60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

19 Şubat 2015 Perşembe

Şarkı Meydan Okuması (25.Gün)


"Peki en sevdiğiniz şarkı hangisi?"


Eğer bugün müzik üzerine bir şeyler karalıyorsam burada ve müziksiz tek günüm olmuyorsa, bu durumun en büyük sorumlusu Joan Baez'dir. Onun House of the Rising Sun yorumunu dinlemeden önce ucuz pop şarkıları dinleyerek vakit geçiriyordum. O zaman çocuğuz tabii. Ne zaman ki babam karşıma geçip "Bak Zihin sana ne dinleteceğim şimdi" dedi ve New Orleans esintili bu şarkıyı dinletti, işte o zaman müziğin ne kadar uçsuz bucaksız bir alan olduğunu farkettim. Keşfedilmesi gereken ne çok türün, sesin olduğunu o zaman anladım. Joan Baez öyle bir okuyor ki, dünya karşısında küçülüyor sanki.


Bugünün anısına bir de Morrissey şarkısı paylaşayım istedim. Kar manzarasıyla iyi gider (nasıl hunharca yağıyor ama). Uzaklarda, karın öte yakasında sevgilisi olan herkese gelsin bu şarkı ..

"Bizim için beraber oturması kolay
Ama kalplerimizin birleşmesi çok zor

Neden ama ?
Neden ? Neden ? Neden ?"


9 yorum:

  1. Ne şanslısın.baban için.bu uzun bir öykü.
    Burası çok soğuk.kar yağmayacak muhtemelen.kahvaltıdan önce güzel bir şarkı dinledim.teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün Ankara çok soğuktu. Hatta "bunun ertesi kar galiba" dedim ve uyandığımda şehre çığ düşmüş gibiydi :)

      Sil
  2. Kocamla iki gündür kavuşamıyoruz, İstanbul'da mahsur kaldı. Şarkıyı üzerime alınıyorum. Demin arayıp "Cumartesi pazarından bişiy istiyor musun?" diye kahkahalar atıp kapattı telefonu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha cumartesi pazarı ne yahu :D

      Sil
    2. Gelmeyecek galiba ahahhahha :D Köpekleri de bana kakalamış oldu yalnız, biraz bozuluyorum.

      Sil
    3. Bizim familyanın da bir kısmı şehir dışında kaldı :D Nasıl gelecekler merak ediyorum.

      Sil
  3. Çok güzel bir anıymış babanla aranızdaki. Şarkı da o derece değerlidir tabi. Eminim, senin de çocuklarına keşfettireceğin çok şarkı olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zaman bu şarkı çalsa o ilk dinlediğim an geliyor aklıma. Gerçekten çok özel yeri :) "Anne" ya da "baba" demeden önce "Morrissey" demeyi öğrensin çocuklar :D Başka istediğim yok onlardan :p Şaka bir yana, güzel playlistler yaparım ben onlara :) Daha beşikten başlatırım müziğe :D

      Sil
    2. Hahahaaa sen dedirtirsin bence :) Önce Mori'yi öğrenirler. Mori, Moris derken Morissey.. Bence çok şanslı olacaklar.

      Sil