimizim göbek adım olur :D Ne kadar hayata neşeyle ve umut dolu baksam da karamsarlık her zaman kafamın arkasında pusuda duruyor.

      Çocuğa bir tane traş makinesi alıp ziyaretine gidicem. Bu ne hal oğlum diyerek :D

      Ahahaha :D Yok yok bu sefer Morrissey'den gitmedim. Ama onun da çocukluk fotoğrafı var. Otobiyografisinde 1-2 tane vardı aslında. Gelecek yazılara saklayalım onları :p

      Sil
  5. Maalesef şarkıda da dendiği gibi tutamıyoruz zamanı :(

    YanıtlaSil