60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

29 Ocak 2015 Perşembe

Şarkı Meydan Okuması (4.Gün)

Yeni katılımcılar için tüm sorular burada.

"Kirli zevkiniz olarak nitelendirdiğiniz bir şarkı seçin."
 

Aslında hüzünlü vokaliyle canlar yakan biricik Nico'm için "kirli zevk" tanımlamasını yapmak istemem. Çünkü bence kendisi 20.yüzyılın en özgün müzisyenlerinden biriydi; ama ne yazık ki kitleler tarafından hiçbir zaman benimsenmedi ve sanatı bir kenara itildi. O yüzden de Nico dinlemek "kirli zevk" halini aldı. Warhol ve Underground'la yaptığı sanat çalışmaları ile ünlenen Nico, aynı zamanda bir kulağı işitmeyen, kaba Alman aksanıyla deneysel bir şarkıcı, oyuncu (Fellini'nin La Dolce Vita'sında da ufak bir rolde oynadı), hayatını uyuşturucu ile mahvetmiş bir anneydi. Oğlunun babası Alain Delon, öz oğlu olmasına rağmen Ari'yi reddetti. Nico'nun sonu da haliyle trajik oldu. Uzun yıllar sonra tamamen uyuşturucudan arındığı bir gün, oğluyla İbiza'da bisikletle dolanırken kalp krizi geçirip düşerek kafasını yola çarptı ve yaşamını yitirdi.

"Şimdi gülümsüyorum
Şimdi içimden derin kahkahalar atıyorum
Şimdi görüyorum
Nihayet inkar ettiğim o şeyi buldum
'Şimdi', biliyorum, kalmalı mı gitmeli mi?
Ve sonunda kararımı verdim
Mevsimlerin en adil olanında gideceğim"


10 yorum:

  1. ya bu bence kirli zevk falan olmamış. :) bildiğin çok iyi bir sanatçının güzel bir şarkısı bu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar Nico'nun müziğini "kötü" olarak nitelendirdiği için mecburen kirli zevk kategorisinde değerlendirdim :( Yoksa bence de çok güzel bir şarkı. Chelsea Girl ve Desertshore albümleri enfestir.

      Sil
  2. Mert e katılıyorum şu an kendi kirli zevkim için utanç duymaya başladım :(

    YanıtlaSil
  3. Bu nasıl kirli zevk derler ama. Toplumu boşver onlar hiçbir zaman doğruyu yanlışı ayırt edemedi zaten :)

    YanıtlaSil
  4. Kirli zevkin bu tatlı Niko ise benimkini gördükten sonra, blogumun takibini bırakabilirsin :P

    YanıtlaSil
  5. İlk kez dinliyorum. Ama bayıldım! Kesinlikle kirli zevk olamaz bu! :))

    YanıtlaSil