60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

25 Ocak 2015 Pazar

Şarkı Meydan Okuması (1.Gün)

3..2..1 İşte başlıyoruz ! 30 Günlük Şarkı Meydan Okuması'na hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz. Şimdiden herkese iyi eğlenceler :) Normalde etkinliğimiz yarın başlayacak ama daha önceki kitap meydan okumama katılmamış olanlarınız varsa, fikir vermesi açısından bir gün öncesinden başlamak istedim.

Bugün ilk günümüz. Kurallar basit. Her güne bir soru (tam soru listesi için buraya tıklayınız). İlk günün sorusuna bakalım; 

"Sevdiğiniz kişilerin sizin cenazenizde hangi şarkıyı çalmalarını istersiniz?"


Müjdemi isterim; öldüm ! Allah rahmet eylesin bana. "Peki cenazemde arkamdan ne çalacak insanlar ?" Bu soruyu ara sıra hep düşünürüm. Çünkü hayatım müzik üzerine kurulu. Giderayak da insanlara güzel bir şeyler dinletmek isterim. Öyle ayık bayık cenaze marşları, ağıtlar falan istemem. Tabutun içinde bana daral gelir valla. Sakın ! (ölü gibi ölüyüm hani, ordan bile yetiyorum) Ağlamak da yok tabii. Bayram havasında olmalı. İnsanlar cevizli sucuk yesin, süt mısır falan kemirsin cenaze çıkışı. Neticede kurtuluşumu kutlamaya gelmişler.

İşte bu yüzden kısmen umut dolu ve geleceğe bakan bir şarkı seçtim; Johnny Cash'ten We'll Meet Again (Yeniden Karşılacağız).

"Yeniden karşılacağız
Nerede olacak, bilmiyorum
Ne zaman olacak, bilmiyorum
Ama biliyorum ki,
Yeniden karşılacağız
Güneşli bir günde

Gülmeye devam et,
Her zaman yaptığın gibi
Mavi gökyüzü,
Siyah bulutları
Uzaklaştırana dek

Ve tanıdığım ahbaplara,
Selamımı söyler misin lütfen
Onlara çok sürmeyeceğini söyle
Ve onlar duyduklarına sevinecekler,
Gidişimi gördüğünü
Bu şarkıyı söylerken.."


Müzikle yaşayan biri için tek şarkılık bir veda çok büyük hayalkırıklığı olurdu, değil mi ? Aslında benim listem uzar gider. En azından üç beş şarkı daha çalınmasını isterim. O yüzden meydan okumanın ilk günü olması sebebiyle ve ölümümün şerefine bir şarkı daha paylaşmak istiyorum. Frank Sinatra der ki Softly, As I Leave You.

"Sessizce,
Sessizce terk edeceğim seni
Kalbim kırılırdı,
Uyanıp, gidişimi görmen gerekseydi
O yüzden sessizce terk ediyorum,
Beni özlemene fırsat vermeden
Kollarının bana,
Bir saat veya bir gün daha fazla kalmam için,
Yalvarmasından çok önce
Onca yıldan sonra,
Gözyaşlarının dökülmesine dayanamam.."

16 yorum:

  1. Bu sorunun cevabını ben biliyorum çünkü, kendi cenazemi planlamış hayalini kurmuş piskopat bir insanım ben. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin bir planı olmalı bence :D Ama benimkisi kolay. Bir kürek ve bir cdçalar yeter :D

      Sil
  2. Töbe diyin töbeee cenazede yalnızca dua sesleri olur öyle müzikmiş cd çalarmış olmaaaz :P (yazar burada kendi cenazemde hangi şarkı çalacağını bulamadım bu yüzden çamura yatıyorum demek istiyor :D )
    Ayrıcaaa sen frank sinatra paylaşır mıydın ya da ben mi görmedimm nasıl kaçırmışım :) severim frank amcayı hatta -çok hayalperest olacak ama- sırf newyork newyork şarkısını , newyork sokaklarında söylebilmek için newyork'a gitmek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok severim aslında Sinatra ama demek ki fazla paylaşmamışım sayfada, hala hayattayken telafi edeceğim :D

      Sil
  3. Cenazeme bando takımı istesem çok şey istemiş olur muyum

    YanıtlaSil
  4. Ben de biliyorum cenaze şarkımı, yarın güzel güzel yazacağım :) Cash çok havalı bir gidişin müziği, çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım tabutta şarkıya eşlik etmeme izin verirler :D Çok sevdiğim bir şarkı.

      Sil
  5. yazdım bende birşeyler.şarkılar her daim güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamda da ölümde de müzikten kopamıyoruz :)

      Sil
  6. Şarkılar fazla manidar olmamış mı? :P
    Ben de blogumdan duyurdum, katıldığımı ilan ettim ama baştan dediğim gibi ilk soruyu boş bıraktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırk yılda bir ölüyorum :D O yüzden manidar bir şeyler seçtim :)

      Sil
  7. düşündüm de benim için queen'in the show must go on'u fazlasıyla uygun olur. hatta bangır bangır çalacak falan, freddie amcamın sesiyle uğurlanıcam daha ne olsun. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O şarkı tehlikeli bence. Ölüyü tabutundan fırlatır, bir anda her taraf stadyuma dönüşür, insanlar tezahurat da bulunur, şarkıya eşlik eder filan :) Freddie keşke bu kadar erken gitmeseydi :/

      Sil
  8. Sanırım cenazesini düşünmeyen yoktur. Leonard Cohen Lover Lover son kararım (şimdilik) ama her yıl değişiyor. Bir de her yıl +1 dedikçe ve cenazeni filan düşündükçe ürpererek töbe töbee yapıp başka şeyler düşünüyor insan.
    Miting otobüsünden yayın yapılsın istiyorum müziği. Bir de mezar değil de sadece adımın yazılı olduğu taş istiyorum. Mezarda bile kat çıkmaya başladılar sadece bir taş.Mümkünse kehribar parçalar olsun yeter.

    YanıtlaSil
  9. Not; duyarsanız başıma bir şey gelir filan buraya yazdığımı da vasiyet gibi aileme dayatın :)

    YanıtlaSil