60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

14 Şubat 2015 Cumartesi

Şarkı Meydan Okuması (20.Gün)


"Geçen yazı hatırlatan bir şarkı seçin."

Courtesy of Volkswagen Arena

Evet, geçen yaz plajlarda boy gösteremedik belki ama nihayet 23 yıl aradan sonra -biz ölmeden- Pixies'in yeni bir albümü çıktı. Kendisini yaz boyu dinledik. Yetmedi, İstanbul'a geldiler, dünya gözüyle bir de Pixies izledik. Kudurduk, dans ettik tüm akşam. Bir gecede herkes gençleşti. Kimimiz gençliğine gitti, kimimiz ergenlik dönemine (konser alanının çoğunluğunu oluşturan liseliler tabii bir yere gidemedi :p). Yanlız gençlerin hali içaçıcı değil. Neredeyse tamamına yakını sadece Where Is My Mind dinlemek için gelmişti. Olacak iş değil yani. Pixies yahu ! Bunun Debaser'ı var Monkey Gone to Heaven'ı var. Tek şarkılık grup muamelesi yapmayın bence. 80'ler ve 90'larda çocuk, genç olan insanlar için her zaman özel bir grup olarak kalacaklar.

10 şarkılık yeni albümleri Indie Cindy'nin bence tüm şarkıları ayrı güzel. Tamam bir Doolittle veya Bossanova değil. Ama yine de çok güzel ve fazlasıyla hareketli. Sizler için bugün iki tanesini seçtim cevap olarak. Magdalena 318'i ilk dinleyişte zaten çok sevmiştim (hala da albümdeki favorim!!) ama Indie Cindy'e konser sırasında ısındım. Black Francis apayrı bir adam. "I beg for you to carry me" diyişi mıh gibi aklımda.



2 yorum:

  1. Tesadüf bu ya bütün gün dilime where is my mind şarkısı dolandıydı , yazını okuyunca kendimi şu bahsettiğin ergenler gibi hissettim :P
    Yerinde bir tespit olmuş aynı , red hot chili peppers Türkiye 'ye konsere geleceğinde herkesin yalnızca californication bilmesi gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama öyle böyle değildi çocuklar :D Pixies o sırada Velouria, Gouge Away falan çalıyor, tık yok bunlarda -.- Burama geldi artık bir ara dürtecektim "tepki verin çocuklar, dans falan edin" diye :D Hadi dedim aksi ihtiyar moduna girmeyeyim.

      RHCP'ın ben de sadece o şarkısını biliyorum desem (fazla vurmayın)? Ama ben grubu dinlemediğim için normal yani :p

      Sil