60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

19 Kasım 2014 Çarşamba

Ayşe Teyzem, Recep Amcam

Hürriyet

Şu resmi hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.

Kaza haberini alınca "oğlum yüzme de bilmezdi, suyun içinde ne yaptı" diyen Ayşe Teyze'nin eşi Recep Amca resimde gördüğünüz. Bugün aslanlar gibi oğullarını, Tezcan Gökçe'yi toprağa verdiler. Ayağında yırtık ayakkabısıyla, oğullarının arkasından öylece bakakaldılar. Sorumlu olanlar yine sorumluluktan kaçtılar. Esas utanması gerekenler yine utanmadılar.

"Ne kadar çok öldük yaşamak için". Hem de ne çok !

301, 10 ve 18. Bunların hiçbiri yanlızca sayı değil. Utanç tablosu bu sayılar. Kan kokan bu sayılar. Gözyaşıyla ıslanmış bu sayılar. Çarkın dönmesi ve pastaların büyümesi için göz göre göre heba edilen canların sayısı bu sayılar. Giden eşlerin sayısı bu sayılar. Babaların, abilerin, kardeşlerin, oğulların..

Geceleri nasıl başlarını yastığa rahatça koyabiliyor bazıları, anlamıyorum. Hiç anlayamıyorum.

Elleri öpülesi Ayşe Teyzem, Recep Amcam. Güzel insanlar.

10 yorum:

  1. Bir gün biz de insana değer veren bir ülke olur muyuz ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Zamanında dedelerimiz hayvanlara bile değer verir, kuş çeşmeleri yapardı, biz Osmanlı evladıyız" diyenlere sormak lazım, geldiğimiz noktada hayvana ve insana değer veriliyor mu gerçekten ? Sabah haberlerinden; yeni doğan bebek otogardaki çöpe atılmış. Buyrun. Umarım gelecek nesiller daha iyi yetişir. Bunun için çaba sarfetmeliyiz. Hem de çok çok !

      Sil
  2. Umarım biz insanlığımızdan bunca utanıp uyuyamazken, değil uyumak nefes bile alamıyorlardır! İlahi bir güç ve öbür tarafta mutlak adalet umarım mevcuttur zira bu dünyada bunların olmadığına şahitlik ediyoruz.. Daha ne kadar fazlası daha ne kadar kötüsü olabilirse olmaz inşallah da yüreğimiz daha fazla dağlanmaz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer kendileri "ilahi adalet"e gerçekten inanıyorlarsa başlarını yastığa bile koyamamaları lazım. Dilden Allah'ı, dini, kitabı düşürmemek kolay. İnşallah daha beterleri yaşanmaz, canlar kaybolmaz demek isterdim ama hiçbir önlem, iyileştirme yapmadan "Allah'lık" gidiyoruz. Bir yerle toslamamak imkansız :(

      Sil
  3. Arkadaşım dün gece 6 saat ağladı bu fotoğrafa. Gece 3'tü, ağlayarak evine gitti. Ne avutabildim ne doğru dürüst bir şey söyleyebildim, öyle masada oturup ağladı. Çok çaresiziz, aklımı kaçıracağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bu yazıya fotoğraf ararken karşıma çıkanlarla ben de ağladım gecenin köründe. Adaletsizliklerin önünü nicedir alamıyoruz ve tek yapabildiğimiz ağlamak, dövünmek. Çıkış yokmuş gibi hissediyorum.

      Sil
  4. Çıkış bulamadığı için çıldırmak üzere olan, ağlayan bizler mi zavallıyız yoksa insanları öldürüp bunlara kendince kılıf uyduran, utanmadan yerinden koltuğundan ayrılamayanlar mı... Bilmiyorum. İnan kendime bu soruyu defalarca soruyorum. Kim zavallı?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep amcanın yırtık ayakkabısı etmeyecek insanlar zavallı. Hani var ya onlar. İsimleri lazım değil. Altlarında lüks otomobil, sırtlarında milyarlık takımlar, kollarda saat, ayaklarında en pahalısından ayakkabılar !

      Sil
  5. yutkunacak gücü bile kalmıyor insanın.insanın yüreği yanıyor.çok üzüldüm.

    YanıtlaSil