60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Ocak 2015 Çarşamba

Yeni Bir Meydan Okumaya Var Mısınız ?


Herkese merhaba. Geçen sene 30 gün süren ve oldukça güzel paylaşımların yapıldığı bir kitap meydan okuması gerçekleştirmiştik. Bu sene de farklı bir meydan okuma ile karşınızdayım. Yine gönüllü olan ve paylaşıma açık olan herkesi bu etkinliğe davet ediyorum. En az geçen seneki kadar eğleneceğimizi düşünüyorum :)

Yine otuz sorumuz var. Konumuzsa müzik. Fakat bu sefer sizlerden gelen soruları da listeye eklemek istiyorum. Eğer aşağıdaki listede bulunan sorularımdan farklı bir soru varsa aklınızda, yazın bana. Etkinliğe başlamadan sorularınızı bu listeye ekleyeceğim.

Gelecek hafta pazartesi günü meydan okumayı başlatmayı düşünüyorum. Şimdiden herkese iyi eğlenceler (:

İşte sorular:

1) Sevdiğiniz kişilerin sizin cenazenizde hangi şarkıyı çalmalarını istersiniz?
2) Çıktığında radyonun sesini açtığınız şarkı hangisi?
3) Dinlemeye tahammül bile edemediğiniz şarkı hangisi?
4) Kirli zevkiniz olarak nitelendirdiğiniz bir şarkı seçin.
5) Dinlerken size "bazı insanları pataklama hissi" veren şarkı hangisi?
6) Sizi güçlü hissettiren şarkı hangisi?
7) Banyo sırasında duş başlığıyla okumayı sevdiğiniz bir şarkı seçin.
8) Reklam izlerken keşfettiğiniz bir şarkı seçin.
9) Gün boyu dinleyip de sıkılmayacağınız bir şarkı seçin.
10) Düğününüzde beraber dans etmeyi umut ettiğiniz şarkı hangisi?
11) En yakın arkadaşınızı hatırlatan şarkı hangisi?
12) Kişisel marşınız olarak nitelendirdiğiniz / sizin için yazıldığını düşündüğünüz şarkı hangisi?
13) Lise yıllarınızı hatırlatan bir şarkı seçin.
14) Sizi mutsuz hissettiren şarkı hangisi?
15) Size başkası tarafından söylenmiş olan bir şarkı seçin.
16) Ebeveynlerinizi hatırlatan bir şarkı seçin.
17) Sizi sakinleştiren bir şarkı seçin.
18) Kafanızda durduk yere ara sıra çalan bir şarkı seçin.
19) Dinlerken sizi isyankar hissettiren şarkı hangisi?
20) Geçen yazı hatırlatan bir şarkı seçin.
21) İlk aşkınızı hatırlatan bir şarkı seçin.
22) Sizi umut dolu hissettiren şarkı hangisi?
23) En sevdiğiniz gruptan bir şarkı seçin.
24) Sevdiğiniz bir filmden şarkı seçin.
25) Peki en sevdiğiniz şarkı hangisi?
26) Size sevgilinizi hatırlatan şarkı hangisi?
27) Tek başınıza söylemekten keyif aldığınız şarkı hangisi?
28) Islıkla eşlik etmekten hoşlandığınız şarkı hangisi_?
29) Sizde dans etme isteği uyandıran şarkı hangisi?
30) Alfabetik sıralamada mp3 çalar/iPod/iTunes’unuzdaki son şarkı hangisi?

45 yorum:

  1. Yeniden blog açtıracak kadar güzel bir meydan okuma bu :)) neyse bir an önce başlasın da okuyalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer katılmak istersen yorumlarınla burdan da paylaşabilirsin şarkıları. Ayrıca yeni blogunu dört gözle bekliyorum :)

      Sil
    2. İyi fikir yorumsuz bırakmam zaten ;) ben de müsait zamanımı dört gözle bekliyorum

      Sil
  2. bende çok beğendim kitap olanına katılmamıştım buna katılmak istiyorum. zaten 30 olmuş ve ben soruları beğendim. sen yine buradan duyaracak mısın ne zaman başlayacağımızı yoksa istediğimiz zaman mı başlayalım? Adı ne olacak birde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmana sevindim :) Gelecek hafta pazartesi gün başlayalım diye düşündüm ama bir değişiklik olursa buradan duyururum. İsmiyse "şarkı meydan okuması" olabilir, bilemedim :D Eskisinin adı kitap meydan okumasıydı çünkü.

      Sil
  3. Off katılayım diyorum da yine yarım bırakıp vicdan azabı gibi sırtımda taşıyıp da yaşamak da istemiyorum :( neyse kitaplarım çatıdan indi kütüphaneye yerleşti hazır bununla beraber kaldığım yerden kitap meydan okumasını da bitireyim. Bir de kirli zevk tam olarak neyin tanımı ola ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. guilty pleasure oluyor sanırım ingilizcesi. normalde tarzına uygun olmayan şeylerden hoşlanmak gibi müzik aklıma gelmedi ama misal arka sokaklardan garip bir zevk alsan bundan kimseye bahsetmezsin örneğin, o tarz bir müzik.

      Sil
    2. Olsun :) Maksat eğlenmek ve yeni şarkılar keşfetmek. Bir önceki meydan okuma sayesinde bir sürü yeni yazar tanıdım ve bazılarını okudum bile şimdiden. Kirli zevk derken, mesela dinlemeyi çok sevdiğin ama millete itiraf edemediğin şarkı. Mesela balıkları pişirmişem gibi :D

      Sil
    3. @LazyOtter

      Evet guilty pleasure. Aslında Türkçesini tam bulamadım. Düşündüm bir süre sonra böyle yazdım :D Fakat demek istediğim tam olarak senin açıkladığın şeydi :) Pataklamalı sorunun da orjinali aslında "kick ass"ti.

      Sil
  4. Sounds gooood! Ben varım ;)

    Aklına saglık Zihin. Kitaplardan sonra sarkılar icin de zihnimizi tazeleyecegiz, desene.

    Eklenmesini istedigim soru: "Sizin için yazıldığını düşündüğünüz şarkı hangisidir?"
    Açıkçası ilk sorunun yerine gecmesini dilerim. Zira; ilk soru bende bos kalacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleey :)

      Not aldım ve 12.soruya ekliyorum. Bana en yakın o soru gibi göründü :) İlk soru yerine ben de ne yazacağım henüz bilmiyorum :D Neşeli bir şeyler olacağı kesin ama.

      Sil
    2. Bu arada görsele bayıldığımı ayrıca belirtmeliyim. Onu görüp, direk katılma kararı aldım :)

      Sil
    3. Yeni bisey geldi aklıma.
      Ya soundtrackler?? Onları es gecmesek keske ;)

      Sil
    4. 24.soruya yanıt olarak yazabilirsin :)

      Sil
  5. kitap meydan okumasına katılmıştım ama müzik olayında kendime pek güvenemiyorum. paylaşımları zevkle takip edeceğim tabi hem yeni şeyler de keşfetmiş olurum böylece. :)

    YanıtlaSil
  6. Kitap meydan okumasına katılmış yarım bırakmıştım. Buna da bir hevesle katılıyorum. Bakalım ne kadar devam edebileceğim. Ancak 11 ve 19.sorular aynı pişti olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa teşekkür ederim. Gözümden kaçmış. Hemen değiştiriyorum :)

      Sil
  7. Bloğu biraz önce keşfettim ve çok mutlu oldum. Kitap meydan okumasını başlatan blog olduğunu öğrenince daha bir mutlu oldum :D Sanırım bende katılabilirim... Müzik varsaa ben de varım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Kitap meydan okuması çok güzel olmuştu umarım bu da en az onun kadar güzel olur. "Müzik varsa ben de varım" işte bu :)

      Sil
  8. bende katılacağım bu meydan okumaya hep.acılı arabesk felanda olabilir listede:)

    YanıtlaSil
  9. Bende katılmak istiyorum, kesinlikle çok keyifli olacağa benziyor. Beni de alın aranıza :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seve seve :) Daha ilk günden dost bloglarda dinlemediğim güzel şarkılar keşfettim.

      Sil
  10. Hoş bir müzik blogu arıyordum uzun zamandır ve buraya rastlayınca evreka diyesim geldi nerdeyse :D Güzel bir etkinliğe benziyor ben de katılacağım bu meydan okumaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Kitap meydan okuması çok güzel olmuştu. Umarım bu da en az onun kadar güzel olur. Gerçi içinde müzik olan her şey güzeldir :)

      Sil
  11. Şimdi başlasam olurmu ki? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soru ekleyebilir miyiz şu an? :)

      Sil
    2. Olur :) Etkinlik sonunda ek soruları duyururum. Dileyenler ordan devam eder. Şahsen 30 gün bana az bile gelir, beklerim sorunuzu :)

      Sil
    3. Bana da az gelir, zaten o yüzden soruları çeşitlendirmek iyi olur diye düşündüm :)
      Soru önerilerim;

      1 - Klibini en beğendiğiniz şarkı hangisi?
      2 - Çok daha iyi bir klibi hakettiğini düşündüğünüz şarkı hangisi?
      3 - En sevdiğiniz kış şarkısı hangisi?
      4 - Size çocukluğunuzu hatırlatan şarkı hangisi?
      5 - Sizce aşk üzerine yazılmış en iyi şarkı hangisi?
      6 - Her ruh halinizde dinlediğiniz şarkı hangisi?

      Tabi sen sevdiklerini alırsın içinden, benim aklımdan bunlar geçti. Özellikle ilk 2 soruya cevap vermeyi çok isterim, sadece kendim için yazdım onları :D

      Sil
    4. İlk üç soruyu cevaplamak isterim meydan okuma ertesinde :) Not alayım.

      Sil
  12. ben de çok isterim katılmak ancak ne yapacağız pek anlayamadım, soruları teker teker ayrı yazılarla mı yayınlayacağız? Toptan mı yayınlayacağız, devam ettiremedim diyenler dikkatimi çekti, hani devam ettiremeyebilecek olduğumuz kısım nedir? :D

    YanıtlaSil
  13. ancak biraz geç kalmışım galiba? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gün yanlızca bir soru cevaplıyoruz :) Soruların tam listesi yukarıdaki gibi. Devam ettiremem durumu da genelde şey oluyor, mesela yoğunluktan filan bir kaç gün cevap veremiyorlar ve ucu kaçabiliyor. Ama sorun değil, üç gün sonra kaçırdığınız üç günün cevaplarını toptan da yazabilirsiniz. Neticede bu bir oyun. Katı kuralları filan yok :D Bence geç kalmadınız hala :) Kaçırdığınız ilk 4 günün sorularını toptan 1 yazıda da cevaplayabilirsiniz. Olmadı, bugünden başlarsınız ilk soruyla. Her gün yine 1 soru cevaplar, bizden 4 gün sonra bitirirsiniz etkinliği :)

      Sil
    2. teşekkürler, hemen başlıyorum o zaman ^^

      Sil
  14. Merhaba^^
    Geç kalmış olsam da ben de katılmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  15. Ben selamsız sabahsız kararımı verdim ve dalıverdim :D Hiç etkinlik sahibine onaylatmak efendim bir akıl danışmak yok :D Neyse yorum bırakan herkesleri de inceleyeceğim şimdi.

    YanıtlaSil
  16. yeni blogun açılışını yaptım ben de bu sayede. :)

    http://sonikhanim.blogspot.com.tr/search/label/song%20challenge

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika, elinize sağlık :) Ama yorum ekleyemiyorum :((

      Sil
  17. ben de şimdi söyleyince fark ettim. fermina yorum bırakmış bugün. sanırım sadece kayıt başlığına tıklayınca yeni linkte beliriyor yorum penceresi. ama evet ana sayfada yok. nasıl yapabilirim bilmiyorum ki, ayarlardan karıştırdım falan ama olmadı sanki. :(

    kayıt başlığına tıklamak tek çözüm gibi şimdilik. çok duymak isterim yorumları, kim istemez :)

    YanıtlaSil