60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Aralık 2014 Cuma

Bir Yıl Sonu Yazısı: Cingıl Bellssss

Önden bir şarkıyla başlayalım.


Evet. Ne diyorduk ? Cingıl belsss efendim. Yeni bir yıla giriyoruz ve malum düzen hepimizin şu son haftada bolca para harcamasını istiyor. Aman hediyeler unutulmasın, aman dışarıda rezervasyon yaptırılsın. İçkiye gömülelim. Beyin hücrelerimizi itinayla öldürelim. Dünyanın korkunç rezilliğini, kendi sefilliğimizi unutalım. Mutluymuş muş gibi davranalım. Beyinlerinizi evde unutun, cüzdanınızı ise ceketinizin cebinde olsun. Kırmızı don almadan da sakın dönmeyin !

2014 nasıldı ? Gene bir halta benzemedi. Bir önceki yıldan farksızdı. İnsanlar hala samimiyetten yoksun. Bir kısmı da hala kronik mal (uuu atar var!!). "Arkadaşları"nın kuyusunu kazmakla meşguller (ileride kör kuyulara düşecekler haberleri yok). Her gün yılbaşı da olsa değişeceğe benzemiyorlar.

Benim açımdan güzel bir sene oldu diyebilirim. Sağlığım ve dostlarım yerinde. Gerisini zaten sallayan yok. Hala arabam yok ama. "Otomatik vitesi olsun, çevreci olsun, az yaksın" derken gene üçün biriyle döndük eve. Döndüğümüze şükür, çünkü otobüslerin bir kısmını sevgili başganımız kaldırdı biliyorsunuz. Otobüs yoksa metroya binin.. Eğer zamanında (ve boş) gelirse o metro da !

Hedeflediğimin üzerinde çokça kitap okudum ama sinemaya fazla vakit ayıramadım (iş güç malum dertler). La grande bellazza, Nightcrawler, The Grand Budapest Hotel ve Jeune et Jolie aklıma gelen ilk iyi filmler. İzlemediyseniz önerilir.

Ama konserlere daha sık gittim. Bob Dylan'dı, Neil Young'dı, Pixies'ti, Blondie'ydi derken en son yılbaşına iki hafta kala gecelerimin yoldaşı (rakı değil) Morrissey'i de dünya gözüyle izledik. Gömleğine dokunduk, lime lime ettik parçaladık (oysa Barbarism Begins at Home'du ?).

Güzel albümler çıktı bu sene piyasada. Özellikle Pixies'in geri dönüş albümü Indie Cindy benim için yılın albümüdür. Morrissey'in World Peace Is None of Your Business'ı, Blondie'nin Ghosts of Download'u ve Robbie Williams'ın Under the Radar Vol.1'ını bolca dinledim. Sömürdüm, ezberledim. Aferin bana

Bitirmeden..

Dünyada durum nasıl ? Yine ölen ölene. Savaşlar bitmek bilmiyor. Işid diye bir şey çıktı şimdi de. Yeterince terörist yokmuş gibi bu dünyada ! Kafa kesip, bununla gururlanıyorlar.. Adamlar pisliğin teki çıktı Rıza Baba.

Nese. Vörld piiis iz nan of yor bizinıss ! Gelecek yıl da kendimiz olmak dileğiyle..

9 yorum:

  1. Ay ben de bir oturup 2014'ü toparlasam da yazsam. Çok az kitap okudum, doğru dürüst yeni albüm de takip etmedim, naaptım bütün sene bilmiyorum.
    Düzene gıcığımızdan el yapımı yeni yıl hediyesi kararı aldık, son dakikacı bir insanım, neyime güvendim, onu da bilmiyorum. Hala atmadığım kartlar filan var.
    Bruce Lee'ye selam, kart yazmaya devam! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kaç gündür yazıp yazıp siliyorum. Ne yazsam bilemedim resmen. Eskiden özene bezene sıralardım "ivit bu yılın en iyi 10 bilmemnesi" diye. Valla bu sene gözüm yemedi nedense. Ortaya karışık bişiler çıktı.
      Gerçekten hiç sevmiyorum hediyeciliği (hediyeye karşı değilim, bilakis sevinirim ne gelirse, ama tüketime zorlanmamız iğrençlik). El yapımı hediye benim için o kadar özel ve anlamlı bir şey ki.. Patik bile örse biri eyvallah derim :D
      Kart işlerini bırakalı 150 yıl oldu :( Aslında imreniyorum sana. Böyle kartpostallar filan.. Eskiden ne güzeldi. Düşünüyorum da. Başka şehre gidince sevdiklerimize kart atardık. Mektup yazardık. Off gözü kör olsun teknolojinin. Kısa mesajlardan, tivitlerden de nefret ediyorum :D
      Bruce Lee olup kafa göz girişmek istiyorum şu teknolojiye ve beraberinde getirdiği samimiyetsizliklere.

      Sil
  2. 2014'ten 2015 geçecek olmamızın tek farklı yanı herkesin bir gecede bir yaş daha yaşlanacak olması bence :) onun dışında değişen bir şey yok ama senin blogta değişmiş bişeyleeeeeeer :) mesela benim de gözlerim yılın en'lerini aramadı değil neyse olur böyle arada yalnız sayfada en çok vakit geçiren kullanıcı en'ine adayım haberin olsun hatta eğer son günlerde bir sayfa tıklamalarında artış olduysa benden bilebilirsin :D
    özellikle" book challenge " etkinliğine bittim çok güzel olmuş eline sağlık
    Ayrıca söylemezsem olmaz , yazıdaki "rıza baba " repliği beni fazlasıyla güldürdü, 2015 de her şeyden öte ,arka sokaklarının bitmesi dileğiyle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvah yakalandık :D İnan yazma niyetindeydim ama sonra bir üşengeçlik geldi. Böyle oluverdi :/ Gelecek sene ölmezsem eğer telafi edeceğim, söz şimdiden :)

      Beğenmene sevindim :) Keşke sen de o dönem olsaydın. Çok güzel bir etkinlik oldu ve bir sürü yeni kitap, yazar, blogger tanıdım.

      Daha çok bekleriz bence, o dizi bitmez. Özeti şurda: http://alpaytek.in/wp-content/gallery/arkasokaklar/409555_222513757837128_125191817569323_513198_2113169364_n.jpg

      Sil
    2. Bu arada Twitter adresi aldım :)

      Sil
    3. Ben sözümü şimdiden aldımm gitmem de artık bir yerlere beklerim 2016 olmasını zaten 2015 'ten pek haz etmiyorum tek sayı olduğundan mıdır nedir :D

      caps beni öldürdü gülmekten sesli kahkaha attım resmen çok iyi yapmışlar :)

      twitter adresim yok desem çok mu teknolojinin gerisinde kaldım yahu ben :) kış uykusundan uyanmış gibi hissediyorum kendimi :D

      Sil
    4. Ahahaha :DD

      Baya güzel o caps. İlk gördüğümde ben de yere kapaklanmıştım :)

      Valla çok sık kullanmıyorum o adresi ben de ama işte yazı yazdığımda veya ilgimi çeken bir haber olursa onu paylaşıyorum.

      Sil
    5. Adresini de paylaşsana , blogunu arşınladım fakat adresini göremedim , belki de böylece benim için de twitter hesabı açmak için bir sebebim olur :)

      Sil
    6. https://twitter.com/zihninarkasokak :)

      Sil