60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

15 Ekim 2014 Çarşamba

Meydan Okuma Arası Mim

Kitap meydan okuması bitti. Sıra mimlerde :) Meydan okuma süresince üç defa mimlendim. Artık günde günde cevaplayacağım hepsini. Mino'nun Dünyası saolsun müzikli, çok güzel bir mim yapmış. Seve seve cevapladım.

Mimlediklerim: Fermina, Ege'nin Laciverti ve Yol Şarkıları  Teklif var ısrar yok. :)

* * *

Courtesy of Head-fi

1) Müzik dinlediğinde aklına gelen tek kelime?
Hayat. Acısıyla tatlısıyla her türlü duygunun karşılık bulduğu ruhani bir bölge.

2) Hiç müzikten bıktığınız oldu mu? Ya da dinlemeye ara verdiğiniz?
Sanırım olmadı.

3) Hayatınız boyunca hayran olduğunuz bir ses sanatçısı var mı? Posterlerini odanıza astığınız, fan dediğiniz türden?
Posterini astığım, hayranı olduğum ilk kişi Madonna'ydı. O zamanlar çok meşhurdu. Yer gök Madonna'yla sallanıyordu. Tam da ergenim o zamanlar söylemesi ayıp. Pop müzik kaliteliydi tabii. Düşünsenize pop müzik sahnesinde Madonna, Michael Jackson ve Cyndi Lauper gibi sanatçılar vardı. Şimdi burun kıvırdığımız popüler kültür o zamanlar bir anlam taşıyordu sanki. Halihazırda evimde asılı olan tek posterse Bob Dylan'a ait.

4) Kitap okurken müzik dinler misiniz?
Maalesef başaramadığım bir olay kitap okurken müzik dinlemek. Çok çabuk dikkati dağılan bir insanım ve bir yanda müzik çalarken okuduğum şeye odaklanamıyorum. Beynim ortadan ikiye ayrılcak gibi oluyor. Bir yandan sözcükleri takip ederken bir yandan da kulağım "aman Tanrım, ne güzel bir melodi" diyor. Bir de bakmışım müziğe kendimi kaptırmış gidiyorum, sayfalar yalan olmuş.

5) Çok klasik ama yine de sormak istiyorum. Sizin türünüz hangisi?
Genel olarak rock müziğin türlerini seviyorum. Psychedelic rock önceliklidir benim için. Jefferson Airplane ve Grateful Dead saolsun. Ama onun dışında folk rock, hard rock, punk rock, glamrock, alternatif rock ve heavy metal şeklinde listeyi uzatabilirim. Blues ve country de severim. Son zamanlarda indie'den de hoşlanmaya başladım.

6) Asla dinlemem dediğiniz tarz var mı?
İyi müzik olduktan sonra asla dinlemem diyeceğim bir tarz yok. Fakat hiphop/r&b ve rap gibi türlere ilgim pek yok. Beasite Boys severim ama. 80'lerden kalan güzel bir anı.

7) Şarkıcı olmak isteseydiniz kim olurdunuz?
Morrissey. Hem zevklerimiz benzeşiyor (dünya şehirleri, müzik ve sinema konularında özellikle) hem de çok karizmatik bir adam. Ayrıca kendisi modern zamanların son ozanlarından biri.

8) İmkanınız olsa ülkemizde müzikle ilgili neyi neleri değiştirmek isterdiniz?
Çoğu şeyi desem ? Ülkemizde müzik yapan iyi isimler var elbette ama vitrindeki bazı sanatçılar o kadar özensiz müzik yapıyor ki.. İki üç melodi tutturuyorlar, evreka ! Üzerine en az iki üç albüm yapıyorlar. Oysa baksanız şarkıların çoğu birbirine benziyor. Özensiz ve tek elden çıkma. Birbirilerinden ayırt etmek güç. Ayrıca eskisi gibi vurucu şarkı sözleri de yazılmıyor ne yazık ki. İnsanlar neden hala Sezen Aksu'yu, Nazan Öncel'i dinliyor sanıyorsunuz ? Çünkü her zaman hayata dair söyleyeceki sözleri oluyor şarkılarında. "Geldim gittim, sevdim ayrıldım" gibi sakız manilerini andıran sözler yazmıyorlar. Son olarak müzikteki "arabesk" ruhu da değiştirmek isterim. Deyim yerindeyse bayık ve fazlasıyla duygu sömürüsü şarkılardan, sözlerden bıktım. Arka fonda durmak bilmeyen "gıy gıy" kemanlar vs. Bizim ülkede melankolik, slow bir şeyler yapacaksanız koyun arkaya iki keman, tamam !

9) Bu şarkı benim dediğiniz bir şarkı var mı?
The Cure'un Open'ı ve The Smiths'in Asleep'i diyebilirim. İkisine de ölür biterim.
 
10) Tv'lerde bol bol yayınlanan talk show programları hakkında ne düşünüyorsunuz? Özellikle sunucusunun ses sanatçısı olduğu programlar hakkında?
Gece şovlarından bahsedecek olursak son zamanlarda Ali Biçim Show diye bir şey çıkmış. Birkaç defa denk geldim. Amerikadaki şovların formatını ülkemize taşıması yerinde olmuş. Ama içeriği hakkında bir şey demek istemiyorum. Aslında 90'lı yıllarda ve 2000'lerin başında Okan Bayülgen'nin yaptığı işler kayda değerdi. Şarkıcıların talk show denemelerini ise başarılı bulmuyorum. Zaten günümüzde öyle şeyler de kalmadı pek.

11) Kim şarkı söylemesin sorusuna vereceğiniz ilk isim kim olur?
Justin Bieber !

3 yorum:

  1. Ay Cyndi Lauper'ı görünce gülme tuttu beni. 3 kız İstanbul'da bir yerlerde kokteyl mokteyl içiyoruz, baktık ki gidip isteyince kırmayıp şarkı çalıyorlar, Girls Just Wanna Have Fun isteyelim dedik, hem çocukluk arkadaşıyız hem de kız gecesi yaptık diye. Peçeteye yazmaya kalktık, birimiz mi doğru yazamaz kadının adını ahahhahha! Syndie Louper, Cindi Lapor, gözlerimden yaş gelmişti. Hala da bilmiyorum, senin yazdığının aynısını yazdım.
    The Cure'un şu posterini çok beğenirdim:
    http://eu.movieposter.com/posters/archive/main/38/MPW-19022
    Aklıma düşürdün bugün, alayım da asayım bari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken benim de gözümden yaş geldi. Ben de arnold schwarzenegger (kopyala-yapıştır) yazamayanlardanım :D

      Postere bayıldım <3 Nerde buldun ?

      Sil
    2. Ay poster evde yok, çoook eskiden bir arkadaşımda vardı. Biraz internetten bakınıcam, belki bulurum bir yerlerde.

      Sil