60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

12 Şubat 2015 Perşembe

Şarkı Meydan Okuması (18.Gün)

Yeni başlayacaklar için tm sorular burada.

"Kafanızda durduk yere ara sıra çalan bir şarkı seçin."


Evet, bazen Morrissey gibi ben de uzaklara bakıyorum ve "bu şarkı neydi acaba" diye aklımda yankılanmaya başlayan şarkıyı sorgulamaya başladığım oluyor. Hem de nerdeyse her Allah'ın günü başıma geliyor. Çoğunlukla şarkının ismini hatırlıyorum; ama bazı zamanlar oluyor ki anımsayamıyorum ve deyim yerindeyse ifrit kesiliyorum. Parçanın ismini hatırlayana kadar da huzur bulamıyorum (unutkanlıktan muzdaribim doğduğum günden beri). "Zihin hayırdır endişeli duruyorsun?" "A yok bir şeyim (o sıralar zihnimin içinde -gerçek 'zihnin arka sokakları'nda- şarkı arandığımı söyleyemem herhalde)". Dediğim gibi sık başıma geldiği için bu soruya cevap olarak seçebileceğim çok fazla şarkı var. Lakin beynimde en çok yankılanan iki şarkıysa; Elton John'un Tiny Dancer'ı ve Massive Attack'ın Atlas Air'ıdır şüphesiz. Gene Atlas Air fazla tahribata yol açmıyor bende. İki tur atıp gidiyor kafamın içinden; mamafih Tiny Dancer geldi mi gitmek bilmiyor ve beni küçük düşürdüğü zamanlar oluyor; çünkü o şarkı ne zaman bir yerde çalsa (ister beynimde, ister çevrede) istemsizce şarkıyı söylemeye başlıyorum. "Hold me closer tiny daanceer" şeklinde hunharca başlıyorum şarkıya. Bir de güzel ses olsa bende, neyse der amme hizmeti niyetine çevreye şarkı söylerim ama nerde "o ses". Uzatmadan şarkıları vereyim, tamam.

Ne zaman beynimde dalgalanmaya başlasa, kafa oluyor size diskotek. Bir iki, dıp tıs dıp tıs tıs.. Çok tehlikeli şarkı ama. Şarkının resmen damarlarda gezindiğini hissediyorum. Sabahlar olmasın, olé!



Kesin şeytan tüyü var bu şarkıda o_O

8 yorum:

  1. Üff nasıl sinir oluyor bulamayınca di mi insan?!
    Gerçi aklında dolaşan bunlarsa şanslıymışsın. Beğendim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fena oluyor valla.
      Beğendiğinize sevindim :)

      Sil
  2. Massive 'in şarkısı tam şuan ki ruh halime çok iyi gitti :)
    akla takılan şarkılardan kim muzdarip olmaz ki .. Aylarca tek bir şarkıyı aradığımı bilirim hatta arkadaşlarımı da zorla aratmıştım sonunda bulduyduk (skin-faithfulness) siyahi olunca arkadaşımız bilemedik sesi çok benziyordu :)
    Aylardırda lisede takıldığımız ama çoktan kapanan kafenin adını arıyorum halen daha bulamadım inatla kimseye de sormuyorum bakalım ne zaman hatırlıcam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha ben de aynen inat eder hatırlamaya çalışırım :D Benim aklıma geçenlerde bir şey takıldı. Çook eskiden bir çizgi film vardı. Tırt bir kanalda veriyorlardı. Ne zaman sabah kalkıp haber açmaya kalksam zaplarken onu görüyordum. Baya da eski bir çizgi filmdi. 70'lerden kalma falan :D Neydi acaba diye düşünüyorum :D Bana neyse :D :D

      Sil
    2. Neydi ki acaba yaa :) eskiden sabahları hep çizgi filmler olurdu şimdiler de niye yok acaba ya da varda algıda seçicilik yok sanırım ama şu an jetgiller olsa oturur hiç sıkılmadan izlerim :))

      Sil
    3. Jetgiller de süperdi ya :) O robotu hala unutamıyorum :o

      Sil
    4. Rosie'ydi adıı :) dört gözle bekliyorum bu teknolojiyi :D

      Sil
    5. Bu arada daha fazla dayanamadım açtım tekrar bloğumu beklerim seni de :)
      Şarkı meydan okumasına geç kaldım gerçi yarıdan da başlamak istemem ama bi ara baştan başlayacağım

      Sil