60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

21 Ekim 2014 Salı

Şehir Yanlızı Mimi

Mert arkadaşımız saolsun mimlemiş bizi. Sorular da esaslıymış hani. Kendisine burdan teşekkür ediyorum. İsteyen alsın yapsın mimi, itelemiyorm kimseye. Yüzüm kalmadı artık milletin bloglarına gidip "meydan okumanız var, miminiz var" demeye.

* * *

Oturup gelip geçen insanları izlemek için en iyi yer neresi?
Ankara için konuşacak olursam, Kızılay'da bulunan Dost kitabevinin önündeki alçak bahçe duvarı. Oturun duvara ve gelip geçen yığınları izleyin. Bazen çok zevkli oluyor. Geçenlerde oturdum tek tek Guns N'Roses ve Ramones tshirtleri giyen insanları saydım.

Pencereden baktığında ne görüyorsun?
Küçük ama yeşil bir bahçe, ağaçlar ve hemen yanlarında sevimsiz binalar. Eski semtime göre daha iyi durumdayım. Ufak da olsa yeşil alanım var. Ne yazık ki Ankara'nın çoğu, sokak aralarında sıkış tepiş apartmanların karşılıklı bakışmalarına sahne oluyor. İnsanın parası olacak, müstakil bir eve çıkacak. En güzeli. Ama nerde..

Gecenin bir vakti sokağa çıktığında, herhangi bir şehirde, ne hissediyorsun?
Yanlız hissediyorum. Çünkü o saatte insanlar sokaklardan elini eteğini çekmiş oluyor. Bereket versin, iş arkadaşlarımın çoğu gece çıkmayı sevmiyor. Eşlik edecek biri olmayınca açıkçası bir manası kalmıyor sokakların. Onların sayesinde ben de ev kuşu oldum akşamları. Durumdan rahatsız mıyım peki? Sanırım memnunum. Eskisi kadar özlemiyorum geceleri. Yeteri kadar kitabım ve müziğim var.

Yaşadığın şehirdeki ideal bir günü tasvir edebilir misin?
Bir günüm bir günümü tutmadığı için cevap veremiyorum.

Yollara düşme ve yollara aşık olma halini tasvir edebilir misin?
Aslında ben yolculukları severim. Fakat her zaman da insan "önemli olan yolculuğun kendisidir" diyemiyor. Gittiğin yerin de önemine göre değişiyor yolculukları sevip sevmemem. Sevdiğin birine gidiyorsan ne mutlu. Ama geride bir şeyleri bırakıp gidiyorsan işler fena. Gece yolculuklarını çok severim. Kulağa belki garip gelecek ama gece vakti virajlı yollarda dolanmayı severim. Yol çizgilerinin eğrilişini gözlemlemek, bir yandan farların çizdiği yörüngeyi seyretmek. Gündüz seyahatlerinin iyi yanıysa dağ bayır, tüm coğrafi oluşumları görmek. Bu toprağı, herkese rağmen seviyorum galiba. Tek başıma seyahat etmekten gocunmam ayrıca. İlla yanımda biri olsun demem.


"Yanlız yaşamak" nasıl duygudur?
İnsanın bazı zamanlar ihtiyaç duyduğu bir şey bence. Kitleler arasında yalandan yaşadığımız düşünülürse bazen yaşamaya yaklaşmak için yanlız kalmaya ihtiyaç duyabiliyor insan. Biraz olsun kendine zaman ayırmak filan. Her ne kadar yanlızlık güzel olsa da bir yerden sonra bünyeyi zehirlemeye başlıyor. Uzun zamandır çevrem hiç olmadığı kadar kalabalık aslında. Fakat o kadar alışmışım ki "kendi göbeğimi kesmeye". İlişkileri devam ettirmek adına zoraki tebessümler etmek, milletin suyuna gitmek filan yoruyor beni.

Birbirimizi fazla mükemmelleştiriyor olabilir miyiz?
Milletin ne düşündüğü ve ne yaptığı umrumda değil. Bu yüzden kimseyi mükemmelleştirme niyetim yok. Zaten mükemmel olmanın getirisi ne ki ? Birini kusurlarıyla sevmek önemli olan şey. Sen "bana" dokunma, ben de "sana" dokunmayayım. Aynı düşünmek ya da mükemmel olmak zorunda değiliz. Olamayız da. Olmak zorunda da değiliz. Felsefem bu.

* * *

Burdan tüm yanlızlara bir şarkı yollamak istiyorum.
 
"Bir klüp var, gitmek istersen.
Seni gerçekten seven birileriyle tanışabilirsin,
Gidersin ve tek başına dikilirsin,
Ve tek başına orayı terk edersin,
Ve eve gider, ağlarsın,
Ve ölmek istersin.

'Şimdi olacak' dediğin zaman,
Tam olarak ne zamanı kastediyordun?
Görüyorsun ya, şimdiye kadar çok bekledim,
Ve tüm umudum bitti."


7 yorum:

  1. mim adetinin halen devam ettiğini bilmiyordum, bir ara çok yapılıyordu..
    Ya da beni takip edip mimine ortak eden pek kalmadı belki de bilemedim..

    şarkıyı çok severim
    onu diyecektim aslında :)

    YanıtlaSil
  2. Ben yaparım bu mimi.
    Peki ya konser? 7 Aralık? Bilet? Ay ben çok heyecanlandım, hiç Morrissey dinlemedim canlı, biraz elim ayağıma dolaştı :D

    YanıtlaSil
  3. Sizi takip listeme ekledim. Bana da beklerim...

    YanıtlaSil