60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

16 Şubat 2015 Pazartesi

Şarkı Meydan Okuması (22.Gün)

Meydan okumada son haftaya girmiş bulunmaktayız. Katılmak isteyenler için tüm sorular burada.

"Sizi umut dolu hissettiren şarkı hangisi?"


Yıllardır severek dinlerim soul müziği, hala Sam Cooke gibine rastlamadım. James Brown ve Aretha Franklin bir yana dursun, Cooke benim gözümde tek kelimeyle efsanedir. Sebebi basit, sesine bu kadar hakim olabilen (sesi de ses hani), duyguları insanlara bu kadar kolay geçirebilen bir başka solist daha görmedim. Hani derler ya, kalbi titretmek diye, ben ne zaman Cooke dinlesem kalbimin titrediğini hissediyorum. 

Bir de anım var. 2013 Ağustos'unda Roger Waters, The Wall şovuyla İstanbul'a gelmişti. Konser başlamadan önce çalan şarkılardan biriydi A Change Is Gonna Come. Cooke'un ilk sesini duyar duymaz irkildiğimi anımsıyorum. Savaşlara ve bozuk düzene karşı çıkışın temsilcisi bir şovun öncesinde bu şarkıyı dinlemek çok iyi gelmişti herkese. Dünyanın değişeceğine bir an olsun inanmıştık. Sonra ne mi oldu ? Dünyanın dört yanında gösterilerde ve savaşlarda öldürülen insanların resimleri devasa boyuttaki duvara yansıtıldı. Gezi'de hayatını kaybeden gençlerin resimlerini de orada görmek herkesin boğazını düğümledi.

Ne dersiniz, bu dünya değişir iyi bir yer olur mu ?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder