60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

25 Şubat 2015 Çarşamba

En İyi 20 Coldplay Şarkısı


Baştan tarafımı belli edeyim; Parachutes ve X&Y grubun en iyi albümleridir benim için. A Rush Of Blood To The Head'i aralarda dinlesem de çoğu zaman oturup da baştan sona dinlediğim bir albüm olamadı ne yazık ki. Viva La Vida ile Mylo Xyloto'yu sevdiğimse söylenemez. Aralardan tek tük iyi şarkıları da çıkarırsak, kötü albümler bile diyebiliriz hatta. Geçen yıl çıkardıkları ve nedense çoğu kişinin nefretle karşıladığı Ghost Stories'i ise ben oldukça beğendim. Farklı bir sound denenmiş bir kere. Chris Martin'e ayrılık iyi gelmiş sanırım. Elektronik altyapılar üstüne oturan şarkılar alışılagelen Coldplay şarkılarına hiç benzemiyor. Listeye geçmeden yeni albümdeki favori şarkılarımdan birini de şuraya ekleyeyim, arka planda çaladursun (beğenmeyen taş olur :p).



20) Speed of Sound
19) Every Teardrop Is a Waterfall
18) A Sky Full of Stars
17) Spies
16) Paradise
15) Shiver
14) The Scientist
13) Another's Arms
12) True Love
11) The Hardest Part
10) Clocks
9) Trouble
8) Talk
7) Violet Hill
6) Yellow
5) What If
4) Fix You
3) A Rush of Blood to the Head
2) White Shadows
1) Don't Panic

6 yorum:

  1. Coldplay 'e pop müziğe dönüyor diye çok eleştiri geliyor ama ben hAklı olduklarını düşünmüyorum , sanatçı sürekli kendini tekrar etmemeli edemez zaten insanın doğasına aykırı :)
    Listeyi sevdim ama don't panic ve a sky full stars'ın sırası pek uygun değil benim zevkime :)
    Bi de kesinlikle favori albümüm olmasa da sevdiğim bir albüm oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi kere albümün kapak resminin güzelliği yeter bir zamanlar telefonumda arka plandı :)

      Sil
    2. Pop müzik eleştirilerini ben de yersiz buluyorum. Çünkü zaten Coldplay pop müzikten çok uzakta bir şeyler yapmıyor ki :) Sanki adamlar 40 yıldır katıksız hard rock falan yapıyormuş gibi çemkiriyorlar :D

      Bence de sanatçı kendini tekrar etmemeli. Seri üretim yapan fabrika değil ki onlar. Her eserleri biricik olmalı. O yüzden blogumun temasını David Bowie oluşturuyor ya zaten :) Adamın 40 yıllık sanat hayatına bakıyorum, otuz kırk tane farklı Bowie dönemi görüyorum. Hep değişmiş. Olması gerektiği de bu.

      Don't Panic grubu sevmeme neden olduğu için yeri ayrı bende :) A Sky Full of Stars da bence albümün en iyilerinden biriydi. Fazla pop olsa da :D

      Kapak resmi bence de çok güzel.

      Sil
    3. Albümlerini sıralayacak olsam ben şöyle derdim;

      #1 X&Y
      #2 Parachutes
      #3 Ghost Stories
      #4 A Rush of Blood
      #5 Mylo Xyloto
      #6 Viva La Vida

      Sil
  2. Öyle aman aman bir Coldplay hayranı değilimdir. Hele ki tüm diskografiyi detaylı irdeleyecek kadar hiç değil :) Ama Clocks'un yeri bambaşka. Bana hep güzel şeyleri çağrıştırıyor. Bir de Seven Pounds filminden dolayı Fix You.
    Eline sağlık, faydalı bir liste olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de favori gruplarımdam biri değil aslında; fakat sevdiğim gruplardan biri diyebilirim :) Konsere gels0e mesela giderim. Her ne kadar bu listedeki şarkıların yarısını pek okumasa da adamlar :D White Shadows'suz bir Coldplay konserine ben konser diyemem, kusura bakması hayranları :(

      Fix You ve A Rush of Blood da bana en sevdiğim diziyi, Six Feet Under'ı çağrıştırıyor. Yerleri her zaman başka olacak ikisinin.

      Sil