60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

20 Kasım 2014 Perşembe

Fokların Ahı

"Yılda 200 bin civarında fok avladığı için özellikle Avrupa ve Amerika’daki sivil toplum örgütlerinin tepkisini çeken Hatem Yavuz, hayvanseverlerle dalga geçercesine 9. Deri Fuarı’nda yeni markası 'Fok you' ile ortaya çıktı.. Batılı örgütlerden son 1.5 yıldır 400 binin üzerinde e-mail aldığını, artık onlara bir mesaj vermesinin zamanının geldiğini söyleyen Yavuz, “Hayvanseverleri samimi bulmuyorum. Ben de onlara yeni markamla Fok You diyorum. Avrupa Birliği ve ABD’den birçok sivil toplum örgütü bana ‘İnsanlık adına bu işi durdur’ dediler. Bunun için paralar toplayıp şirketimi almaya çalıştılar. Ben de onlara diyorum ki siz misiniz bana uygarlıktan, insanlıktan söz eden? Suriye için, Gazze için ne yaptınız? Bu yüzden Batı’daki ikiyüzlü hayvan hakları örgütleri ve sivil toplum kuruluşlarına Fok You markamla cevap veriyorum. Hiçbirinden de çekinmiyorum, korkmuyorum” dedi.

Kaynak: BirGün ------------------------------------------------------------------------------------------------

Courtesy of Earthweek
Kimse hayvanları sevmek zorunda değil. Ama onların yaşam haklarına saygı göstermek zorunda. Şu yandaki tabloya yüreği sızlamayan insanla işim olmaz. Bu korkunçluğa göz yuman, üzerinden para kazanan insanla tartışmaya bile girmem.

Bugün "güçlü" olan, "güçsüz"leri savunanlara, arkasına sermayenin güçlü rüzgarını alarak "fok yu" diyor olabilir. Ama gün gelir, devran döner, o fokların ahı çıkar. Buna inanmayabilirsiniz, ama emin olun mazlumların ahını almak korkunç bir şey. Bir gün bir şekilde çıkar o. Eğer bu hayvan kıyımına katkıda bulunanlar ilahi adalete de inanıyorlarsa, bilsinler ki o foklar da bir gün, öbür dünyada size "fok yu" diyecek. Eleştirileri Gazze-Suriye üstünden göğüslemek de nasıl bir şeydir ? Acı yarıştırmak.. Ne korkunç bir şey. İnsanoğluna özgü.

4 yorum:

  1. Doğal habitatlarını ellerinden aldığımız yetmiyor gibi - sadece foklar için demiyorum tabii- bir de yaşamlarını ellerinden alıyoruz, ne haddimizeyse!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kandan beslenmek, kan üstünden para kazanmak ne kadar ürkütücü bir şey. Düşünsenize, çocuklarınıza bir oyuncak alıyorsunuz o parayla. Eşinize hediye alıyorsunuz. Kan parasıyla. En acısı da bu dramı "magazinsel" olarak nitelendirenler var. Mesela yaban domuzları, canhıraş biçimde yüzmeye çalışarak Boğaz'da görülüyorlar. Ağlanacak tabloya, neler deniyor.

      Sil
    2. Maalesef ki "insan olmak" demek bu hale geldi.

      Sil
  2. İki ihtimal var. Birincisi bu adam bu işi ticari amaçla değilde sırf dünyaya bir mesaj vermek için yapıyor. İkinci ihtimal verdiği mesaj arkasına sığınarak yaptığı işi savunuyor. Karakteri nasıldır bilmem. Zaten kimin yüreğinde ne yatar o da bilinmez.

    YanıtlaSil