60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

24 Şubat 2015 Salı

Şarkı Meydan Okuması (30.Gün)


"Alfabetik sıralamada iTunesunuzdaki son şarkı hangisi?" 


Bowie'ye selam gönderelim önce.  

Şaka maka meydan okumanın sonuna gelmiş bulunuyoruz. Yaklaşık bir ay boyunca etkinliğe katılan herkese teşekkür ederim. Her zamanki gibi eğlenceli ve öğretici bir meydan okumaydı. Gelelim son sorumuza. Maalesef soruya verecek bir cevabım yok. Şöyle ki, iTunes'umun son şarkısı Patricia Kaas'ın The 9th Hour (Prelude) şarkısı ve kendisi Youtube'ta ne yazık ki mevcut değil. Çünkü bir şarkıdan ziyade, 2 buçuk dakikalık bir prelüd. Aslında böylesi daha iyi. Son günü sözsüz, melankolik bir şarkıyla tamamlamak istemezdim. O zaman iyisi mi son günün şerefine buraları canlandıralım. Hazır mıyız ? 

Fransız pop ikonu Mylene Farmer'dan zamanında söz etmiştim. Kendisi her ne kadar dünya çapında pek tanınmasa da Fransa, Belçika ve Rusya'da ciddi bir hayran kitlesi var. Son 30 yıldır birbirinden sağlam pop albümlerine imza attı, albümleri 30 milyondan fazla sattı, hayli yaratıcı ve cüretkar klipler çekti, kimisi sansürlendi (o zamanlar Madonna daha Like a Prayer'ı bile çıkarmamıştı) ve en önemlisi kendi tasarladığı özgün sahne şovlarıyla milyonları coşturdu. Öyle ki benim için Madonna bir numaraysa, Mylene Farmer iki numaradır pop müzik sahnesinde. 

2013 yılında çıktığı turnesinde -daha ilk günden- 200,000 adet bilet satıldı ve tüm şovlarının biletleri bir sene öncesinden tükendi. En büyük hayallerimden biri de bir gün Mylene'i sahnede dünya gözüyle izlemektir kuşkusuz. Fransa'da mı olur bu Rusya'da mı olur bilemiyorum. Kendisi dünyadaki diğer pop ikonlarına göre yaptığı işlere daha fazla özen gösteren biri. Her yaz albüm çıkarıp, dünyayı dolaşmıyor. Az ve öz çalışıyor. Özel hayatını afişe etmeden, gizem içinde yaşıyor. Lafı fazla uzatmayayım o zaman. Sahne Mylene'in..

12 yorum:

  1. Finali pop ile yapman şaşırtıcı :)
    Fakat, en azından benim için yeni ve hareketli bir keşif oldu. Teşekkürler :)

    Yeni meydan okumalarda buluşabilmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç pop müzik dinlemiyormuşum gibi bir izlenim bırakmak istemedim :) Seçici olsam da dinlerim. Ayrıca Mylene'i tanıtma görevim varmış gibi hissediyorum kendimde :D Çünkü kadın baya baya tanınmıyor ve piyasadaki rakiplerinin büyük çoğunluğundan kat be kat daha iyi. Dil sorununa takılmasa, bence Amerika'nın altını üstüne getirebilecek biriydi.

      Aklımda bir de film meydan okuması var ama bir kaç ay sonra ancak başlayabiliriz sanırım :) Hepimizin soluklanmaya ihtiyacı var.

      Sil
    2. Film miii <3 inan ki aklıma gelmişti.
      Ne hoş olur :) Ama bence de biraz ara versek iyi olur.

      Sil
    3. Nisan'dan önce olmaz bence :)

      Genel olarak bu soruları kullanmayı düşünüyorum;

      http://3.bp.blogspot.com/-UvYzgvYiGZo/UaBsGuAau0I/AAAAAAAAAkI/13dyv2DmjMg/s1600/30+day+movie+challenge.png

      Ama daha çok zaman var. Üzerinde düşünür yeni sorular ekler, bunlardan çıkarabiliriz. Bakalım :)

      Sil
    4. Sorular gayet keyifliymiş. Önden paylaştığın iyi oldu. Şimdiden çalışayım hatta sorulara cevap olacak filmler izleyim :P

      Sil
  2. İlk defa bir blog gezerken Mylene Farmer a denk geldim ve çok sevindim:))Sahnesi cidden harika ve özellikle Mylène Farmer - Si J'Avais Au Moins.şakısı muhteşem ve bu sahnesi muhteşem:)Live Indoor N°5 On Tour tavsiye ederim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa Mylene Farmer'la ilgili yorum yazan bir ziyaretçiye denk geldim, mutlu oldum :) Her turnesini seviyorum galiba :) N5'deki heykeller çok güzeldi. Ama hala favorim Avant Que L'ombre A Bercy şovudur, finali aklımdan çıkmıyor yıllardır :)

      Sil
    2. Onu izlemedim ama en kısa zamanda izleyeceğim:))Teşekkürler:)Sevgiler ve bol müzikler:))

      Sil
    3. Hoşunuza gideceğini düşünüyorum Bercy'nin :) Size de bol müzikli günler dilerim :)

      Sil
  3. Aktif olarak katılamasam da güzel bir etkinlikti :) Film meydan okumasını dört gözle bekliyorrum bu sefer kesin katılacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleeey :) Yanlız ben hala senin blogu göremiyorum :(( Güncellemelerin bana ulaşmıyor nedense. Anlamadım gitti :D Neyse ben de bilahare girip bakıyorum yeni yazı var mı diye.

      Sil
    2. Sen bence bi üyelikten çık sonra tekrar üye ol benim bloga Türk mantığı açma-kapama :D yeni yazılarım var amaa görebilirsinnn neyse dur bi üstte yazıya ışınlanmam lazım harika bir başlık görüyorum :)

      Sil