60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

26 Ekim 2014 Pazar

Meme Kanseri Bilinçlendirme MİMİ !

Courtesy of allsteelefitness

Buralı Olmayanlar Lokali'nin başlattığı, Dördüncü Tekil Şahıs aracılığıyla da haberimin olduğu, meme kanserine dikkat çeken bir mim var. Mimin kuralı çok basit: pembe eşyalarınızın fotoğrafını çekip paylaşıyorsunuz. 


Evet, bildiğiniz gibi Ekim ayı, Meme Kanseri Farkındalık Ayı ve meme kanserine dikkat çekmek için pembe rengi uzunca bir süredir kullanılıyor. Özellikle malum pembe kurdeleler. Ben de erkek başıma bu kanser bilinçlendirme mimine ufak da bir olsa katkı sağlamak istedim. Genelde meme kanseri dendi mi akla ilk kadınlar geliyor şüphesiz ama biz erkeklerin de bu illete yakalandığını biliyor muydunuz?

Amerikan Kanser Topluluğu'nun sadece Birleşik Devletler için 2014 tahminleri şu yönde:

- Yaklaşık 232,670 kadına yeni meme kanseri tanısı konulacak.
- Yaklaşık 62,570 kadına yeni meme kanseri başlangıcı tanısı konulacak.
- Yaklaşık 40,000 kadın meme kanserinden hayatını kaybedecek.

Aynı kuruluşun rakamlarına göre Amerika'da meme kanserini yenmiş 2.8 milyon kadın bulunmakta. Ayrıca son yıllarda vakaların sayısında ciddi bir artış görünmüyor. 

Peki ya biz erkekler ?

Meme kanseri erkeklerde kadınlara oranla 100 kat daha az görülüyor. Bir erkeğin yaşamı boyunca meme kanserine yakalanma riski binde bir. 

Topluluğu'nun Birleşik Devletler için 2014 tahminleriyse şöyle:

- Yaklaşıl 2,360 erkeğe yeni meme kanseri tanısı konacak.
- Yaklaşık 430 erkek meme kanserinden hayatını kaybedecek.

Ne yapmalı ? 

Doktorlar kanserin her türünde olduğu gibi bunda da erken tanıya dikkat çekiyor. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi için Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Kanser Daire Başkanlığı'nın hazırladığı güzel bir bilgilendirme sayfası var.

* * *

Kanser çağımızın illeti maalesef; ama erken tanıyla üstesinden büyük oranda gelinebiliyor. Yeter ki bilinçli olalım. Bu mimi ne kadar çok sayfada paylaşırsak, o kadar fazla insanı bilinçlendirmiş oluruz. O yüzden bu yazıyı okuyan herkesten ricam mimi kendi sayfasında paylaşması.

11 yorum:

  1. Mimi yaptığınız için çok teşekkür ederim.Yazı renginizin bu mim için pembe olması da hoş bir ayrıntı olmuş.Umarım bu mimi çok kişiye ulaştırabiliriz.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Güzel ve yararlı bir mim olmuş. Dilerim geniş bir kitleye ulaşır :)

      Sil
  2. Ya benim evimde hiç pembe eşyam yokmuş şu an farkettim, sadece içinde pembeli kareler olduğu bir gömleğim var. En iyisi ailemin evine gidince, orada ki odamdan çeker yaparım mimi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim pembe gömleklerim ve tshirtüm filan da var ama kitaplı, cdli daha yararlı bişiler olsun istedim :D

      Sil
  3. bugün yapabildim ancak , fırsat bulduğum ilk an uğraştığım oldu, teşekkür ediyorum beni de unutmadığın için...

    YanıtlaSil
  4. bu arada , paylaştığın istatistiki bilgilerin etkileyici olduğunu düşündüğümden , aynen kopyaladım umarım kızmazsın :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaynak verdiğin sürece hiçbir sorun yok :)

      Sil
    2. ya sen böyle deyince , dönüp bir daha baktım posta , senden kopyaladığımı yazmışım not kısmına olur mu ki?

      Sil
    3. Notta yazının büyük ölçüde benim blogtan kopyalandığını belirtmişsin ve blogumda da kopyaladığını bana söylemişsin. Elbette sorun değil :) İzinsiz bir durum yok.


      Sil
    4. tamamdır, bir an ödüm patladı :D

      Sil