60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

6 Şubat 2015 Cuma

Şarkı Meydan Okuması (12.Gün)

Yeni başlayacaklar için tüm sorular burada.

"Kişisel marşınız olarak nitelendirdiğiniz bir şarkı seçin."


Bugüne kadar nasıl oldu da Morrissey paylaşmadım değil mi ? Vallahi zor tuttum kendimi. Neticede bana kalsa, bu soruların hepsine verilecek bir Morrissey cevabım vardı. Doğrusunu söylemek gerekirse, "kişisel marşım" diyebileceğim çok fazla şarkı var. Bu sefer Morrissey'den bir şarkıyla yanıtlamak istiyorum. I'm Not a Man, yeni bir şarkısı aslında. 2014 yazında çıkardığı World Peace Is None of Your Business albümünden. Bereket versin, iki ay önce beş metre ötemizde canlı canlı Morrissey efendiden de dinledik bu şarkıyı ve bir kez daha öldük.

Şarkı toplumdaki "erkek adam olma" olgusunu sert bir şekilde eleştiriyor ve çizilen o şablona karşı çıkıyor. Tam da bizim gibi dibine kadar erkek egemen bir topluma göre bir şarkı yani ! "Erkek adam ağlamaz", "erkek adam karısını döver",.. Gerisini biliyorsunuz. İşte tam da bu noktada Morrissey imdadımıza yetişiyor ve "toplumun erkeği" olmayı reddeden erkeklerin sesi oluyor;

"Don Juan, pikaresk, atlet, soğuk el, buz adam, savaşan mağara adamı
Eğer bunlar gerekiyorsa tanımlamak için,
Ben adam değilim!
Bir adamdan daha büyük ve daha iyi biriyim.
..
Ukala, kendini beğenmiş, iş bağımlısı, vurdumduymaz
Eğer bu terimler kullanılacaksa tanımlama için..
..
Sen o askersin, yaşlandığını göremeyecek olan
Yavaş Joe’sun, ölmek için kaydolan
..
Adam değilim
Asla bir hayvanı öldürmem veya yemem
Ve üzerinde bulunduğum bu dünyaya da zarar vermem
Sen kim olduğumu düşünüyorsun?
Bir adam mı?"


7 yorum:

  1. Güzel şarkı!
    Klibi ise ayrı manidarmış :) Özellikle kırmızı ışık sahnesine koptum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim :)
      Evet, şarkıyı Youtube'a yükleyen kişi ilginç bir klip düzenlemiş :D

      Sil
  2. Evet ya ben de nerde kaldı , niye hiç Morrisey paylaşmıyor diyordum lütfen ama daha çok yer verelim böylesine bir beyefendi her nesilin şansı değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecek sorularda 1-2 tane daha Morrissey olabilir :)

      Sil
  3. Video çok güzel! Ben de bugüne Morrissey şaapıyım diyorum :)

    YanıtlaSil