60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

7 Mart 2015 Cumartesi

Bugün Eve Yalnız Dönmek İstiyorum

 

Dediğim gibi son bir iki haftadır akşamları evde sadece film izliyorum. Telefonlara bakmıyorum, yemek mümkün olduğu kadar yapmıyorum, çiçekleri ara sıra suluyorum falan. Ölmeme az kaldı yani. Geçen akşam Pasolini'nin bir romanını bitirdim. Kendi kendime sevindim, "Holeeeey kitap aşkım geri döndü" nidalarıyla halay çektim falan. Neyse. Film diyorduk..


Hoje Eu Quero Voltar Sozinho ya da anlayacağımız şekilde Bugün Eve Yalnız Dönmek İstiyorum, Brezilya yapmı bir romantik gençlik filmi. 2014 yılında Berlin Film Festivali'nde de gösterilmiş. Imdb notu da şaşırtıcı derecede yüksek (8.1). Şu sıralar hiç "5 dakika boyunca uzaklara bakan sanat filmleri" izleyecek takatim olmadığı için hiç düşünmeden bu filmi izledim ve oldukça beğendim. Konusu şöyle;

"Klasik müzik dinlemeyi çok seven görme engelli Leo, lisedeki en yakın arkadaşı Giovana ile hayata tutunmaya çalışan bir ergen. Sınıftaki 'kötü çocuklar' Leo'nun engeliyle dalga geçip duruyorlar. Bir gün sınıfa yeni bir çocuk geliyor, ismi Gabriel. Her ne kadar Giovana, Gabriel'den hoşlansa da bir süre sonra Leo ile Gabriel birbirlerine aşık oluyorlar ve olaylar olaylar.."


Mavi En Sıcak Renktir faciasından sonra bu film için başarılı bir LGBT sineması örneği diyebilirim. Senaryosu vasat olsa da samimi oyunculukları, minimalist duruşu ve harika müzikleriyle (Bach, Schubert, Belle and Sebastian, David Bowie gibi baba isimler var soundtrakcte) benden kocaman bir 7-8 puan aldı diyebilirim. Haftasonu için güzel bir öneri.


Gabriel'in Leo'ya aşağıdaki şarkı eşliğinde dans etmeyi öğrettiği sahne


8 yorum:

  1. ben de pek sevmiştim. özellikle müziklerini:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soundtrackini görüp filmi izledim bile diyebilirim :)

      Sil
  2. ben mavi en sıcak renktir'i daha çok sevmiştim, neden facia oldu ki? hem sadece lgbt sineması diye bakmamak gerek, güzel bi aşk filmiydi, bu yazdığın film de öyle sayılabilir, çok klişe olmasına rağmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faciaydı bence çünkü gereksiz uzundu ve fazlasıyla erkek gözüyle çekilmişti.

      Sil
  3. The Way He Looks benim için 2014'ün en iyi on filminden biri. Ne mutlu, ne dolu ayrılmıştım sinema salonundan. Çok, çok severim :-)

    YanıtlaSil
  4. Sinema salonundan tarif edilmez bir mutlulukla ayrılmıştım, hikâyesini çok güzel anlatan şirin mi şirin bir film, sonra tekrar tekrar ziyaret edip duygulanmalık :-)

    YanıtlaSil
  5. Sanırım çok yorum yazdım ama ikincisini bu sefer bilgisayar başında yazını okuduktan sonra yazdığım için daha yürekten oldu :) bence onu yayınla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha :D Filmi baya sevdiğini görüyorum :) Sevilmeyecek bir film değildi zaten; müzikler ve oyunculuklar hoştu. Ne mutlu sana ki sinemada izlemişsin; Ankara'da vizyona girmedi sanırım ?

      Sil