60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

22 Aralık 2014 Pazartesi

Asi Kalp: Madonna'dan Yeni Albüm Haberi


Mart 2015'te çıkaracağı yeni albümü Rebel Heart'ın demolarından hepsinin geçtiğimiz günlerde internette sızdırılmasından sonra öfkelenen pop müziğin kraliçesi Madonna, yılbaşı öncesi hayranlarına süpriz yaptı ve yeni albümden 6 şarkıyı iTunes üzerinden satışa çıkardı. Ben de çocukluğumun şarkıcısı olduğundan dolayı vakit kaybetmeden şarkıları dinlemeye koyuldum ve büyük bir hayalkırkılığına uğradım.

Daha önce çıkardığı Hard Candy ve MDNA albümleriyle bekleneni veremeyen Madonna bir kez daha hayranlarını üzeceğe benziyor. Elbette kafayı Madonna'yla bozmuş sıkı hayranları onun yaptığı her şarkıyı dinleyecektir; ama bu yeni şarkılar iyi müzik dinleyiclerinden tam not alacağa benzemiyor. Özellikle Nicki Minaj'la yaptığı Bitch I'm Madonna o kadar ucuz bir piyasa şarkısı ki.. İlk dinleyişte kulaklarıma inanmak istemedim resmen. Dünün genç popçularını andıran bu şarkıyı Madonna'ya yakıştırmadığımı söylemem lazım. Illuminati de bir başka facia. Unapologetic Bitch ilk başlarda kulağa eğlenceli gelse de o da üçüncü beşinci dinleyişte büyüsünü yitiriyor.

Arada hiç mi iyi şarkılar yok. Elbette var. Örneğin Living For Love umut vadeden bir dans hiti. Devil Pray ve Ghosttown'sa albümün kayda değer orta tempo şarkılarından.


Görünen o ki, Madonna bir kez daha bizleri üzecek. Umarım albümün kalan bölümü (13 şarkı daha var yayınlanmamış) bunlardan daha iyidir ve ağız tadıyla kraliçenin yeni albümünü kutlarız. Açıkçası 2006'dan beri (son iyi albümü Confessions On a Dance Floor'dur bence) kendisinin yaptığı işleri hep buruk şekilde kutlamaktan usandım. Kaldı ki bu yeni albümün, Rebel Heart'ın, üzerinde MDNA'e oranla daha fazla çalışıldı. İyi bir ekip var albümün arkasında. Ortaya çıkan işin böyle olması can sıkıcı.

Albüm şuana kadar 42 ülkenin iTunes listesinde 1 numarayı gördü. Türkiye'de ise şuan 2 numarada.
 
Son 8 yıldır kendisine yönelttiğim temel eleştirim, artık kendisinin modanın esiri olmasıdır. 80'ler ve 90'larda oyunun kurallarını kendi koyan birinin artık yeni trendlere ayak uydurarak bir şeyler yapmaya çalışması üzücü. Artık dönemin en popüler yapımcı ve isimlerini yanına alarak "haydi eller havaya" şeklinde piyasa müziği yapmaya çalışmasının sonucudur bu üç kalitesiz pop albümü. Bundan on yıl sonra kimse MDNA albümünden çıkan şarkıları anımsamayacak belki de, ama Like a Prayer hala dillerde olacak.

Bana soracak olursanız, Madonna -en azından bir süreliğine- aktif müzik yaşamına son vermelidir. Ufak tefek yeni toplama albümler yapabilir. Mesela eski parçalarından bir kısımını seçerek aynı Kylie Minogue'un ve George Michael'ın yaptkları gibi farklı düzenlemerle (akustik olabilir, senfonik çalışmalara yönelebilir) yeniden sunabilir. Belki de ufak bir cover albümü yapabilir. Ama bir süreliğine yeni materyal çıkarmaması daha hayırlı olacaktır bana göre.

Not: Son olarak, Madonna artık yaşlandığını kabul etmeli ve şu genç kız tavırlarından uzaklaşmalı. Olgunlaşmak ve yaş almak kötü bir şey değil. Bunu anlaması lazım. Kimse Madonna'dan 20'li yaşlarındaymış gibi davranmasını beklemiyor artık. Müziğine olgunluğu katabilse belki de daha güzel eserler çıkabilir ortaya. Ucuz ayrılık şarkılarından veya göğüsleri açık poz vermesinden artık kimsenin etkilendiğini zannetmiyorum.

5 yorum:

  1. Bitch I'm Madonna'yı dinledim şimdi, biraz kafamı oydu. Confessions On A Dance Floor'da kalmışım ben en son, sonra da merak etmemişim hiç kadını :)
    Ama yani evde ne zaman müzik dinlesek o Like A Prayer mutlaka çalınıyor, Bad Girl mesela, yıllardır yıllardır dinlemekten bıkmadım. Keşke biraz daha avangard işler yapsa, biri yakasına yapışıp "Bitch you're Madonna" diye bir hatırlatsa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Matkap vızıltısı. Confessions bence de son duraktı. Hem çok iyi bir albüm hem de diskografisinde öne çıkan eserlerden biriydi. Gerisi yalan..
      Bad Girl ne güzeldir. 90'lar Madonna'sı benim favorim zaten. Bedtime Stories ve Erotica müzikal anlamda kadının zirvesidir benim için. Hala öyle albümler yapamadı. Madonnanın hiç mi çevresinde biri yok ya şöyle kenara çekip onu bir sarssa ve "kendine gel be kadın" dese :D

      Sil
    2. Bu arada Moz efendi turnenin favorilerini listelemiş. İstanbul konseri 6 numarada. Birinci Londra konseri. Şaşırdım açıkçası. Konserden zevk aldığını düşünmüştüm. 2012 turnesinde mesela İstanbul 1 numara seçilmişti. Moz'un şu listelerine sinir oluyorum. Şehirler arası kıskançlığa neden oluyor bence :D

      Sil
    3. Ay şaşırmadım o 6. sıraya, sen çok öndeymişsin, hardcore fanlarla. Arka taraflar baygındı. Yani sahne önü bileti alan baygın bir kitle vardı. O yukarda oturanlardan ayağa fırlayan oldu mu hiç, gördün mü? Çoğu oturdu onların, evde televizyon seyreder gibi.
      Şu biranın yasaklandığı One Love'daki Pulp konserinin kuduz çoşkusunu başka konserde bulamadım ben daha :)

      Sil
    4. Ben de seviniyordum insanlar ne güzel eşlik ediyor her şarkıya diye. Meğer arkada durumlar iyi değilmiş :( Hiç anlamıyorum öyle insanları da. Onca para veriyorlar sahne önüne ama sadece göz süzmekle yetiniyorlar. Parası yetmeyip öğrenci bileti alan gençlerin hakkını yiyorlar bence. Onları getirsek önlere çok daha iyi bir ambiyans oluşur kuşkusuz. Sanırım en kuduz konserim Pixies'ti. Baya baya gençleştik şarkılarla ve eklemlerimiz kopana dek coştuk :D

      Sil