60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve en sonunda, göreceğin aşk, o güne kadar verdiğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

13 Ekim 2014 Pazartesi

Kitap Meydan Okuması (29.Gün)

Meydan okumaya yeni başlayacaklar için tüm sorular burada. Son düzlükte, sorumuz geliyor; 

HERKESİN NEFRET ETTİĞİ AMA SİZİN SEVDİĞİNİZ KİTAP HANGİSİ?


Çevremdeki Orhan Pamuk okuyucularının bir çoğu Kar'ı beğenmemiş. Ne zaman muhabbeti açılsa ağız bükmeler, mırınlar kırınlar. Oysa ben soluksuz okumuştum bu kitabı. Her Pamuk kitabında olduğu gibi yine doyumsuz bir melankoli, umutsuz bir aşk macerası ve ülkenin sinir uçları.. Öyle etkilenmiştim ki, en kısa zamanda Kars'a gitmeyi bile aklıma koymuştum. Pamuk'un "ilk ve son siyasi romanım" diye nitelendirdiği Kar, bence yazarın Masumiyet Müzesi ve Beyaz Kale diğer ünlü kitaplarından daha iyi. En azından ben daha çok zevk aldım okurken. Yine de Pamuk'un Yeni Hayat'ı en sevdiğim eseri.

Kitapla ilgili şu kısa ve ilginç çalışmayı da izleyin derim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder