60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

14 Ekim 2014 Salı

Kitap Meydan Okuması (30.Gün)

Ve geldik etkinliğin sonuna. Tam bir ay önce bu kitap meydan okumasını başlattığımda kafamda birkaç hedef vardı: yeni bloglar tanımak, yeni kitaplar ile yazarlar tanımak ve tabii keyifli bir paylaşım yapmak. Kendi adıma bu etkinlikten çok büyük zevk aldım. Yeni kitaplar keşfettim. Çok güzel bloglarla karşılaştım. Not ettiğim kitapların bir kısmını çoktan satın aldım, kütüphanemde beklemedeler. Bir kısmıysa gelecek alışveriş zamanını bekliyor. Umarım katılan herkes de benim kadar zevk almıştır. Etkinliğe katılan ve bu güzel paylaşımda emeği geçen herkese teşekkürler.

* * *

Meydan okumaya yeni başlayacaklar için tüm sorular burada. Son defa sorumuz geliyor;

EN SEVDİĞİNİZ KİTAP HANGİSİ ?


Ünlü Alman yazar Hermann Hesse'nin her kitabı başlı başına bir olaydır benim için. Okuduğum her kitabı algı kapılarımın açılmasına sebep olmuştur. Kendimle, içimdeki ben'lerle yüzleşmeme olanak sağlamıştır. Hani Orhan Pamuk, Yeni Hayat'ta diyor ya, "bir kitap okudum, hayatım değişti" diye.. Hesse'nin kaleme aldığı Bozkırkurdu, dünyaya bakış açımı etkileyen ve neredeyse her cümlesinin altını çizdiğim bir kitap.

Herkesin bir başucu kitabı vardır. Bozkırkurdu da benim başucu kitabım. İhtiyaç duyduğumda geri dönüp gözatacağım kıymetli bir referans kaynağı. Eğer kendi içinizde birden fazla "ben" olduğunu hissediyor ve "içinizdeki kurt"un zaman zaman huzursuzlandığını düşünüyorsanız bu içsel yolculukta Hesse'nin rehberliğine güvenin. Gözlerinizi kapatın ve kendinizle, ben'lerinizle yüzleşin.
"Yaşamak için değil de ölmek için can atıyorsun, seni korkak"
"Beden olarak herkes tek olsa da, ruh tek olamaz"
"Kişiliğiniz, içine kapatıldığınız bir hastanedir.''
" 'İnsanların büyük çoğunluğu yüzmeyi öğrenmeden yüzmek istemez.' Ne anlamlı bir söz, değil mi? Yüzmek istememeleri doğal, çünkü karada yaşamak için yaratılmışlar, suda değil. Ve düşünmek istememeleri de doğal, çünkü yaşamak için yaratılmışlar, düşünmek için değil! Evet, kim düşünürse, kim düşünmeyi kendisi için temel uğraş yaparsa, bunda ileri bir noktaya ulaşabilir; ne var ki, karayla suyu değiş tokuş etmiştir böyle biri ve gün gelir suda boğulur."

14 yorum:

  1. Merhaba. Sayenizde bende çok keyif alarak katıldım etkinliğinize.
    Teşekkürler etkinlik için. Yeni yazarları tanımak yada kitabı not almak çok iyiyidi. Ne çabuk geçti anlamadım bile.
    İyş haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim esas. Sorulara cevaplar ararken, kütüphanemi karıştırırken, blogları tararken rüzgar gibi geçti bir ay.
      Mutlu haftalar.

      Sil
  2. Ne guzel bir etkinlikti bu boyle!

    Sevgili Zihin, arka sokaklarında dolasmak gercekten cok keyifliydi. Bu sokaklarda basta sen olmak uzere diger degerli bloggerlara rastlamak/tanısmak paha bicilmez oldu benim icin. Buradan herkese tesekkur etmis olayım; yeni kitap ve yazar paylasımları icin.

    Hep diyorum: "İyi ki kitaplar var, iyi ki kitap okuyan guzel insanlar var."

    Yeni paylasımlarda gorusmek dilegiyle... Sevgiyle kalın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel geridönüşleri duydukça mutlu oluyorum. Demek ki bu meydan okuma amacına ulaşmış :)

      Roosevelt demiş ki, "Kitaplardan insanı tanıdım."

      Biz kendimizi ve insanları tanımak için okumaya ve paylaşmaya devam edeceğiz :) Mutlu haftalar dilerim.

      Sil
  3. Bu kitapla birlikte kendime fotoğraf çekmiş ve altına da "bir Bozkırkurdu'ndan neyim eksik" yazmıştım.

    YanıtlaSil
  4. son birkaç gündür yazmada tembellik etsem de, gerçekten çok keyifli bir etkinlikti...
    Alınacaklar listem hayli kabardı ve hepsini okumak için sabırsızlanıyorum!
    Katılan herkese teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. En güzel ve en özel teşekkür sana . Sonrasında da yazan her arkadaşa tek tek teşekkür ederim buradan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füruzan'a başladım dün :) Tekrardan teşekkürler.

      Sil
  6. zaman ne hızlı..
    koca bir ayı devirdik.. vay canına..
    başlattığınız için teşekkürler...

    dip not: Bozkırkurdunu okumadım ben.. :(
    oku(ya)madığım öyle çok ki.. bazen bunalıma giriyorum :(

    bir çok kitap blogu tanımama vesile olduğunuz, zaten kabarık olan listelerimin şişmesini sağladığınız için teşekkürler :)
    tanıştığıma sevindim ayrıca ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katılımlarınızdan ötürü ben teşekkür ederim :)

      O bunalımı sıkça yaşıyorum. Kütüphaneme bakıyorum ve benden çok büyük görünüyor. Raflarda okunmayı bekleyen onlarca kitap. İki ömür yaşamamız lazımmış. Birinde sadece kitap okumalı.

      Sil
  7. Ne güzel yazmışsın, "İki ömür yaşamamız lazımmış. Birinde sadece kitap okumalı.", posterlere basasım geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Bir ömür yetmeeez kiii" Ahahah Müslüm Baba da bu soruna eğilmiş zamanında :D

      Sil