60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

31 Ocak 2015 Cumartesi

Şarkı Meydan Okuması (6.Gün)

Yeni katılımcılar için tüm sorular burada.

"Sizi güçlü hissettiren şarkı hangisi?


Blogumun ana temasını oluşturan David Bowie'den iki şarkı seçtim bu soruya cevap için. İlkini birçoğumuz ezberlemiştir sanırım. Şimdiye kadar bir çok filmde, dizide kullanıldı ama hala eskimedi. Eskimeyecek de. Her dinleyişimde hala tüylerim diken diken olur. Pek tabii ki Heroes'tan bahsediyorum. Sizi bilmem ama benim için dünyanın en tutku dolu, en güçlü hissettiren şarkısıdır. Özellikle şu dizeler çok etkiler beni ve bir günlüğüne de olsa kahraman olabileceğimizi hissettirir;

"Ben, ben kral olacağım
Ve sen, sen de kraliçe
Hiçbir şey onları uzaklaştıramaycak olsa da
Kahraman olabiliriz, sadece bir günlüğüne
'Biz' olabiliriz, sadece bir günlüğüne
..
Ben, ben hatırlıyorum
Duvara yaslanmış, duruyorduk
Ve silahlar tepemizde patlıyordu
Ve öpüşmüştük, hiçbir şey yıkılmayacakmış gibi
Ve utanç öbür tarafa aitti
Oh, onları yenebiliriz, sonsuza dek
Böylece kahraman olabiliriz, bir günlüğüne
..
Biz bir hiçiz, ve hiçbir şey de bize yardım edemez
Belki de yalan söylüyoruzdur, belki kalmaman daha iyi olabilir
Ama bir günlüğüne de olsa
Daha güvende olabilirdik."


İkinci şarkı, Rock 'N' Roll Suicide ise pek bilinmeyen bir şarkısı ama en az Heroes kadar sarsıcı. Özellikle hayatın üzerinize çokça geldiği dönemlerde açıp dinlemekte fayda var.

"Kaybetmek için çok yaşlısın
Seçmek içinse çok gençsin..
Oh hayır, hayır, hayır, sen rock n'roll intiharısın
..
Oh hayır aşkım, yanlız değilsin
Kendini izliyorsun ama bu haksızlık
..
Görünen o ki tüm bıçaklar beynini incitmiş
Bunda ben de pay sahibiyim
Sana acında yardım edeceğim
Yanlız değilsin
..
Sadece benimle ilgilen, sen yanlız değilsin
Hadi benimle ilgilen, sen yanlız değilsin
Hadi benimle ilgilen ve yanlız kalma
Ellerini uzat; çünkü sen harikasın, sen harikasın
Oh hadi ellerini uzat"

8 yorum:

  1. Rock'n Roll Suicide herhalde Bowie'nin en sevdiğim üç şarkısından biri. Tam bu sorunun cevabı olacak şarkı hakikaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de en iyi şarkılarından biri ve pek fazla bilinmiyor nedense :(

      Sil
  2. İtiraf etmeliyim ki Bowie'nin bütün şarkılarını sevmiyorum ama yine de bu onun "efsane" olduğu gerçeğini değiştirmiyor .
    Şarkılar gayet yerinde bir tercih olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için Bowie ve Morrissey bir yana, diğerleri bir yana. Ama dediğin gibi benim de sevmediğim Bowie şarkıları vardır. Özellikle 80'ler sonu - 2000'ler başı arası dönem genel olarak vasattır.

      Sevindim beğendiğine :) Var mı senin şarkılar bu soruya ? :)

      Sil
  3. Aslında epey bi var bu soruya cevap özellikle kulakları takıp dinlerken insan kendini bişey sanıyo :P ama diğer şarkıya geçince hemen o his kendini geriye çekiyor dolayısıyla benim de aklımda kalmıyor ama şu an düşündüğümde pink floyd 'un another brick in the wall şarkısı geldi , o şarkı çalınca şarkıda geçenleri yapabilecek derecede güçlü hissediyorum neyseki sonra geçiyor :D
    Tabiii bir şebnem ferah sever olarak "ben bir mülteciyim" şarkısını da bu soruya dahil etmezsek olmaz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden kulaklıklar insana cesaret veriyor aniden :D

      Sil
  4. Keşif listeme aldım ikisini de ;)

    YanıtlaSil