60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

6 Ocak 2015 Salı

Karlar Düşer Düşer Düşer


Madem dört yana kar düşüyor, o zaman bu gece Robert Frost'un unutulmaz şiirini hatırlayalım.

(Arkaya da şu müzik iyi gider)



Karlı Bir Gecede Ormanda Duraklamak

Burası kimin ormanı sanırımı biliyorum
Onun evi köyde oysa
Ormanının karla doluşunu seyretmek için
Burada durduğumu görmeyecek

Küçük atım garipsiyor olmalı
Yakınında bir çiftlikevi olmayan bir yerde durmayı
Ağaçlar ve donmuş gölün arasında
Yılın en karanlık gecesinde

Koşum takımını şakırdatıyor
Bir yanılışlık olup olmadığını sormak için
Onun dışındaki tek ses ise
Hafif esen rüzgara ve düşen kar tanelerine ait

Ağaçlar hoş, karanlık ve derin
Ama tutmam gereken sözler var
Ve uyumadan önce gitmem gereken yollar 
Ve uyumadan önce gitmem gereken yollar

Robert Frost 
(Çeviri bana ait)

4 yorum:

  1. Sen de mi brütüs :) herkesin gündeminde bir kar havası ama ben malesef yinee bir ege çocuğu olarak pencereye yapışıp kar yağmış mı yağıyor mu diye bakmakla geçirdim ve o kar ki yağmadı yağmıyor yağmayacak :)
    (Moody blues cidden iyi gitmiş dışarda karın yağışını izlerken dinlemek ayrı bir güzel olurdu )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ben de Sezar :) İzmir'e de kar düştüğü söyleniyordu haberlerde. Demek şöyle bir esip geçmiş bulutlar. Ankara'da gece yağıyor, gündüz ses seda yok kardan. Bir acayip :) Yine de buna kar diyemem. Eskiden, çok eskiye bile gitmeye lüzum yok, 90'larda mesela nasıl kar yağardı Ankara'ya.. Dizimize kadar yağardı kar. Şimdi iki santimetre kar olunca insanlar "eyvah sibirya soğukları geldi, öldük bittik" :D

      Sil
  2. ben her zaman kar sevenlerdenim , bu yıl bulunduğum yere pek düşmedi ama hüzünlerdeyim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da da iki üç yıldır ilk defa böylesi yağdı. Son zamanlarda çemkiriyorduk hep "nerde eskii beyaz ankara" diye. Kafamıza bi çığ düşmediği kaldı şimdi de :D

      Sil